Waar rijden de pro's enduro mee in 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Leuk om te zien en 'Wat bepalen de fabrikanten waar de consumenten op moeten rijden/ ons doen geloven wat het beste is':
Reverb dropper post (allemaal gesponsord door RS of is Reverb de beste?)(uitzondering daar gelaten)
Schwalbe banden (allemaal gesponsord door Schwalbe of is Schwalbe de beste?)(uitzondering daar gelaten)
Fox of Rock Shox vering, enkele staalveer (zelfs een Monarch)
1x11
650b (29er is kennelijk weer out of the picture in dit segment)

Afbeelding

Meer foto's
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

eh........ maar dit was in 2014 en 2015 toch ook al de standaard voor Enduro? 29 is daar echt nooit doorgebroken.
En daarbij nogal logisch dat de sponsor bepaald waar de pro's mee rijden, daar worden ze voor betaald.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Zouden ze wel al de nieuwe Reverbs hebben met oa een andere drop? Op bovenstaande foto lastig te zien.
Biking skills or Hospital bills
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Lijkt wel een nieuwe te zijn op de GT. Alleen een 170mm drop gaat nooit in die Sanction passen.

Klik op die link en er staat 'met Maxxis tires'....... :~
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Ik vind met name de plek van de Garmin een beetje vreemd ?
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Jurriaan schreef:Meer foto's
Even doorklikken naar http://www.pinkbike.com/news/giant-toa- ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor de rest.
Jurriaan schreef:Leuk om te zien en 'Wat bepalen de fabrikanten waar de consumenten op moeten rijden/ ons doen geloven wat het beste is'
Op zich zie je bij de zwaardere endurowedstrijden (EWS etc.) tock ook wel vaak dat de rijders kiezen voor degelijk bewezen materiaal i.p.v. nieuw hip en trendy.
Plusbanden worden enorm gepusht door de fabrikanten maar ik heb ze nog niet gezien in de EWS.
Veel rijders kiezen ook voor alu velgen (Graves, Barelli, Carlson), soms ook voor relatief smalle velgen (team RM op Arch EX), terwijl carbon en breed onder weekend warriors helemaal hot is.

Wat mij opvalt op de foto in de startpost is dat Anneke Beerten zonder chainguide rijdt. Zou ik niet aandurven in een belangrijke wedstrijd.
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

funride schreef:eh........ maar dit was in 2014 en 2015 toch ook al de standaard voor Enduro? 29 is daar echt nooit doorgebroken.
En daarbij nogal logisch dat de sponsor bepaald waar de pro's mee rijden, daar worden ze voor betaald.
De kampioen van afgelopen jaar reed anders wel op een 29er.

Maar de belangrijkste conclusie die ik daar aan verbind is dat het dus eigenlijk geen bal uitmaakt. Tracey Moseley was hoogstwaarschijnlijk op een 26er ook gewoon kampioen geworden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zag een beetje vreemde eend in de bijt? Juliana, ken dat merk niet. Ziet er wel gaaf uit. Ah, en zie nu dat het een speciaal vrouwenmerk is?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Dat is het dames model van Santa Cruz.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Aha! Dank, wist ik niet. Ziet er gaaf uit, zou er zo zelf op gezien durven te worden :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Worden al deze rijders gesponsord door RS voor een Reverb? Of kiezen zij massaal voor de beste?

Smalle velgen was mij eerdere jaren ook al opgevallen, getuigen bijvoorbeeld de Canyon Enduro's met Mavic wielsets.

Dus de weekend warriors met hun fancy materiaal hebben het qua betrouwbaarheid dus minder bij het rechte eind. Gewichtsbesparing is dus niet zalig makend.

De winnaar heeft altijd gelijk dus als die won op een 29er is dat de waarheid ;-) En als bij de mannen 650b won dan is dat ook de waarheid en heeft @cvoc gelijk dat het geen bal uitmaakt.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Jurriaan schreef:Dus de weekend warriors met hun fancy materiaal hebben het qua betrouwbaarheid dus minder bij het rechte eind. Gewichtsbesparing is dus niet zalig makend.
Die zijn meestal ook 40kg zwaarder. :tong
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

cvoc schreef:
funride schreef:eh........ maar dit was in 2014 en 2015 toch ook al de standaard voor Enduro? 29 is daar echt nooit doorgebroken.
En daarbij nogal logisch dat de sponsor bepaald waar de pro's mee rijden, daar worden ze voor betaald.
De kampioen van afgelopen jaar reed anders wel op een 29er.

Maar de belangrijkste conclusie die ik daar aan verbind is dat het dus eigenlijk geen bal uitmaakt. Tracey Moseley was hoogstwaarschijnlijk op een 26er ook gewoon kampioen geworden.
Volgens mij reed Richie Rude vorig jaar op een 650B
sterker nog ik denk zo'n beetje de hele top 10, alleen Bailly-Maitre reed een "29
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

funride schreef:Volgens mij reed Richie Rude vorig jaar op een 650B
sterker nog ik denk zo'n beetje de hele top 10, alleen Bailly-Maitre reed een "29
Tracy Moseley??
Ride a bike!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Ja die ook Ramonneke. Maar die telt niet mee in de top tien die Funride noemt.
Biking skills or Hospital bills
Plaats reactie