Twee vlak achter elkaar:
http://www.pinkbike.com/news/robot-bike ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ike-47156/" onclick="window.open(this.href);return false;
en:
http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... ame-47160/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog allemaal met titanium, zoals in het artikel van Bike Radar aangegeven wordt omdat dat het goedkoopst is! De toekomst komt zeer snel dichterbij...
frame printen!
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Alleen de lugs zijn geprint hé, die buizen niet. En de prijs is op dit moment nog wat aan de hoge kant. Verder wel een gaaf ding, alleen krijg ik de behoefte om er steigerplanken op te leggen...
Prijs is ongeveer gelijk.... Wat was deze, 9000 florijnen meen ik?zonoskar schreef:Titanium lugs en carbon buizen. Het is net alsof het weer 1992 is
Die Empire is inderdaad mooier, maar de Robot-bike is wel leverbaar! Curtis heeft ook een titanium frame waarbij de patten geprint zijn. Maar er komt nu vaart in.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tja , carbon is een composiet, kun je helaas niet gaan printen...crankstel schreef:Nu nog een volledig carbon geprint frame
Had laatst op een machinebeurs ook al eens zoiets gezien in titanium, heb ergens wel een fototje
edit : het is de empire van hierboven
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Mooie ontwikkelingen, maar nog behoorlijk zwaar.
Die naam moet echt anders...
Die naam moet echt anders...
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
De ontwikkelingen op gebied van carbon en kunststof gaan hard, in Lamborghinis wordt carbon versterkt met kunststof gebruikt. Als dat zo door gaat komen er vast printbare kunsstoffen met vergelijkbare eigenschappen als carbon en kan het hele frame geprint worden.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 492
- Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
- Mijn mountainbike: Canyon #2
Dat wordt lastig, aangezien je geen directionele vezels kunt gebruiken. Dat is nu juist HET voordeel van carbon (en elke sterke vezel).Jamis Diablo schreef:Als dat zo door gaat komen er vast printbare kunsstoffen met vergelijkbare eigenschappen als carbon en kan het hele frame geprint worden.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
- Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team
Markforged printers claimt carbon te kunnen printen. Printers zijn nog te klein om een compleet frame te printen (of uit delen) en hoe ze het opgelost hebben qua vezels en alles is mij ook een raadsel.
info: https://markforged.com/materials/" onclick="window.open(this.href);return false;
info: https://markforged.com/materials/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bowiex
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
- Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
- Contacteer:
Wil geen wijsneus zijn, maar het carbon wat wij kennen is een carbonvezel versterkt met een epoxy matrix. Dat maakt het juist een composiet.Jamis Diablo schreef:De ontwikkelingen op gebied van carbon en kunststof gaan hard, in Lamborghinis wordt carbon versterkt met kunststof gebruikt.
Misschien lees ik iets anders als je bedoelde te zeggen.
Juist de lengte van de vezels (en de richting van de layup, uni/bi/cross directional) maakt de sterkte. Zie post Toon.