Dit vind ik dan ook wel weer positief...
Zou wel moeten betekenen dat ze goedkoper moeten worden, nu ze geen Fox gebruiken.
Aangezien de DT's toch niet heel duurzaam blijken te zijn.
Inderdaad. Al is het zo wel verwarrend qua namen...
Toch wel aardig wat fans die op een 101 Mk. 2 zaten te wachten (de HT dus), nu een H-3, dus soort van. Maar 27,5(+), Boost, interne kabels, of ik nu zo'n fan ben? Mogelijkheid voor een side-swing voorderailleur is wel aardig en 160mm voor ook.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Bijna iedereen is de naam 101 al vergeten, enkeling daargelaten. Dus hergebruiken die naam!
Het is wel een logische naam voor een fiets die minder veerweg heeft.
Zou wel graag wat meer plaatjes willen zien, op de site alleen de naam.
Veel dank.
Ongeveer 700 euro is absoluut niet verkeerd!
Maar niet alleen Boost, Evo 6 is hun eigen versie erop, asymmetrisch gespaakt, verschoven, zelfs de crank (kolder). Gelukkig wel veelzijdig, achter kan gewoon 26", voor 27.5" aangeraden, maar dan moet 26" ook prima kunnen, plus maat banden is ook een optie. Zag al drie uitvoeringen, een plus, zelfs een marathon versie in 29" met 'dunne' banden en minder veerweg en een enduro versie met 160mm en gewone banden en wielen, pfffew, gelukkig maar.
PM 180mm achter is ook fijn, al vind ik de locatie op de chainstay, binnen de achtervork nooit zo mooi, al loopt de leiding nu wel fijner. Die chainstay is ook wel aardig lang, dat is wel zonde, seatstays ook, al is dat wat optisch omdat ze doorlopen op de bovenbuis, dat ziet er wel tof uit, wel erg dun... Ook geen dwarsbalkje meer, anders zullen te dikke banden niet passen. Daardoor ook geen SCS II opname, ook een gemiste kans.
DM voorderailleur met kabelvoering voor side swing is wel top. Had alleen niet binnendoor gehoeven. Bevestiging voor bidonhouder(s) zit wel op de productiemodellen, net als een stealth ingang in de zitbuis naar verluid. Bovenbuis heeft ook kabelgeleiding door de buis voor een dropper net als bij de 301 en 601 nu, dat is wel een leuk detail.
Goede prijs als ie daar op uitkomt. Al zal je wel wat meer moeten uitgeven voor een compleet Evo 6 achterwiel of sowieso een Boost naaf en dan op die manier inspaken (Cannondale F-Si methode naar verluid) en een Boost crank. Al zag ik al meerderen zich afvragen of je een X-12 naaf kon converteren met adapters en spacers. Komt de uitwisselbaarheid niet echt ten goede en je voorraad reserve spullen ook niet.
Sowieso nog wachten tot maart 2016.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."