Nino Schurter op een nieuwe Spark 29"?... En 27,5"!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

v_schultinge schreef:
Martinezz schreef:Ik vond het een saai parcours zag er ook vrij makkelijk uit als je het vergelijkt met de world cup wedstrijden van dit jaar.

Dan heb je, je daar helemaal op verkeken. Het was een technisch zeer lastig parcours. Tevens zit Nove Mesto (of hoe je het ook schrijft) al een paar jaar in de World Cup kalender en is het één van de favoriete events van vele rijders.
Toch vond ik La Bresse er bijvoorbeeld technische uitzien.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

La Bresse zag er idd een stuk technischer er uit.
Alhoewel die ene klim wel technisch lastig leek. Steil en veel stenen. Wel overal veel wortels trouwens.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

mud mate schreef:La Bresse zag er idd een stuk technischer er uit.
Alhoewel die ene klim wel technisch lastig leek. Steil en veel stenen. Wel overal veel wortels trouwens.
De shimano inderdaad wat een kut klim het eerste deel.. rechtsom en direct up up en keien...
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Wel jammer dat er geen course preview was, zoals bij de World Cups (of heb ik die gemist?). Dat geeft je vaak een wat completer beeld. Zoals die vertical drop zag er op tv niet echt spannend uit, maar ik denk als je en aan komt fietsen dat het toch wel wat heftiger is. De camera standpunten geven het beeld van de route, maar dat is niet de volledige route. Dat zie pas echt terug bij de DH parcoursen, op tv ziet het er allemaal vloeiend en redlijk makkelijk uit. Totdat je alle foto reportages terug ziet op Pinkbike.

Ik kon van de foto sessies van deze wedstijd niet zien of het nou echt een technisch moeilijk parcours was, afgezien van de 2 shimano climbs, rock and roll, vertical drop en bmx stuk.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Juist op die Pinbike foto's kon je soms zien hoe steil en technisch sommige stukken waren, vond ik. Op TV zie je vooral de toppers die alles er makkelijk doen uitzien... maar er is wat afgegleden, afgevallen en afgestapt aan het eind van het lint rijders.
Die foto's geven je de tijd om het parcours echt eens goed te bekijken. Er liggen flinke drops en stevige rotsblokken in die rockgardens!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Op tv lijkt het altijd mee te vallen, ook bij DH. Jammer is dat eigenlijk..

Maar als je er in het echt bent dan zie je pas hoe extreem het is. Echt respect voor die gasten, ik schijt in de broek bovenaan zo'n rockgarden op een WK parcours. En als je bedenkt dat sommige gasten die lijken te stuntelen ook echt serieuze technisch begaafde rijders zijn..
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Daarom zijn die course previews van redbull tv altijd mooi om te zien. Hoe die Claudio Caluori over zo'n DH-parcours gaat :D. Ik zou het nooit durven, maar die filmpjes laten goed zien hoe ruig zo'n route is.

Voor Nove Mesto was er ook een kort preview filmpje, maar de grote drops zaten daar niet in, wel die Shimano challenge.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Forau schreef:Wel jammer dat er geen course preview was, zoals bij de World Cups (of heb ik die gemist?). Dat geeft je vaak een wat completer beeld. Zoals die vertical drop zag er op tv niet echt spannend uit, maar ik denk als je en aan komt fietsen dat het toch wel wat heftiger is. De camera standpunten geven het beeld van de route, maar dat is niet de volledige route. Dat zie pas echt terug bij de DH parcoursen, op tv ziet het er allemaal vloeiend en redlijk makkelijk uit. Totdat je alle foto reportages terug ziet op Pinkbike.

Ik kon van de foto sessies van deze wedstijd niet zien of het nou echt een technisch moeilijk parcours was, afgezien van de 2 shimano climbs, rock and roll, vertical drop en bmx stuk.
Geen idee of je deze bedoeld? https://youtu.be/peYmHmr4RtE" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Verbazend eigenlijk dat er op dit forum geen topic is over de World Cup wedstrijden...

Overigens vind ik de nieuwe Spark toch minder mooi dan de oude, of ik moet er aan wennen misschien..
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

Sauser heeft het parcours voor jullie eens verkend.

http://www.redbull.com/fr/fr/bike/stori ... view-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

OKe hier wat duidelijke foto's:

http://www.bikerumor.com/2016/07/05/xc- ... rc-900-wc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wielen zijn nog steeds DT Swiss alleen XMC (24mm).

100mm Voorvork waar de productie modellen als ik het in een ander bericht goed zie 120mm hebben.

Verder vind ik de fiets er meer als een trailbike uitzien dan een race-fully.
Maar snel is het ding wel! ;)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

De top lijn van de spark heeft 100 veerweg
Bird Aeris 9 blurple
jorismountainbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 21:41

En gewonnen!! in rio
jorismountainbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 21:41

De olympische titel op een spark
jorismountainbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 21:41

nino en jenny beide spark
https://www.facebook.com/jennyrissveds/ ... 95/?type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie