Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
dapiedro
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 november 2009, 14:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball / Santa Cruz Hightower LT

Weet iemand of er geometrie wijzigingen gedaan zijn in de 2018 Lux t.o.v. de 2017 Lux?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dapiedro schreef:Weet iemand of er geometrie wijzigingen gedaan zijn in de 2018 Lux t.o.v. de 2017 Lux?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=134584" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Hmmzz... geen Strive in L en XL meer te krijgen. Het word tijd voor de 2018 modellen... :bier:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
dapiedro
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 november 2009, 14:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball / Santa Cruz Hightower LT

Lars TB schreef:
dapiedro schreef:Weet iemand of er geometrie wijzigingen gedaan zijn in de 2018 Lux t.o.v. de 2017 Lux?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=134584" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank! Geen wijzigingen dus :-?
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Na dik drie weken de mountainbike (Grand Canyon SLX 9.9 SL) binnen. Hij was kwijt geraakt in de post, iets met verzonden naar DHL in plaats van UPS en DHL levert niet in Nederland :-{ Uiteindelijk heeft Canyon Nederland het prima opgelost door de bestelling opnieuw te plaatsen en een paar dagen later is die al binnen. Wat je wel even door moet hebben is dat de service afdelingen van België en Nederland om de beurt de chat afhandelen. Dit geeft wat spraakverwarringen als je denkt iets te hebben afgesproken en de ander de volgende dag van niets weet. Dus even de tip, vraag met wie je chat.

In elkaar zetten is een eitje, morgen het eerste ritje op de weg naar mijn werk. Van het week-end maar even op het parcours testen. Eerste indruk is top. Heel stabiel, makkelijk surplace en kort draaien, maar het brede stuur zal wel even wennen zijn.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Ikke001 schreef:Na dik drie weken de mountainbike (Grand Canyon SLX 9.9 SL) binnen. Hij was kwijt geraakt in de post, iets met verzonden naar DHL in plaats van UPS en DHL levert niet in Nederland :-{ Uiteindelijk heeft Canyon Nederland het prima opgelost door de bestelling opnieuw te plaatsen en een paar dagen later is die al binnen. Wat je wel even door moet hebben is dat de service afdelingen van België en Nederland om de beurt de chat afhandelen. Dit geeft wat spraakverwarringen als je denkt iets te hebben afgesproken en de ander de volgende dag van niets weet. Dus even de tip, vraag met wie je chat.

In elkaar zetten is een eitje, morgen het eerste ritje op de weg naar mijn werk. Van het week-end maar even op het parcours testen. Eerste indruk is top. Heel stabiel, makkelijk surplace en kort draaien, maar het brede stuur zal wel even wennen zijn.
Ik weet niet maar DhL levert prima in NL... veel plezier van je Canyon. :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ja dat was ook mijn eerste reactie, maar dat is me verteld. Heeft met afspraken te maken die Canyon heeft gemaakt.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Ikke001 schreef:Ja dat was ook mijn eerste reactie, maar dat is me verteld. Heeft met afspraken te maken die Canyon heeft gemaakt.
Ow... Canyon stuurt niet via.... maar per ongeluk toch wel. #canyonfoutjedus
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Canyon verstuurt in Nederland met UPS.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Yupz.. ik bedoelde hadden ze hem per ongeluk met de verkeerde vervoerder meegestuurd.. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Idd. Het vreemde is echter dan niemand vervolgens weet waar de fiets is. DHL en UPS kwamen niet direct met een antwoord. Canyon NL had ook geen track&trace gekregen van DHL dus die wisten verder van niets.

Shit happens. Prima opgelost verder.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

De fiets is terecht :) Vandaag bezorgt door UPS. Het is maar een week zoek geweest en blijkbaar heeft Canyon het niet geannuleerd of teruggehaald. Natuurlijk contact opgenomen met Canyon dat ik er nu twee heb. Vrij snel de gegevens kregen om het terug te kunnen sturen.

Nog wel even een dingetje, graag jullie mening.

Vanaf het begin zit er een beschadiging van de lak bij de ingangen in het frame voor de kabels. Ik vond het niet belangrijk genoeg om daar de fiets voor terug te sturen. Nu ik echter de tweede fiets heb toch even in de doos gekeken of het daar ook was, niet dus. Valt dit onder de normale te verwachte schade of moet ik er een punt van maken? Zie onderstaande linkjes voor de foto's

http://www.mymeel.nl/wp-content/uploads ... -links.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mymeel.nl/wp-content/uploads ... rechts.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Gaat het erom wat wij vinden of wat je zelf vindt? Zo te lezen zit je ermee = reden tot actie?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Eens. Maar ik wil niet pietluttig zijn en zo voelt het wel een beetje. Als het onder te verwachten veel voorkomende lakschade valt dan is het gevoelsmatig toch anders. Mijn vorige fiets was een goedkope instapper (Cube Attention), dit is een duurdere Alu dus mag je denk ik ook maar verwachten. Maar zoals gezegd het moet wel realistisch blijven. Daarom de vraag: is dit een verwachte schade, nu en bij gebruik. Want als alle frames er zo uitzien over een paar maanden dan ga ik er zeker geen punt van maken.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ik realiseer me mu dat ik de topic een beetje (boel) aan het misbruiken ben, dus ik open wel even een eigen topic.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Plaats reactie