Cannondale 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik weeg krap 80 kilo.
In een test van vojomag schreven ze wel op 3-4e richting dicht te zitten.
4 kliks open en hij wil me over t stuur gooien.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ultimate biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 10 februari 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Team Si Special, Cannondale FSI Team, Cannondale Factory Racing 26", etc...

Mijn Scalpel Si team is nu een maand in mijn bezit en ruimschoots met de vering aan het afstellen/proberen geweest.
Achter rij ik met 20% sag met de rebound 8 klikken open (de totale veerweg gebruik ik niet helemaal), misschien dat ik nog 1 klik op of af ga. Ik had eerst de rebound 3 a 4 klikken open maar de fiets gaf dan bij het aan hebben van de vering een gevoel alsof ik op een zuigende ondergrond reed door de "langzame" vering, wat veel energie koste. Dat gevoel is nu geheel weg en de fiets is sneller en speelser en lijkt meer op een hardtail met vering qua gedrag.
De voorvering heb ik 7 klikken open met 90 psi, +/- 25mm sag
Mijn gewicht is 77 kg.
Zoveel verschillende fietsen, zoveel verschillende instellingen.., het blijft persoonlijk en dus proberen welk veergedrag van de fiets het beste bij je past!
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Wat bedoelen jullie met de rebound 3 à 4 klikken open? Is dat 3 à 4 klikken richting schildpad of haas?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In mijn geval vanaf dicht-langzaam-veel demping.
Ik denk dat ultimate hetzelfde bedoelt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ultimate biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 10 februari 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Team Si Special, Cannondale FSI Team, Cannondale Factory Racing 26", etc...

Inderdaad, dicht is helemaal met de klok mee (richting schildpad) tot het eindpunt gedraaid. De demper komt dan heel langzaam terug. En vanaf dat punt een aantal klikken tegen de klok in open draaien (richting haas). De demper komt bij verder open draaien steeds iets sneller terug als je deze induwt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mijn Monarch XX staat ook op 75% open (weet het aantal klikken niet uit mn hoofd)
Is wel op een andere fiets, maar ook ik gebruik bij lange na niet de hele veerweg.
Rijd hem graag zo open, dan blijft de fiets levendig.
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

ok, bedankt
Zaankanter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:33

De nieuwe Cannondale Trigger en Jekyll. Ziet er strak uit.

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 862a7f5abe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... f50a35f509" onclick="window.open(this.href);return false;
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Zaankanter schreef:De nieuwe Cannondale Trigger en Jekyll. Ziet er strak uit.

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 862a7f5abe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... f50a35f509" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is net wat je mooi/strak vindt maar ik zeg het toch wel bah bah wat een gods gruwelijk lelijke fietsen zeg :-{ ,maar gelukkig smaken verschillen per persoon.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Zaankanter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:33

Trekrules schreef:
Zaankanter schreef:De nieuwe Cannondale Trigger en Jekyll. Ziet er strak uit.

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... 862a7f5abe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... f50a35f509" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is net wat je mooi/strak vindt maar ik zeg het toch wel bah bah wat een gods gruwelijk lelijke fietsen zeg :-{ ,maar gelukkig smaken verschillen per persoon.

Ik snap het, je werkt bij Trek
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Zaankanter schreef: Ik snap het, je werkt bij Trek
Als ie bij Trek werkt, waarom rijdt ie dan op een Carver :~

Ik vind beide er ook niet uitzien. Kunnen zeker wel goede fietsen zijn, maar het oog (in dit geval mijn oog) wil ook wat.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Ik vind hem ook lelijk de Trigger maar de Habit en Bad Habit zien er wel wreed uit.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Zaankanter schreef: Ik snap het, je werkt bij Trek

Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik, als Cannondale liefhebber, vind ze ook niet mooi. Te veel "vreemde" verbindingen. De Lefty is overigens wel mooi en zo ontzettend goed... Beter dan de nieuwe Fox Factory 32. Vind hem zelf vergelijkbaar met de nieuwe Fox Factory 34, alleen nog een paar honderd gram lichter. Alle drie gereden, Lefty was een XLR Carbon Hybrid.
Cannonfail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:28

Beste Cannondale Scalpel SI berijders, ben nieuw op dit forum daar ik nu 10 maanden in het bezit ben van een Scalpel SI Carbon 3 met veel problemen met deze fiets. Hoor graag van jullie, ga nog niet gedetailleerd op de probleemstelling in daar mijn fiets wederom bij de dealer staat te reparatie, het begint nu inmiddels de spuigaten uit te lopen, hoor graag van jullie bevindingen.
Plaats reactie