Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

awinkel schreef:Oef...ik vind de prijzen wel hoog. Mijn zoontje heeft een MTB nodig, dus ik keek even naar de 24" Grand Canyon, maar die kost 799 euro. Wel erg veel voor een kinderfiets.
Dan heeft Cube het met de kids reeks toch beter begrepen. Dat zijn leuke fietsjes voor een leuke prijs die prima de paar jaar meegaan dat kinderen erop fietsen.
Eens!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

jeroen mud 7.0 schreef:Die zadels zouden ook zijn aangepast , waar ik verbaasd van sta is dat een kind van vanaf 1.20 al op de 24" moet die van mij is 1.25 en die zie ik daar nog niet op rijden
Dat had ik ook. De gewone fiets is 20" en dat is al redelijk groot. De geometrie is hier wel op aangepast, maar dan nog lijkt mij een 24" voor een kindje van 1.20m erg groot.

Ik vind de kinderbikes er wel echt als volwaaridge mtb's uitzien. En de gewichten zijn zeer acceptabel. De prijs is wel stevig.

Eerst maar eens kijken of onze dochter van 5 net zo enthousiast kan worden voor het mtben als papa... Als dat zo is, vind ik de prijs niet zo'n groot probleem.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jeroen mud 7.0 schreef:Die zadels zouden ook zijn aangepast , waar ik verbaasd van sta is dat een kind van vanaf 1.20 al op de 24" moet die van mij is 1.25 en die zie ik daar nog niet op rijden
Die van mij is 130 en rijdt op 26" (in een 24" frame dat wel) Fiets weegt 10 kilo en die kan ze goed handelen. Ik heb hiervoor een Trek MT60 verbouwt.

Ik ga Canyon eens mailen over de zadels. Nieuwsgierig naar of die los te koop zijn en naar de breedte van zadels.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Jurriaan schreef:Die van mij is 130 en rijdt op 26" (in een 24" frame dat wel) Fiets weegt 10 kilo en die kan ze goed handelen. Ik heb hiervoor een Trek MT60 verbouwt.
Heb je daar een plaatje van en beschrijving van je aanpassingen?
!! 26inch en dikke banden !!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja zeker Trek MT220.
Gebruikersavatar
restyle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:05

Lars TB schreef:http://www.carbon-reparatie.nl/


Canyon niet mee lastig vallen. (hooguit hebben zij een crash replacement voor je)
Lars, ik heb een nieuwe frame gekregen onder garantie.
Alles zeer vlot geregeld, nieuwe frame komt van duitsland en ze bouwen alles gratis terug om.

Top service hoor!
Mijn volgende bike sowieso weer een canyon, geen twijfel mogelijk.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

poiuytr schreef:Mijn Nerve vandaag weer in de doos gepakt. Helaas mag ik ook gaan ervaren hoe de service bij Canyon is.
Online even nagezocht dat ze 6 jaar garantie geven op frames, mijne was nog maar 8/9 maanden oud.
Mijn chainstay is precies op de lasnaad gescheurd. Volgens Strava heb ik nog maar 1500km op de teller staan.

Tot op heden heb ik de klantenservice altijd als zeer prettig ervaren.
Vorige week ook mail gestuurd en gelijk 1e werkdag had ik binnen uur een mailtje.
Hou jullie hier wel op de hoogte over de afloop.
11-02 febr. mail gestuurd
20-02 febr. frame verzonden
22-02 febr. inspectie geweest en dossier is naar Duitsland gestuurd
24-02 febr. is er besloten dat ik een nieuw frame krijg

Tussen 27-02 en 03-03 werd hij waarschijnlijk verstuurd, alleen is hij nog niet binnen in eindhoven.
Zo gauw hij binnen is bouwen ze mijn bike binnen 2 dagen op en duurt 't 2 dagen voordat ik 'm heb.

Al met al zeer tevreden met de communicatie/ afhandeling tussen Canyon en mij.
Als ik een mail stuur wordt deze vlug beantwoordt en als ik bel heb ik vaak binnen 1 minuut iemand aan de telefoon wie me vriendelijk te woord staat.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De service bij Canyon is inderdaad heel goed. Daar kan menig fabrikant nog wat van leren.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef:De service bij Canyon is inderdaad heel goed. Daar kan menig fabrikant nog wat van leren.
Gelukkig was de service bij andere fabrikanten heel goed en heeft Canyon daarvan geleerd!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

tja, blijkbaar hebben ze toch iets geleerd. mij hebben ze 3 mnd laten wachten op een nieuw frame.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tja jij vindt je mountainbike onbelangrijk :lol:
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Enigste nadeel is de tijd die je moet overbruggen met het versturen van een doos.
Maandag verzonden en vrijdag met een beetje geluk terug.
Ze zijn zeer coulant en meedenkend. Het zou nog beter zijn als ze wat spareparts
zouden hebben. Mijn vork moet geserviced worden bij FOX , dat gaat 2 weken duren.
Kan verder geen kwaad, laat ik het wel doen als ik op vakantie ben ofzo.
2 weken is mij veel te lang :(
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

RobSter schreef:Enigste nadeel is de tijd die je moet overbruggen met het versturen van een doos.
Maandag verzonden en vrijdag met een beetje geluk terug.
Ze zijn zeer coulant en meedenkend. Het zou nog beter zijn als ze wat spareparts
zouden hebben. Mijn vork moet geserviced worden bij FOX , dat gaat 2 weken duren.
Kan verder geen kwaad, laat ik het wel doen als ik op vakantie ben ofzo.
2 weken is mij veel te lang :(
N+1 ;)
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

En de doos vandaag binnen. !!!
Dus vandaag lekker kunnen fietsen 8)
Met uitpakken een klein cadeau in de vorm van een bidon als pleister op de wond samen met een boekje en 2 poster(tjes) .

Toch attent :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Laatst Sram gripshift handvat besteld, er was er 1 kaduuk na een val. Ook zo'n fijn bidonnetje erbij gekregen, leuke verrassing :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie