Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Mijn Scalpel SI kan ook niet meer stuk, heb hem gelukkig verkocht na 5 maanden ellende.

Heb mijn lesje geleerd
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Wel knap natuurlijk hoe Cannondale haar marketingpraat als een religie in de hoofden van hun gelovigen weet te planten. Er is hoop, ook al heb ik er ook 20 jaar over gedaan om los te komen van de Cannondale-kerk :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

@Peter40: wat was het problem ?

@Paul rush: ik vraag me af wie meer zendingsdrang heeft........Cannondale of jij?
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Pauw Rush :lol: Je moet er ook niet in geloven, maar oordelen op de feiten.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Marketing gebrainwashte meute is niet gelijk aan feiten
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

The Funk Soul Brother schreef:Ben zelf juist fan van Cannondale. Maar weinig topmerken die bijvoorbeeld voor €750 een xc hardtail hebben met Deore HTII cranks, Deore groep, tubeless ready en een upgradewaardig frame hebben met levenslange garantie (die in local bikeshops verkocht worden; dus geen direct-order bedrijven of typische Duitse merken die goedkope B-frames inkopen en een goedkoop groepje erop zetten, maar het wel duur laten lijken door er een duur achterderailleur op te zetten).

Ook is Cannondale zeer goed bezig met vernieuwingen en verbeteringen aan fietsen. De Lefties waren tot de 32 Stepcast op de markt kwam lichter dan welke Fox vork dan ook (de lichtste Lefty is zelfs nog steeds een stuk lichter dan de 32 Stepcast). De Headshock wordt inmiddels door vele andere merken (zoals Trek) gekopieerd omdat het een zeer licht en effectief systeem is. De SI chainstays zorgen voor een beter (sterker en stijver) achterwiel zonder dat je weer een nieuwe maat achternaaf op de markt te brengen (ook beter dan veel bredere naven: lichter en je derailleur blijft minder snel hangen in rock gardens). De Speed Save concept maakt de ritten wel degelijk comfortabeler zonder energieverlies tijdens het trappen (de bottom bracket is horizontaal nog steeds super- / net zo stijf). En ik heb er zelf op best wat gereden en was steeds erg onder de indruk. Mijn laatste ervaring was op de nieuwe carbon Habit 2; een 120mm full suspension trail bike met een agressieve geo gericht op afdalingen, die desondanks nog steeds lichter/sneller klimt dan mijn 11kg zware hardtail; klom echt als een high-end XC racer.

Geen van het hierboven genoemde is marketing-praat. Dit zijn wel degelijk echt verbeteringen aan de fiets (;de fiets in het algemeen).


Cannondale is een innovatief merk in het hogere segment. De fietsen zijn gemaakt als top-of-the-line fietsen, die pushen wat mogelijk is op de fiets. Misschien is het niks voor jou persoonlijk vanwege de prijzen (alhoewel ze voor hun afmontage desondanks gewoon competitief zijn), maar dat betekent niet dat het slecht is. Ik kan mij ook geen nieuwe Tesla veroorloven, maar ik ga dan niet over het merk lopen zeiken omdat het niet binnen mijn budget valt of omdat ik het te duur vind voor een auto. Ik ben juist blij dat zij met die innovaties komen; het is slechts een kwestie van tijd voordat de innovaties verder worden gebracht naar de goedkopere varianten en de technologien over een paar jaar gewoon beschikbaar zullen zijn in alle prijsklassen. (Kijk maar bijvoorbeeld naar hydraulische schijfremmen; 10 jaar geleden was de goedkoopste €120, nu krijg je een nog beter werkende BR-M445 voor €35; naar dropper posts die je tegenwoordig al vanaf €150 kan krijgen; of de NX groep die 1X drivetrains beschikbaar maakt voor een stuk lagere prijs; of de voorvorken van tegenwoordig, waar een budget vork van nu een halve kilo lichter is en nog steeds sterker is en beter werkt dan een middenklasse voorvork van 10 jaar geleden).


Als je liever low-budget merken wil kopen; die niks innoveren en slechts ideeën kopiëren, standaard catalogusframes inkopen uit Taiwan/China, en geen enorme bedragen investeren in nieuwe technologien en het verbeteren van de fiets is daar niks mis mee. Maar bedenk je ook dat zonder innovatieve A-merken de technologien ook nooit door zullen stromen naar de goedkopere segmenten. En dat is puur te danken aan degenen die innoveren (en daardoor soms ook duurder zijn).
True!!! :-q :-q

En koop een bike waar je zelf heel erg happy van word :winkie:
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

[quote="bongo"]@Peter40: wat was het problem ?

Teveel om op te noemen, 5 maanden lang 2x per maand terug naar mijn dealer gereden. En niet alleen maar kleine dingen. Ben blij dat ik er van verlost ben. Het was een fikse investering, de droom fiets, maar heb er geen goed gevoel aan over gehouden. Erg jammer.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

peter40 schreef:.....Teveel om op te noemen......
Je hebt een pb.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

I Cannondale myself. schreef:Pauw Rush :lol: Je moet er ook niet in geloven, maar oordelen op de feiten.
Precies. Dus geen cannondale meer. Ik ga cannondale trouwens maar eens zonder hoofdletter schrijven, dat verdienen ze :lol: .
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik denk er over om de scalpel 4 te kopen (waarschijnlik wel 2de hands)
Ik hoor graag wat de pijnpunten zijn.
Net als wat de andere opties zijn, voor een fully van onder de 12 kilo , die goed stuurt & veert.
Ik heb zelf vertrouwen in de garantie van m'n lbs.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Ik zou erover denken een andere fiets te kopen.
Meer dan genoeg, degelijk materiaal
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Die heb ik nu.
De rockshox Sid vindt ik een barrel, veert slecht en is slap.
Fiets is wat zwaar, en mag best wat stijver.
Dus tsja.....
Mijn 1ste indruk van de scalpel is dat ie super stuurt, strak aanvoelt, en goed veert.
Lockout met 1 knop.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

tiewrap schreef:Ik denk er over om de scalpel 4 te kopen (waarschijnlik wel 2de hands)
Ik hoor graag wat de pijnpunten zijn.
Net als wat de andere opties zijn, voor een fully van onder de 12 kilo , die goed stuurt & veert.
Ik heb zelf vertrouwen in de garantie van m'n lbs.
Kona HeiHei is een interessant alternatief :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Paul Rush schreef:
tiewrap schreef:Ik denk er over om de scalpel 4 te kopen (waarschijnlik wel 2de hands)
Ik hoor graag wat de pijnpunten zijn.
Net als wat de andere opties zijn, voor een fully van onder de 12 kilo , die goed stuurt & veert.
Ik heb zelf vertrouwen in de garantie van m'n lbs.
Kona HeiHei is een interessant alternatief :-q .
Kan daar zo geen (frame) gewicht van vinden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ik heb al heel wat jaartjes een Flash 29er waar ik met heel veel plezier op fiets.
Daarnaast ken ik best wel wat mensen die erg tevreden zijn over de nieuwe en het vorige model Scalpel.

Bij elke fiets en elk merk gaat wel eens wat mis, maar Cannondale maakt super fietsen met de niet te overtreffen Lefty als geweldige vork :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Plaats reactie