Liteville 301 Mk.12/13 + Eurobike nieuws

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:Je bedoeld zoiets als een e-type? Klein beugeltje achter de bracket.... niet toepasbaar met pressfit, dat dan weer niet.

Idd Nimbus zoals in mijn SYS, het blijft toch wel een nette oplossing...
Baron, dat zwarte ding is dus demontabel ;-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dit vind ik dan ook wel weer positief...
Zou wel moeten betekenen dat ze goedkoper moeten worden, nu ze geen Fox gebruiken.
Aangezien de DT's toch niet heel duurzaam blijken te zijn.

Afbeelding
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Mooie review:
http://www.velozine.nl/2015/07/15/eurob ... itiefiets/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook leuk/handig:
http://www.liteville.de/page/configurat ... 5&id_lc=22" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

http://www.mountainbike-magazin.de/news ... 5942.2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

101 wauw ! :)
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Inderdaad. ;) Al is het zo wel verwarrend qua namen...

Toch wel aardig wat fans die op een 101 Mk. 2 zaten te wachten (de HT dus), nu een H-3, dus soort van. Maar 27,5(+), Boost, interne kabels, of ik nu zo'n fan ben? Mogelijkheid voor een side-swing voorderailleur is wel aardig en 160mm voor ook.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Bijna iedereen is de naam 101 al vergeten, enkeling daargelaten. Dus hergebruiken die naam! ;-)
Het is wel een logische naam voor een fiets die minder veerweg heeft.

Zou wel graag wat meer plaatjes willen zien, op de site alleen de naam.
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Afbeelding

Enige die ik in mijn haast heb kunnen nemen.

H-3 vind ik wel interessant. De 101 is niets voor mij, 29er en te weinig veerweg.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Forau schreef:...Zou wel graag wat meer plaatjes willen zien, op de site alleen de naam.
zie http://www.mtb-news.de/forum/t/alles-ue ... -3.765742/" onclick="window.open(this.href);return false;
!! 26inch en dikke banden !!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Veel dank.
Ongeveer 700 euro is absoluut niet verkeerd!

Maar niet alleen Boost, Evo 6 is hun eigen versie erop, asymmetrisch gespaakt, verschoven, zelfs de crank (kolder). Gelukkig wel veelzijdig, achter kan gewoon 26", voor 27.5" aangeraden, maar dan moet 26" ook prima kunnen, plus maat banden is ook een optie. Zag al drie uitvoeringen, een plus, zelfs een marathon versie in 29" met 'dunne' banden en minder veerweg en een enduro versie met 160mm en gewone banden en wielen, pfffew, gelukkig maar.
PM 180mm achter is ook fijn, al vind ik de locatie op de chainstay, binnen de achtervork nooit zo mooi, al loopt de leiding nu wel fijner. Die chainstay is ook wel aardig lang, dat is wel zonde, seatstays ook, al is dat wat optisch omdat ze doorlopen op de bovenbuis, dat ziet er wel tof uit, wel erg dun... Ook geen dwarsbalkje meer, anders zullen te dikke banden niet passen. Daardoor ook geen SCS II opname, ook een gemiste kans.

DM voorderailleur met kabelvoering voor side swing is wel top. Had alleen niet binnendoor gehoeven. Bevestiging voor bidonhouder(s) zit wel op de productiemodellen, net als een stealth ingang in de zitbuis naar verluid. Bovenbuis heeft ook kabelgeleiding door de buis voor een dropper net als bij de 301 en 601 nu, dat is wel een leuk detail.

Goede prijs als ie daar op uitkomt. Al zal je wel wat meer moeten uitgeven voor een compleet Evo 6 achterwiel of sowieso een Boost naaf en dan op die manier inspaken (Cannondale F-Si methode naar verluid) en een Boost crank. Al zag ik al meerderen zich afvragen of je een X-12 naaf kon converteren met adapters en spacers. Komt de uitwisselbaarheid niet echt ten goede en je voorraad reserve spullen ook niet.

Sowieso nog wachten tot maart 2016.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

http://www.bikerumor.com/2015/09/08/eb1 ... m-101-mk1/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Die H-3 ziet er leuk uit! 27,5+ hardtail. Al iemand een idee wat zoiets moet gaan kosten??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

De 101 trail tickles all the boxes !
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Volgens de geruchten 700-800 euro dus.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Nimbus schreef:Volgens de geruchten 700-800 euro dus.
Voor het H-3 frame mag ik aannemen.
Plaats reactie