Schwalbe Nobby Nic 29 x 2,60

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Hoeveel raad je aan dan?
Two wheels addicted
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik weet niet wat je weegt, maar juist dit soort banden kun je, zeker tubeless, op een stuk lagere druk rijden. 1.6 proberen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Ok, zal dat zoveel schelen?
Als het fietsen maar niet zwaarder wordt..( weeg 82 kilo, en de banden staan op latex)
Two wheels addicted
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik rijd mijn NN 2.6 voor op 1.2-1.3 bij 95kg (achter Rock Razor op 1.6) beiden tubeles op 30mm inw velgen.
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Ok, wat is je gebruik dan?, ik rijd XC, singletracks vlak en NTFU ritjes.
De banden lijken wel of ze de Ardennen aan stukken willen schreuren, zo bruut!
Ik wou smallere banden, dan de 3.0, om lichter te trappen, en makkelijker met de normale mtb-ers mee te kunnen trappen..
De 29+ x 3.0 banden reed ik op 1 bar, dacht dat normale banden harder moesten, staat ook op de zijkant, 1,5-3.0 bar dacht ik, dus leek me 2 bar er mooi tussenin ;-)
Two wheels addicted
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nobby Nic is wel een beetje overkill voor NTFU ritjes moet ik zeggen. Dan zou ik wachten op de Rocket Ron 2.6". Of gewoon Rocket Rons 2.35" kopen als je de 3" banden te zwaar vind.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

mikebike schreef:Ok, wat is je gebruik dan?, ik rijd XC, singletracks vlak en NTFU ritjes.
De banden lijken wel of ze de Ardennen aan stukken willen schreuren, zo bruut!
Ik wou smallere banden, dan de 3.0, om lichter te trappen, en makkelijker met de normale mtb-ers mee te kunnen trappen..
De 29+ x 3.0 banden reed ik op 1 bar, dacht dat normale banden harder moesten, staat ook op de zijkant, 1,5-3.0 bar dacht ik, dus leek me 2 bar er mooi tussenin ;-)
Ik las ergens dat je een Stache had (?)
tov de Bontrager banden daarop zal je inderdaad niet veel opschieten in snelheid met NN 2.6
Ik heb met Conti Xking 2.4 gereden op brede velgen, dat scheelt merkbaar. Rocket Ron of Racing Ralph zou ook goed kunnen. Een wat lichtere 29er wielset met deze banden scheelt ook, maar kost natuurlijk een stuk meer .

Om het voordelig te houden, kun je ook eerst achter vervangen door wat snellers en voor NN 2.6 houden. Achter scheelt het merkbaar het meest.
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Thanks, Monkey :-)
Lichtere wielset heb ik net gemonteerd, samen met de NN 2,6 dus, omdat er in de Stache meerdere soorten maten passen, en ik wou dus makkelijker met de normale mtb-ers mee kunnen komen, vandaar een set andere velgen, met ( iets) smaller rubber erop.( had de banden op 2 bar staan, kan niet voorstellen dat het ineens lichter fietst op 1,5 bar)
Valt dus tegen, staat eg mooi, erg veel grip ( meer dan de 3.0 Bontrager), maar ga langzamer in de rondte...( kost meer energie dus, voor dezelfde snelheid)
Ik twijfel nu tussen Racing Ralf ( wat een coole namen bij Schwalbe :-) ) 2,25 of 2,35..
Two wheels addicted
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Dan zou ik er een RR 2.35 achter op leggen en de pacestar NN 2.6 (die je al hebt) voor. Dan heb je een vrij snelle combi voor de winter met xtra grip voor.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb ook een trek Stache en nu de NN2.6 nu op een 35mm ID velg gemonteerd, als voorwiel bevalt dat erg goed, veel grip op < 1 bar duidelijk meer comfort dan een normale band.

Achter een normale racing Ralph 2.35, zodra er daarvan een 2.6 beschikbaar komt gaat die erop. Misschien monteer ik achter ook een nobby nic en neem de fiets eens mee over de grens :)

De echte 3.0 plus banden probeer ik van de zomer als alles droog en hard is misschien wel weer, maar daar ben ik nog niet zeker van...

Kortom ik ben erg te spreken over deze band.
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Rijd wel fijn, klopt, maar kost veel energie..( in verhouding tot de orginele 3.0 van Trek)
Van de week met 1,5 bar proberen, kijken of dat scheelt.
Two wheels addicted
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

zonoskar schreef:Nobby Nic is wel een beetje overkill voor NTFU ritjes moet ik zeggen. Dan zou ik wachten op de Rocket Ron 2.6". Of gewoon Rocket Rons 2.35" kopen als je de 3" banden te zwaar vind.
De Panaracer Fat Nimble lijkt zeer sterk op een RR. Qua profiel en qua rijgedrag. De 29x3.0 is een feitelijk een 2.6. Vooraan prima snelle band, achteraan is het, net als de RR, niks. Rij al jaren met de RR 29er in de breedste 2.25 versie, en die Panaracers in 2.6 zijn door de breedte net wat voorsptlbaarder. Breekt wat minder snel uit in de bochten.
Die NN 2.6 is leuk, maar net als de smallere versies overkill in de lage landen.

Op de Procaliber nu een set 30mm velgen met vooraan een Fat Nimble, achterop een 2.35 Racing Ralph snakeskin. Prima te doen in ardennen en z-limburg (je komt nog eens ergens id vakantie)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Nog maar drie jaar geleden werd ik voor gek verklaard hier op het forum met m'n 2.35 Dampfjes en m'n 800mm riser......en nu? Ik zou dat graag even gerectificeerd zien :lol:
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Graag een quote waar jij voor gek werd verklaard, dan. Dan kan de klachtencommissie het in behandeling nemen :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kapitein Iglo schreef:Graag een quote waar jij voor gek werd verklaard, dan. Dan kan de klachtencommissie het in behandeling nemen :lol: :bier:
Nou euhh ja, ik werd 'over het algemeen' voor gek verklaard....dus. :lol:
Maar best grappig om te zien hoe snel de massa zich van links naar rechts kan bewegen en 'om' gaat qua hypes. Gewoon interessant om dat van de buitenkant gade te slaan.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie