Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

poiuytr schreef: 11-02 febr. mail gestuurd
20-02 febr. frame verzonden
22-02 febr. inspectie geweest en dossier is naar Duitsland gestuurd
24-02 febr. is er besloten dat ik een nieuw frame krijg
Even update:
27-03 fiets weer ontvangen. 2/3 weken later dan volgens planning maar daar heb ik een presentje voor gekregen. Zonder de vertraging had ik binnen maand nieuw frame kunnen hebben. Al met al zeer tevreden met afhandeling van de garantie en communicatie. Nu weer vertrouwen in de achterkant van de fiets krijgen.
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Het is al een paar weken SALE bij Canyon. Voor de liefhebbers: https://www.canyon.com/nl/specials/breakaway/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ben op zoek naar een nieuwe MTB dus ben van het week-end gestart met bepalen wat ik wil en de spec's aan het vergelijken. Ik merkte net dat de prijzen net weer zijn gedaald bij in elke geval de Grand Canyons. 1699 voor de GRAND CANYON AL SLX 9.9 SL, t,o,v, van gister scheelt het 200 euro.

Hoe werkt het in het algemeen bij Canyon? Zijn er nog betere aanbiedingen te verwachten in de loop van dit jaar omdat er nieuwe modellen komen? M.a.w. happen of wachten...
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Ikke001 schreef:Ben op zoek naar een nieuwe MTB dus ben van het week-end gestart met bepalen wat ik wil en de spec's aan het vergelijken. Ik merkte net dat de prijzen net weer zijn gedaald bij in elke geval de Grand Canyons. 1699 voor de GRAND CANYON AL SLX 9.9 SL, t,o,v, van gister scheelt het 200 euro.

Hoe werkt het in het algemeen bij Canyon? Zijn er nog betere aanbiedingen te verwachten in de loop van dit jaar omdat er nieuwe modellen komen? M.a.w. happen of wachten...
End of season sale, wat verwacht je zelf? :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ja duh... :-q De vraag is passen ze de prijs nog aan naarmate de tijd verstrijkt. Of is de korting die je nu krijgt wat je kan verwachten. Geen probleem met geld uitgeven, maar het houdt ergens op...

Nu nog kiezen tussen de EXCEED CF SL 6.9 (1400), EXCEED CF SL 7.9 (2300) en de GRAND CANYON AL SLX 9.9 SL (1700). Kwa spec's nijg ik naar de laatste twee, maar het prijsverschil kan ik niet negeren. Ervaringen hoor ik graag.

Ik wil graag een 2x11 en geen 1x11, dus dat maakt de spoeling dunner bij de Exceed's.
En ik heb last van wat koud water vrees voor carbon. Waarom? Geen idee, ik denk het idee van kwetsbaarheid, wat waarschijnlijk geheel onterecht is :-{.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Dat gezeik over carbon.
Ik fiets al heel wat jaartjes.
Sinds 2008 heb ik drie gescheurde aluminium frames gehad en nooit problemen met carbon. Ik ben klaar met alu frames.

Daarnaast zijn bij goede carbon frames de rijeigenschappen een stuk aangenamer.
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Alle frames kunnen kapot, maakt niet uit of dit nu aluminium of carbon is. Vaak is carbon nog te repareren en aluminium niet.

Ook krijg je bij Canyon 6 jaar garantie op het frame wat bij veel fabrikanten niet zo is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ikke001 schreef:En ik heb last van wat koud water vrees voor carbon. Waarom? Geen idee, ik denk het idee van kwetsbaarheid, wat waarschijnlijk geheel onterecht is :-{.
Niet geheel onterecht. Feit is dat er nog nooit zoveel racefietsen kapot gingen toen de markt 15 jaar geleden over ging op vooral carbon.

Maar op mtb gebied lijken die problemen een heel stuk minder. Je hoort maar weinig dat een mtb frame kapot gaat of dusdanig beschadigt raakt dat je niet verder moet rijden. Waarschijnlijk omdat de fabrikanten sowieso de limiet minder opzoeken dan bij de racefiets. Dus daarvoor hoef je geen angst te hebben.

Wat betreft repareren is het toch eerder zo dat er meer behoefte is carbon te repareren dan dat het nodig is bij alu (anders gezegd: als alu kapot gaat is het meestal garantie, bij carbon zijn het toch vaak ongelukjes waar je bij alu hooguit een deukje hebt, maar bij carbon een beschadiging waarbij je meestal niet door moet rijden).


Enige is dat de goedkope carbon frames bij vrijwel alle merken niet helemaal de eigenschappen hebben die de duurdere frames wel hebben. En dat je dus beter je geld in een hoogwaardig alu frame kunt steken als dit beschikbaar is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

:wink: Zo veel mensen zo veel meningen. Wil geen discussie over wel of geen carbon starten, daar is denk ik wel genoeg over te lezen op het forum. Natuurlijk hoop ik dat er net even iemand is die op beide heeft gereden en mij het verschil kan vertellen in rijgedrag. Gevoelsmatig kies ik voor alu, "onbekend maakt onbemind". Die kilo meer maakt me niet uit. Ik heb nu een MTB van totaal 12.8kg (geupgrade Cube Attention uit 2009). Ik kom er ook net achter dat met mijn geringe lengte van 170m in een S nodig heb en dus een 27.5". Even schakelen, want ik ging uit van een 29". Ik zit ook liever wat rechter op, dus niet met de neus op het stuur. In geometrie zit niet veel verschil tussen de fietsen zo te zien.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ikke001 schreef::wink: Zo veel mensen zo veel meningen.
Is geen mening, zijn de feiten.
Ikke001 schreef:Natuurlijk hoop ik dat er net even iemand is die op beide heeft gereden en mij het verschil kan vertellen in rijgedrag. Gevoelsmatig kies ik voor alu, "onbekend maakt onbemind". Die kilo meer maakt me niet uit. Ik heb nu een MTB van totaal 12.8kg (geupgrade Cube Attention uit 2009). Ik kom er ook net achter dat met mijn geringe lengte van 170m in een S nodig heb en dus een 27.5". Even schakelen, want ik ging uit van een 29". Ik zit ook liever wat rechter op, dus niet met de neus op het stuur. In geometrie zit niet veel verschil tussen de fietsen zo te zien.
De beide Exceeds die jij aanstipt hebben het standaard carbon frame. Vrij hard, biedt niet het comfortgevoel van de duurdere uitvoering. Biedt eigenlijk helemaal geen comfortgevoel (zoals inmiddels vrijwel alle eenvoudige carbon frames...). Wel stijf en licht natuurlijk.

De duurdere alu versies van Canyon ken ik niet, maar ik denk niet dat die veel onder doen voor de hoogwaardige versies van bijvoorbeeld Specialized of Cannondale. En die voelen echt comfortabeler aan dan de standaard carbon frames. Ook iets levendiger, maar dat kun je ook vertalen in iets minder stijfheid (niet kiezen als je bijna 120 kg bent, verder meer dan stijf genoeg).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Thanks.
"Stick to the plan" is nu wel van toepassing. Ik ging uit van alu totdat ik me een beetje gek liet maken door de aanbiedingen. Nu de keuze nog tussen de SLX 9.9 SL of TRAIL, laat ik me toch weer een beetje gek maken :wink: Afweging is met name XT 2x11 of SRAM eagle 1x12. Wat me van de Eagle weerhoudt is de prijs van de cassette als die tzt moet worden vervangen, of is die nu zo duur omdat het nieuw is?

https://www.canyon.com/nl/tools/bike-co ... bike2=3954" onclick="window.open(this.href);return false;
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Als de X01 eagle cassette op is kan je die vervangen voor een GX eagle deze is 180 euro ipv 305 euro.

https://www.bike-components.de/de/Kasse ... B-12-fach/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een xt cassette is wel stukken goedkoper ongeveer 70 euro.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Nog steeds niet goedkoop...
Lastige vraag. Is het het waard (XT vs Eagle)? Extra bij de TRAIL versie is een dropper post en een fox 34, heb ik het nodig, denk het niet, maar wel weer leuk.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gezien de prijs van de cassette wist ik het wel...pfff...wat een prijzen...
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

@ Ikke001 zelf zou ik gewoon de xt versie gaan vanwege dat een 2x11 kleinere tussenstappen heeft als een 1x12 en een groter bereik heeft. Ook is de prijs van de cassette overdreven hoog bij vervanging, dat is het voor mij niet waard.

Of je de extra stijfheid van de FOX 34 gaat merken durf ik niet te zeggen denk wel dat je veel plezier van een dropper kunt hebben.
Plaats reactie