Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Veldrijden? Dat is een wintersport! Hee wacht eens even.... klinkt als een gouden combi. :D
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tauber is echt een heel mooi voorbeeld.
Van schaatsster naar iemand die Worldcup parcoursen MTB rond komt, hoe mooi is dat.

Wat mij betreft mogen de parcoursen ook wel wat technischer, altijd handig en leuk om het niveau een beetje op te krikken in NL.
En dat iedereen een clinic moet volgen is leuk, maar dat is maar 1 of een paar keer.
En waar kun je het geleerde goed bijhouden, of heb je het überhaupt geleerd binnen een dag?
Ik denk het niet, die technieken moet je blijven oefenen vooraleer ze automatisch gaan, daar zou een wat technischer rondje ook bij helpen, ipv snelle ronde tijden rijden.

Overigens zit Robbert de Nijs ook weinig op zijn MTB tijdens trainingen, het grootste gedeelte zijn race fiets trainingen.
Hoe onderhoud deze man zijn skills?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als ik zie hoe sommige rijden is een clinic geen overbodige luxe. Natuurlijk ben je er niet met één clinic. Je weet dan net een beetje de basis. Maar dat is nog altijd beter dan geen clinic gevolgd te hebben. Uiteraard om de techniek echt goed onder de knie te krijgen moet je het geleerde steeds herhalen. Als dat gesneden koek begint te worden clinic van een niveau hoger volgen. Enz. Probleem op het moment is echter dat je de geleerde technieken vanaf een bepaald niveau niet veel nodig hebt op de gemiddelde huidige route. (Dat is al vrij snel) Onderderhoud dan inderdaad maar eens je skills.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

@waar kun je het bijhouden: Daarvoor hebben we mountainbike verenigingen (of, indien van toepassing, zouden we die moeten hebben). Ik ben zelf lid van MBC Midden; bij ons in de wedstrijd groep is een groot aandeel v/d trainingen gericht op techniek, en voor de recreanten is er ook elke paar weken een techniek training.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Maar wat train je dan op techniek?, Beetje om een paar pionnen heen draaien is geen techniek. Dan moet je ook naar een gebied waar het serieus technisch is, en dat hebben we nauwelijks in NL, hooguit in zuid Limburg
Bird Aeris 9 blurple
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Noin schreef:@waar kun je het bijhouden: Daarvoor hebben we mountainbike verenigingen (of, indien van toepassing, zouden we die moeten hebben). Ik ben zelf lid van MBC Midden; bij ons in de wedstrijd groep is een groot aandeel v/d trainingen gericht op techniek, en voor de recreanten is er ook elke paar weken een techniek training.
Prima , en dat doen op wat men noemt een plaatselijke bikepark van zo'n MTB-vereniging. Analoog aan een wielerclub die training en wedstrijdjes houdt op een eigen afgesloten clubparkoers.
En de MTB-routes vooral eenvoudig houden voor de recreanten , die er zeker 10 keer zoveel zijn en alleen een beetje leuk onverhard door de natuur willen fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Komt hij weer....


Je zou ook een keuze kunnen bieden op een parcours, 1 lijn voor de mens die wat uitdagends zoekt en 1 lijn voor Tsjibiti.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

japie carbon schreef:Komt hij weer....


Je zou ook een keuze kunnen bieden op een parcours, 1 lijn voor de mens die wat uitdagends zoekt en 1 lijn voor Tsjibiti.
psst, ik las net elders op het forum over de "vijanden" functie. Ook net maar even iemand in gedonderd. Verdomd handig moet ik zeggen. :wink:
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Of je nu van een randje in de stad af springt of van een rotsblok in Zuid Frankrijk, de techniek is gelijk. En als jij het achterwiel om een pylon heen weet om te zetten, dan heb je in ieder geval de basis te pakken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gaat het al weer over Mathieu?
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Huh, oh ja, dat was dit topic
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zag van de week een bericht voorbij komen dat hij even wat extra rust pakt.
https://www.hln.be/sport/wielrennen/vel ... ~af5e9098/" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef:Gaat het al weer over Mathieu?
Het gaat er over dat het eigenlijk onmogelijk is wat hij doet!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer keek wel uit naar z'n eerste cross.
Maar wel logisch ook.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aardig voor de concurrentie, hebben die ook eens wat.
Plaats reactie