Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
PaganiProductions

in Feb van dit jaar eens Mvp live in actie zien.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Je kunt MvdP zondag al live in actie zien in Surhuisterveen :tong dan wel op de crosser.
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Jullie wisten dit vast al, maar voor mij was het nieuw:

Ik las dat de opzet van de World Cup MTB iets gewijzigd is. Er wordt gestart met een XCC, een shorttrackrace van 20 minuten met rondjes van 2 - 3 minuten, deze bepaalt vervolgens de eerste twee startrijen van de echte start. De beste 16 komen daar dan te staan. Lijkt me spectaculair om naar te kijken!

Gunstig ook voor Van der Poel, want dat kan Mathieu natuurlijk wel: 20 minuten knallen. Dan maakt het niet uit dat hij 'maar' 49e op de ranking staat.

Bron: https://www.redbull.com/us-en/uci-mtb-w ... s-calendar" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

http://brabantn.ws/77R5" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

yo-eddy schreef:http://brabantn.ws/77R5
Je bent me voor :wink:
Dus aan zijn skills hoeft vanaf nu niet meer getwijfeld te worden..
'BUILT not Bought '
v_schultinge

xharx schreef:Jullie wisten dit vast al, maar voor mij was het nieuw:

Ik las dat de opzet van de World Cup MTB iets gewijzigd is. Er wordt gestart met een XCC, een shorttrackrace van 20 minuten met rondjes van 2 - 3 minuten, deze bepaalt vervolgens de eerste twee startrijen van de echte start. De beste 16 komen daar dan te staan. Lijkt me spectaculair om naar te kijken!

Gunstig ook voor Van der Poel, want dat kan Mathieu natuurlijk wel: 20 minuten knallen. Dan maakt het niet uit dat hij 'maar' 49e op de ranking staat.

Bron: https://www.redbull.com/us-en/uci-mtb-w ... s-calendar" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een belachelijk idee! Dat kan alleen maar vanuit de commerciële belangen bedacht zijn.
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Wat een belachelijk idee! Dat kan alleen maar vanuit de commerciële belangen bedacht zijn.
Waarom belachelijk? Lijkt me wel spannend. En een mooie gelegenheid om de rijders goed te zien voor de toeschouwers op een overzichtelijke ronde.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat ik me altijd afvraag bij dergelijke wijzigingen is wat nou het probleem was van de vorige opzet. Welke nadelen daarvan worden hiermee nou opgelost?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Komt wat meer tactiek bij dan.

Zoveel mogelijk energie sparen zodat je wel vooraan komt te staan maar jezelf niet opbrandt voor de wedstrijd.

Hoeveel man start eigenlijk op zo'n klein rondje, wordt dat geen probleem?

Is het na de top 16 gewoon de reguliere opstelling?

Het lijkt me wel geinig. Als iemand zich naar een goede vorm gepiekt heeft kan je meedoen voor een goede klassering. Dit ipv het hele veld inhalen naar een "niet noemenswaardige" positie.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Vind dat XCC gebeuren bij de World Cups wel een tof idee, soort van kwalificatie per wedstrijd. Krijgen we misschien eens wat meer afwisseling voorin en mag Nino ook eens echt zijn best gaan doen... :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd of daar ook beelden van komen / wordt uitgezonden
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Leg de elleboog beschermers en bokshandschoenen maar alvast klaar. :lol:

Gaan ze vast met nog bredere sturen rijden.....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

v_schultinge schreef:
xharx schreef:Jullie wisten dit vast al, maar voor mij was het nieuw:

Ik las dat de opzet van de World Cup MTB iets gewijzigd is. Er wordt gestart met een XCC, een shorttrackrace van 20 minuten met rondjes van 2 - 3 minuten, deze bepaalt vervolgens de eerste twee startrijen van de echte start. De beste 16 komen daar dan te staan. Lijkt me spectaculair om naar te kijken!

Gunstig ook voor Van der Poel, want dat kan Mathieu natuurlijk wel: 20 minuten knallen. Dan maakt het niet uit dat hij 'maar' 49e op de ranking staat.

Bron: https://www.redbull.com/us-en/uci-mtb-w ... s-calendar" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een belachelijk idee! Dat kan alleen maar vanuit de commerciële belangen bedacht zijn.
Commercie houdt de sport hoog. Zonder Red Bull bleven de beelden op zwart. Dat red bull daar iets voor terug wil is inherent aan commercie.
v_schultinge

Begrijp ik. Hier wordt alleen de sport niet beter van.

Als je net 20 min vol gas hebt gereden dan kan je bij een wedstrijd daarna niet weer direct volle bak. Dat heeft altijd impact. Dus ze zullen bij de 'echte' wedstrijd niet meer zo hard kunnen rijden. Daarom vind ik het een slecht idee. Ze zouden het wel op de dag ervoor kunnen doen. Dan kan je genoeg herstellen om de dag erna 1,5u volle bak te rijden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Word dus gewoon een tactisch spelletje. Kijken wat de "echte" concurrentie doet en kijken dat je daar zo dicht mogelijk in de buurt kan blijven zonder dat je jezelf kapot hebt gereden. De "mindere" rijders zullen vast voluit gaan om vooraan te starten, goed voor de sponsoren. De snellere rijders gaan daar dan vast wel weer voorbij, als ze echt goed zijn.
Of als ze veel inhoud hebben en een snel herstelvermogen dan voluit in de xcc en daarna de wedstrijd domineren en uitrijden. :-D
Plaats reactie