Schwalbe Nobby Nic 29 x 2,60

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Pffff....past 't dan past 't :-D only no space for error 8)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

2.6 eigenaren , ik heb even een vraag.

Ik rij nu op een 29er met 2.35 schwalbe banden . Achter NoNi , Voor HaDa. Bevallen prima maar ik zou graag de overstap maken naar 2.6 beide banden zijn met de nieuwe rubber keuze ook in 2.6 te bestellen. Over mijn RS pike maak ik me niet veel zorgen daar past de 2.6 wel in.
Mijn frame is wellicht net iets anders. Ik heb in mijn chain stay links en rechts een 6mm ruimte met de 2.35 band. De seat stay heb ik aan beide kanten ruim 10 mm . Mijn NoNi meet zowel in het canvas als op de noppen een 61mm breedte . Volgens jullie metingen zou de 2.6 versie een 63 a 64 mm breed zijn . Dat zou betekenen dat ik de ruimte in mijn chanstay beperk tot 4 a 5 mm links en rechts. Is dat te weinig ? Frame fabrikant geeft aan dat het frame geschikt is tot 2.4 (ik rij de banden op een 30 mm interne velgbreedte) Gaat om een carbon fully.

Jeroen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb er geen ervaring mee, maar denk ook aan de hoogte van de band, die kan ook anders worden. Zal wel goed gaan, maar bij HT’s kan de band wel dicht bij de zitbuis gaan komen dan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

jeroentune schreef: vr 5 oktober 2018, 09:08 2.6 eigenaren , ik heb even een vraag.

Ik rij nu op een 29er met 2.35 schwalbe banden . Achter NoNi , Voor HaDa. Bevallen prima maar ik zou graag de overstap maken naar 2.6 beide banden zijn met de nieuwe rubber keuze ook in 2.6 te bestellen. Over mijn RS pike maak ik me niet veel zorgen daar past de 2.6 wel in.
Mijn frame is wellicht net iets anders. Ik heb in mijn chain stay links en rechts een 6mm ruimte met de 2.35 band. De seat stay heb ik aan beide kanten ruim 10 mm . Mijn NoNi meet zowel in het canvas als op de noppen een 61mm breedte . Volgens jullie metingen zou de 2.6 versie een 63 a 64 mm breed zijn . Dat zou betekenen dat ik de ruimte in mijn chanstay beperk tot 4 a 5 mm links en rechts. Is dat te weinig ? Frame fabrikant geeft aan dat het frame geschikt is tot 2.4 (ik rij de banden op een 30 mm interne velgbreedte) Gaat om een carbon fully.

Jeroen
Hey,
Heb nu een NoNi 2.6 op een 25 mm inter velg, band meet 64 mm breed.
De band zal op een 30 mm interne velg niet veel breder vallen denk ik, misschien 65 mm, moet dus makkelijk gaan voor jou bike, suc6.
WAS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2018, 18:12

Zoals je op mijn foto ziet heb ik ongeveer vergelijkbare speling, heb hier nog geen problemen mee gehad.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Rijd het nou veel zwaarder? Ik heb wel met 27,5 x 3,0 nobby gereden, later met 2,8. Is zo een 2.6 nobby leuk voor het voorwiel? Zou deze 'lichter' rollen dan de 2,35 hans dampf die ik nu voor heb?

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. :D
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JMA1992 schreef: vr 3 januari 2020, 19:58 Rijd het nou veel zwaarder? Ik heb wel met 27,5 x 3,0 nobby gereden, later met 2,8. Is zo een 2.6 nobby leuk voor het voorwiel? Zou deze 'lichter' rollen dan de 2,35 hans dampf die ik nu voor heb?

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. :D
Wel lichter dan de Hans Dampf. Nu is de rolweerstand niet zo heel hoog, maar het gewicht is zeker niet laag en dat valt wel op. Maar wederom, ten opzichte van een HD weer niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie