Giant 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Mijn enkels raken altijd de achterbrug, altijd al, bij iedere bike...

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat de achterbrug door Boost korter kan, maar de nieuwe Trance nog steeds 1 mm langere chainstays heeft dan de Reign (die geen Boost heeft, en 2 cm meer veerweg).

Verder wel een prima trailbike die nieuwe Trance. Ben vooral erg benieuwd naar prijzen en afmontage van de alu modellen.
PaganiProductions

Voor een mooie video van de Giant reeks moet ik toch verwijzen naar deze youtube video
https://www.youtube.com/watch?v=E8DwBmuLlvk
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nu snap ik waarom op de verschillende Giant sites de mtb's in geo verschillen. O.a. in de states staan al de nieuwe modellen. Benieuwd of ze die kleuren ook in NL gaan voeren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Topic titel aanpassen naar Giant 2017?

Reign SX, leverbaar in Oostenrijk
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In Frankrijk zijn de diverse modellen goed vertegenwoordigt:

Giant Anthem SX1

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: Ik denk dat die 3 mm aan beide kanten niet heel veel verschil maken. Maar dat de achtervorken bijna 2 cm korter zijn dan bij fietsen van de vorige generatie zorgt dat het bredere gedeelte meer naar voren komt. En op die plek gaat het wel om mm's. Dan zal Boost of 142 geen groot verschil maken.
Het is (uiteraard) een combinatie van factoren dus ook die 3mm maken wel degelijk uit (eigenlijk al 6,5mm vergeleken met de 135mm "standaard" ) gooi daarbij:
- steeds kortere achtervorken
- een zo laag mogelijke q factor
- schoenmaat 46

..... en je bereikt het punt dat heelrub irritant begint te worden..... :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat zeg ik - maar niet duidelijke genoeg.. - de kortere achtervorken brengen het brede gedeelte naar voren. En dan gaat inderdaad iedere mm tellen.

Bij langere achtervorken misschien pas bij maat 48 :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Reign
Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nielsvk schreef:Mijn enkels raken altijd de achterbrug, altijd al, bij iedere bike...
Wat ik dan weer niet begrijp, is dat de achterbrug door Boost korter kan, maar de nieuwe Trance nog steeds 1 mm langere chainstays heeft dan de Reign (die geen Boost heeft, en 2 cm meer veerweg).

Boost en de lengte vd achterbrug hebben niets met elkaar te maken, zijn toevallig twee dingen die nu samenvallen.

even kort door de bocht:

- Boost als nieuwe "standaard" vnl om nog een beetje een stijf wiel te spaken met die enorme casettes van tegenwoordig ;)

- Kortere achtervork voor een wat wenbaardere en speelsere fiets, met als nadeel dat je ook wat eerder gaat steigeren bij steil bergop
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

yo-eddy schreef:Boost en de lengte vd achterbrug hebben niets met elkaar te maken, zijn toevallig twee dingen die nu samenvallen.
Volgens mij is dat niet toevallig. Een kortere achterbrug is nu mogelijk omdat door Boost de kettinglijn verder naar buiten is gekomen. Daardoor kan de achterbrug zelf breder zijn en kan het achterwiel dichter op de trapas zitten.
Plaats reactie