Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

John83 schreef:VDP is voor mij, alhoewel hij nog erg jong is, van het kaliber Sven Kramer, Marianne Vos, Max Verstappen, Jeffrey Herlings, Michael V Gerwen enz. Uitzonderlijke talenten van de buitencategorie die alles kunnen en willen winnen. Enige echte tegenstander voor hen zijn ze zelf. Natuurlijk gaat VDP geen podium scoren, kwalificatie en een redelijk resultaat zouden al winst voor hem zijn en hij zal er overall alleen maar weer beter van worden. Wie weet bevalt het hem wel zo goed dat hij meer en proffesioneler wil gaan mtb'en wat alleen maar positief zou zijn lijkt me.
Exact dit. Volg nu al vele jaren verschillende sporten (wielrennen, voetbal en enigzins veldrijden) redelijk intensief en VDP is echt van uitzonderlijke klasse.
Natuurtalent pur sang. Hij reed gearriveerde (top) Belgische veldrijders vanaf dag 1 dat hij meedoet al naar huis. Zelden zo'n sporter zo snel zien uitblinken in een bepaalde sport.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Cube-Elite schreef: die veldrij jongens rijden echt 99% van dit forum er compleet af op techniek.
Sterker echt goede rijders (veld/mtb) zal je hier op het forum niet zo snel tegenkomen.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

hij laat zich ook soms uit op een downhill bak dus deze jongen heeft iig de spullen om technisch beter te worden!foto van zijn fb profiel zie hier zijn yt industriesAfbeelding
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

hansdegebruiker schreef:
Cube-Elite schreef: die veldrij jongens rijden echt 99% van dit forum er compleet af op techniek.
Sterker echt goede rijders (veld/mtb) zal je hier op het forum niet zo snel tegenkomen.
Gaan jullie nu echt de vergelijking tussen een hobbyist en een Professionele
fietser maken?
Het zou triest gesteld zijn voor iemand die >30 uur per week
op de fiets om dat niet te doen tov. bikers die tussen de soep en de
aardappels hun hobby/sport moeten inplannen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Pat je kunt beter pasta eten dan soep en aardappels.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat heeft vooral met talent te maken. Iemand met technsische talent hoeft geen 20 uur per week technische trails te rijden 2 uur is wel genoeg.

En waarom dit verlijk niet? Ik had tot vlak voor de giro nog een 7de strava tijd op de gavia, op de afdaling wel te verstaan. Nu rond de 40 dus ik kan mee met een prof :-) ......... zolang het maar minimaal 8% omlaag gaat.. hahahaha
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Dat heeft vooral met talent te maken. Iemand met technsische talent hoeft geen 20 uur per week technische trails te rijden 2 uur is wel genoeg.
Mwa, denk dat het ook wel helpt dat Mathieu van vanaf vrij jonge leeftijd al redelijk wat uurtjes heeft gemaakt op de fiets :tong
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Of hij nu wel of niet gaat presteren in Rio ... ik hoop wel dat hij genoeg Deet meeneemt ...
Overigens hoop ik ook dat hij de "gevestigde orde" een poepeke laat ruiken aldaar .., maar ben me nog meer bewust vh feit dat dat een zéér moeilijke opgave zal zijn .. ik noem maar even "Absalon", "Schurter", "Vogel", "Kulhavy" ...

Maarja ... waren we ook niet ineens verwonderd over het feit dat er een Nederlands meisje wereldkampioene werd op de 200m sprint ?

Wordt het niks met Mathieu, jammer .. kop omhoog en opnieuw beginnen (Of de CX fiets weer uit stal halen).
Wordt het wel wat, mooi ... is de NOS tenminste verplicht om mountainbiken uit te zenden.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

poiuytr schreef:Exact dit. Volg nu al vele jaren verschillende sporten (wielrennen, voetbal en enigzins veldrijden) redelijk intensief en VDP is echt van uitzonderlijke klasse.
Natuurtalent pur sang. Hij reed gearriveerde (top) Belgische veldrijders vanaf dag 1 dat hij meedoet al naar huis. Zelden zo'n sporter zo snel zien uitblinken in een bepaalde sport.
Juist in veldrijden komt t talent snel; Bart Wellens, Sven Nijs, Niels Albert, Lars Boom, Wout van Aert. Allemaal jonge talenten, meestal al heel jong wereldkampioen. Nijs heeft t geprobeerd op de MTB. Boom probeerde t tegen brentjens in BBC. Geen podium gehaald doordat mtb meer een duursport is. Veldrijden is kort en kent geen lange klims.
Dus wacht nu eerst maar eens af. En bedenk wel; BKCP is een ploeg die t van veldrijden moet hebben. Niet van een gouden medaille in een trui van NL. Dus maar de vraag of VDP alles op alles gaat zetten.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

BikerBas2 schreef: Juist in veldrijden komt t talent snel; Bart Wellens, Sven Nijs, Niels Albert, Lars Boom, Wout van Aert. Allemaal jonge talenten, meestal al heel jong wereldkampioen.
Klopt, bij relatief korte inspanningen kunnen sporters al vrij jong absolute werelddtop zijn. Zie ook schaatsen, zwemmen, soms ook bv een proloog bij het wegwielrennen. Bij bv klassiekers en meerdaagse koersen is trainingsleeftijd belangrijker.
Nijs heeft t geprobeerd op de MTB.
Dat Nys relatief weinig succes heeft gehad in de zomer op de mtb, kwam dat niet ook deels door zijn astma of hooikoorts oid?
Boom probeerde t tegen brentjens in BBC. Geen podium gehaald doordat mtb meer een duursport is.
Dat Boom de BBC reed was in 2014 geloof ik, toen was hij al volop wegrenner, dus inhoud zat. Alleen als je aan het eind van het wegseizoen eenmalig zoiets doet hoef je natuurlijk geen spectaculaire resultaten te verwachten.
Veldrijden is kort en kent geen lange klims.
Een cross is een uur, worldcup of olympische XC 1u30m a 2u. Doable.
En bedenk wel; BKCP is een ploeg die t van veldrijden moet hebben. Niet van een gouden medaille in een trui van NL. Dus maar de vraag of VDP alles op alles gaat zetten.
Als MvdP olympisch kampioen XC wordt, wordt dat echt wel een mooi feestje hoor :winkie:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Ik vind het mooi dat VDP een gooi wil doen om als mountainbiker op de spelen in Rio te staan.

VDP zal zich eerst moeten kwalificeren om uberhaupt mee te mogen doen en gezien zijn ervaring in het veldrijden zie ik technisch geen probleem, en eigenlijk ook qua conditie en uithoudingsvermogen verwacht ik geen problemen. Hij is een sportman in hart en nieren en zal er net als bij andere wedstrijden voor willen gaan, of het lukt om de gevestigde orde op te schudden zal de vraag zijn, maar wie weet.
Stel voor dat hij zijn dag heeft, en de rest net niet...

En zoals al gezegd is hier, is voor ons als mountainbike liefhebbers toch alleen maar mooi dat het dan waarschijnlijk ook te zien is op de nationale televisie.

Dus VDP, go for it, show them what you made off...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

BikerBas2 schreef:
poiuytr schreef:Exact dit. Volg nu al vele jaren verschillende sporten (wielrennen, voetbal en enigzins veldrijden) redelijk intensief en VDP is echt van uitzonderlijke klasse.
Natuurtalent pur sang. Hij reed gearriveerde (top) Belgische veldrijders vanaf dag 1 dat hij meedoet al naar huis. Zelden zo'n sporter zo snel zien uitblinken in een bepaalde sport.
Juist in veldrijden komt t talent snel; Bart Wellens, Sven Nijs, Niels Albert, Lars Boom, Wout van Aert. Allemaal jonge talenten, meestal al heel jong wereldkampioen. Nijs heeft t geprobeerd op de MTB. Boom probeerde t tegen brentjens in BBC. Geen podium gehaald doordat mtb meer een duursport is. Veldrijden is kort en kent geen lange klims.
Dus wacht nu eerst maar eens af. En bedenk wel; BKCP is een ploeg die t van veldrijden moet hebben. Niet van een gouden medaille in een trui van NL. Dus maar de vraag of VDP alles op alles gaat zetten.
Maar Brentjens rijdt nog steeds zo ontzettend hard. Ik heb hem in 2014 tijdens de 6 uurs in Gulbergen zien rijden tegen Rudi van Houts. Hij verloor dit in de laatste paar ronden. Het tempo lag toen zo ontzettend hoog. Ik kan even de uitslagen niet vinden maar het staat mij bij dat Rudi toen won met een gemiddelde snelheid van iets van 27 of 28 per uur gemiddeld, over 6 uur tijd, met een klim erin. Dus die Brentjens rijdt er nog altijd een hoop profs vanaf.

En toen Boom in de BBC reed won Bram Rood volgens mij. Wij waren toen net gefinisht en konden precies de finish van die goeie zien. Hij had een mooie vriendin trouwens.
#Skraleanjers
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

Op zijn zoektocht naar UCI-punten zal Mathieu ook aantreden in de BeMC, benieuwd hoe hij het er gaat vanaf brengen!

grt,
bip bip2
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Zou mooi zijn VDP op een Stevens Sonora SL :)
Denk punten halen om mee te doen hem wel gaat lukken.
Trek Procaliber SL 9.8
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OK Schurter, maak je borst maar nat:

Afbeelding

(En als hij die Garmin nu weg laat bespaart hij zoveel gewicht dat je weer een gewone vork kunt monteren...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie