Mensen die content zijn posten dit niet online, het zijn de mannen die hun gal willen spuwen die je online vind.
Cannondale bouwt sublieme fietsen, Lefty is top, hun Crank is het beste wat leverbaar is, hun geometrie is subliem, ...
Nuja ik heb er ook problemen mee gehad, maar minder dan met mijn gescheurde specializeds, brekende sandmans of barstende on one's.
Cannondale 2017
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2031
- Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
- Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20
Ik hoop dat je op dit forum niet alleen maar de positieve ervaringen wilt lezen, maar ook de kritische noot? Dat is juist de meerwaarde van een forum.endorfin schreef:Mensen die content zijn posten dit niet online, het zijn de mannen die hun gal willen spuwen die je online vind......
En wat is hier het praktisch nut van?
Paul Rush schreef:Ik hoop dat je op dit forum niet alleen maar de positieve ervaringen wilt lezen, maar ook de kritische noot? Dat is juist de meerwaarde van een forum.endorfin schreef:Mensen die content zijn posten dit niet online, het zijn de mannen die hun gal willen spuwen die je online vind......
Je hebt een kritische noot en je hebt negativisme...
(en trollen)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Is er dan geen specialized topic waar we kunnen bashen ? Vindt ik ook leuk.
In ieder geval, ik weet dat de lockout nog wel eens problemen wil geven, en de lefty mogelijk wat lastiger cq duurder in onderhoud is.
Daarentegen heeft de Sid waar ik nu mee rijdt z'n service hard nodig ieder jaar, en veert nog slechter als t ff terug is dat t gedaan is.
Ik ben erg benieuwd naar de minpunten, maar blijkbaar kunnen die niet gegeven worden ?
In ieder geval, ik weet dat de lockout nog wel eens problemen wil geven, en de lefty mogelijk wat lastiger cq duurder in onderhoud is.
Daarentegen heeft de Sid waar ik nu mee rijdt z'n service hard nodig ieder jaar, en veert nog slechter als t ff terug is dat t gedaan is.
Ik ben erg benieuwd naar de minpunten, maar blijkbaar kunnen die niet gegeven worden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- john k
- Mountainbike Junk
- Berichten: 322
- Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Haha leuk om te lezen dit forum.
Als je het geld er niet voor (over) hebt, koop dan lekker iets anders.
Maar zeg niet dat Cannondale slechte fietsen maakt, want dat is onzin.
Dat jij blij bent met een ander merk prima, keur dan ook niet ander mensen zijn spullen af.
Ieder merk heeft wel eens een probleempje, degene die zeggen dat dat niet is liegen.
Ik denk dat de meeste jaloers zijn op een mooie Cannondale
Als je het geld er niet voor (over) hebt, koop dan lekker iets anders.
Maar zeg niet dat Cannondale slechte fietsen maakt, want dat is onzin.
Dat jij blij bent met een ander merk prima, keur dan ook niet ander mensen zijn spullen af.
Ieder merk heeft wel eens een probleempje, degene die zeggen dat dat niet is liegen.
Ik denk dat de meeste jaloers zijn op een mooie Cannondale
Op het gemak, de ketting strak !!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
- Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build
john k schreef:Haha leuk om te lezen dit forum.
Als je het geld er niet voor (over) hebt, koop dan lekker iets anders.
Maar zeg niet dat Cannondale slechte fietsen maakt, want dat is onzin.
Dat jij blij bent met een ander merk prima, keur dan ook niet ander mensen zijn spullen af.
Ieder merk heeft wel eens een probleempje, degene die zeggen dat dat niet is liegen.
Ik denk dat de meeste jaloers zijn op een mooie Cannondale
+1
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Nou lees ik her en der dat de lefty een "bearing reset" nodig heeft.
Als je regelmatig de hele veerweg gebruikt, zal dit toch niet nodig zijn ?
Als je regelmatig de hele veerweg gebruikt, zal dit toch niet nodig zijn ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 269
- Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
- Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
- Contacteer:
Vind-ttiewrap schreef:Is er dan geen specialized topic waar we kunnen bashen ? Vindt ik ook leuk.
In ieder geval, ik weet dat de lockout nog wel eens problemen wil geven, en de lefty mogelijk wat lastiger cq duurder in onderhoud is.
Daarentegen heeft de Sid waar ik nu mee rijdt z'n service hard nodig ieder jaar, en veert nog slechter als t ff terug is dat t gedaan is.
Ik ben erg benieuwd naar de minpunten, maar blijkbaar kunnen die niet gegeven worden ?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Ik moest even googlen meer inderdaad -t.
Ik mag ook in dit kamp, uitermate trotse eigenaar van een scalpel 1.
Met hoeveel sag rijden we hier ?
Probeer het nu met 25% voor en achter.
De bearing reset blijkt dus nodig, ik miste centimeters.
Tot nu toe diep onder de indruk van de fiets.
Hiermee ga ik zeker een paar plaatsen pakken in de wedstrijden.
Ik mag ook in dit kamp, uitermate trotse eigenaar van een scalpel 1.
Met hoeveel sag rijden we hier ?
Probeer het nu met 25% voor en achter.
De bearing reset blijkt dus nodig, ik miste centimeters.
Tot nu toe diep onder de indruk van de fiets.
Hiermee ga ik zeker een paar plaatsen pakken in de wedstrijden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Met 20% gebruikte ik op Schoorl zeker niet de hele veerweg van de achterveer.Lars TB schreef:Scalpel zou ik eerder op 20% rijden, maar als de vering nu niet doorslaat, dan is het lekker comfortabel.
Zou jij je veerweg op Schoorl helemaal willen benutten ?
Op m'n oude fiets was dat zeker het geval.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Tenzij je de drop halverwege neemt gebruik je inderdaad niet de hele veerweg op Schoorl.
Maar de sag bepaalt ook hoe je op de fiets zit. De Scalpel heeft al een vrij laag bracket en wie weet stoot je nu vaker met je pedaal tegen de grond. Daarnaast zit je iets verder achterop, wat de efficiëntie kan beperken.
Maar opnieuw: als het nu bevalt, lekker laten staan!
Maar de sag bepaalt ook hoe je op de fiets zit. De Scalpel heeft al een vrij laag bracket en wie weet stoot je nu vaker met je pedaal tegen de grond. Daarnaast zit je iets verder achterop, wat de efficiëntie kan beperken.
Maar opnieuw: als het nu bevalt, lekker laten staan!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3250
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
De vering begint langzaam op orde te komen.
Nu zit ik met de achterdemper 2 a 3 clicks van het einde af, van de rebound op langzaam.
Herkennen jullie dit ?
Nu zit ik met de achterdemper 2 a 3 clicks van het einde af, van de rebound op langzaam.
Herkennen jullie dit ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Die Scalpel staat me niet specifiek bij, maar tenzij je over de 100 kg gaat zou op de meeste fietsen de instelling niet op die stand moeten staan. Met mijn rijklaar gewicht van pakweg 90 kg zit ik vrijwel altijd aan de andere kant van het bereik (3 klikjes vanuit open!).
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"