Nieuwe Rocky Mountain Element 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou zijn deze Rocky's altijd mooi... het is allemaal nog mooier geworden!
De nieuwe Element krijgt moderne slackere hoeken, de geometrie is te tunen middels Ride-9. En het is de eerste XC bike die standaard een Reverb dropper krijgt, XC-race en trail ready, icm voor 120mm en achter 100mm veerweg.
Voor de heftigere XC-race parcoursen, voor marathons en vlotte tourders een ideale bike lijkt me!
Prijzen en gewichten heb ik nog niet gezien.

Bikeradar:
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... 017-47388/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bikerumor:
http://www.bikerumor.com/2016/06/28/roc ... xc-animal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door aurelius op wo 29 juni 2016, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hmmm moet ik misschien even aan wennen, maar van dat frame met die hoek onderin, wordt ik nog niet zo enthousiast. Dat de balhoofdhoek wat vlakker kan is alleen maar positief. Alleen jammer dat het maar een 0,5 graad scheelt. Dat was voor mij ook de reden dat ik hem destijds ook weer heb verkocht...

Afbeelding

http://reviews.mtbr.com/rocky-mountain- ... -race-bike" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hmhm, dan liever een knik in de bovenbuis a la Mondraker idd. :kiss:
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Ik vind hem geweldig, smaken verschillen natuurlijk maar ze mogen hem zo voor de deur zetten.
We Are Basta
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Korte frames bij Rocky, dat druist toch geheel tegen de huidige trend in. Ik zag dat ook al bij de test van onze Duitse buren over de Pipeline.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

de TO versie is wel aardig, maar idd die knik in de onderbuis is lelijk. En het lijkt alleen gedaan omdat er dan 2 bidons in het frame kunnen. Nou zou je denken dat je voor AM wel een camelbak meeneemt, dus waarom zo'n lelijke knik voor die ene persoon die 2 bidons wil?

Afbeelding
KleinPalomino schreef:Korte frames bij Rocky, dat druist toch geheel tegen de huidige trend in. Ik zag dat ook al bij de test van onze Duitse buren over de Pipeline.
De reach is gegroeid van 429 naar 448mm voor een large frame. Dus niet heel erg kort hoor.
Laatst gewijzigd door zonoskar op do 30 juni 2016, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Dat is idd niet heel kort. Dan slaat mijn opmerking alleen op de Pipeline waar de reach voor een L 413 tot 432 bedraagt. Dat ziet er gewoon bijna grappig uit...de verhoudingen lijken voor het oog een beetje zoek.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Ik vind de fiets niet lelijk, een bovenbuis met een knik dat is pas lelijk.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

zonoskar schreef:de TO versie is wel aardig, maar idd die knik in de onderbuis is lelijk. En het lijkt alleen gedaan omdat er dan 2 bidons in het frame kunnen. Nou zou je denken dat je voor AM wel een camelbak meeneemt, dus waarom zo'n lelijke knik voor die ene persoon die 2 bidons wil?
De element is toch een XC/Marathon fiets?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

t-8one schreef: De element is toch een XC/Marathon fiets?
Ja, klopt. Hoe ik bij AM kom... :oops:

Ach, de eerste 29er Rocky Element vond ik in eerste instantie ook lelijk, en kijk waar ik op fiets :)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

KleinPalomino schreef:Dat is idd niet heel kort. Dan slaat mijn opmerking alleen op de Pipeline waar de reach voor een L 413 tot 432 bedraagt. Dat ziet er gewoon bijna grappig uit...de verhoudingen lijken voor het oog een beetje zoek.
De Pipeline is zo kort omdat het frame al een aantal jaren oud is. Het is gewoon een Instinct met Boostachterbrug. Een eenvoudige manier voor Rocky om op de plushype mee te liften.

De nieuwe Element: mooi ding. Geometrie een beetje conservatief, maar waarschijnlijk zo ongeveer wat de doelgroep wil.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Bah
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ze hebben we de bushings vervangen door normale kogellagers. Dus dat is wel positief.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De jongens van Velozine hebben er al op gereden. Mazzelaars...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

2 bidons op 1 bike vind ik wel een grote plus. Ik heb wel ritten dat ik graag 4 liter vocht mee nemen.
En korte chainstay.

Deze versie, met iets meer veerweg vooraan vind ik :-q
Afbeelding
Plaats reactie