Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Hoe verhoud de Peyote zich tov de Mezcal? Volgens de site zou de Peyote beter scoren op snelheid, terwijl deze meer profiel op het loopvlak heeft. Daarentegen zouden de wanden van de Mezcal beter lekbestendig zijn.

Is er iemand die al ervaring met de Peyote heeft, en ook de Mezcal kent?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Fries74 schreef:Ik wil de Peyote ook gaan proberen. Graag wil ik weten of de normale versie vouwband ook goed tubeless te krijgen is of moet ik dan echt de TnT versie? (die hebben iets grijzere wangen en dat vind ik nou net niet super)
TNT versie is niet nodig. De lichte vouwversie laat zich zeer eenvoudig tubeless maken :-q
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Agamer schreef:Hoe verhoud de Peyote zich tov de Mezcal? Volgens de site zou de Peyote beter scoren op snelheid, terwijl deze meer profiel op het loopvlak heeft. Daarentegen zouden de wanden van de Mezcal beter lekbestendig zijn.

Is er iemand die al ervaring met de Peyote heeft, en ook de Mezcal kent?

Ik rijd nu met de Mezcal en daarvoor met de Peyote. De Peyote is een echte snelle alleskunner. Rolt goed en heeft veel grip op alle vlakken en lost het vuil goed.
De Mezcal is een supersnel bandje met heel veel grip in het droog. Je kan hier echt behoorlijke hellingshoeken mee rijden maar allicht dat het ook komt omdat ik hem op een 25 mm velg heb liggen. In het nat kom je snel tekort qua grip en dat is ook meteen zijn beperking.

De Peyot heeft verder de keuze uit een 2.1 versie die op ongeveer 51 mm komt op een 21 mm velg. De 2.25 valt iets breder maar de band wordt daardoor wel behoorlijk hoog. 2.25 valt perfect op een 25 mm velg.

De Mezcal is er alleen in 2.1 maar deze valt wel heel fraai op een 25 mm velg en meet hierdoor ca. 54 mm breedte.

Van een klant van mij hoorde ik dat de Barzo ook heel licht loopt, echter deze heb ik zelf niet geprobeerd. Let op dat je met een tubeless set-up niet boven de 2 tot 2.3 bar gaat. Rijd je de banden (en niet alleen Vittoria) op hogere drukwaardes bestaat de kans dat de band eens over de velg klapt :-?
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Gisterenavond ook de achterband gemonteerd en beiden gelijk tubeless gemaakt, vanmorgen stonden ze nog hard dus ben benieuwd of dat zo blijft :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

briantevelthuis schreef:Ik rijd nu met de Mezcal en daarvoor met de Peyote. De Peyote is een echte snelle alleskunner. Rolt goed en heeft veel grip op alle vlakken en lost het vuil goed.
De Mezcal is een supersnel bandje met heel veel grip in het droog. Je kan hier echt behoorlijke hellingshoeken mee rijden maar allicht dat het ook komt omdat ik hem op een 25 mm velg heb liggen. In het nat kom je snel tekort qua grip en dat is ook meteen zijn beperking.

De Peyot heeft verder de keuze uit een 2.1 versie die op ongeveer 51 mm komt op een 21 mm velg. De 2.25 valt iets breder maar de band wordt daardoor wel behoorlijk hoog. 2.25 valt perfect op een 25 mm velg.

De Mezcal is er alleen in 2.1 maar deze valt wel heel fraai op een 25 mm velg en meet hierdoor ca. 54 mm breedte.

Van een klant van mij hoorde ik dat de Barzo ook heel licht loopt, echter deze heb ik zelf niet geprobeerd. Let op dat je met een tubeless set-up niet boven de 2 tot 2.3 bar gaat. Rijd je de banden (en niet alleen Vittoria) op hogere drukwaardes bestaat de kans dat de band eens over de velg klapt :-?
Dank voor je toelichting. Ik ga een setje Mezcals proberen. Met de naam Geax er op zijn ze nu ineens de helft goedkoper geworden :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Die van mij blijven goed op druk en ik vind het super fijne bandjes, geven veel vertrouwen ook, extra gewicht merk ik eigenlijk niet. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

Hier de Vittoria Peyote voor en achter er tubless op liggen,
Bevalt super
Genoeg grip en loopt mooi soepel .
Zingen wel iets meer dan conti's op een hardere ondergrond .


zeer tevreden
Bikewheels nog bedankt voor het er op leggen :winkie: :winkie: :-q
v_schultinge

Ik ben benieuwd hoe de Peyote zich qua rolweerstand en lekbestendigheid verhoudt tot de Racing Ralph. Kan jij daar iets over vertellen Brian?
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

kan iemand mij het verschil tussen de peyote en en de barzo uitleggen? Deze lijken aan elkaar gewaagd?
Corpii
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 11:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6

Ik rijd voor de Barzo en achter de Peyote. Mijn ervaring tot nu toe (3 ritjes) is dat het een soepel rollende toch grippy combinatie is. Door wat materiaal pech heb ik nog niet de hoeveelheid ritten gedaan die ik eigenlijk zou willen. Hoe de combi in wat nattere omstandigheden zich houden moet ik je nog schuldig blijven, weinig regen/modder gezien de afgelopen weken ;)

Het verschil is het beste uit te leggen door een vergelijking met Schwalbe te maken denk ik: de Barzo mag je qua noppen patroon en nop hoogte vergelijken met een Rocket Ron. Ik heb deze van een vriend geleend gehad en vond deze eerder glijden op los-op-hard stukken. De Barzo heb ik nog niet onverwachts aan het glijden gekregen, de Rocket heeft me toch een paar keer verrast op dat gebied.

De Peyote mag je met een Racing Ralph vergelijken. Qua grip geeft deze me op de leuke afdalingen in en rond Nijmegen net even meer vertrouwen. Een echt duidelijk verschil heb ik nog niet gemerkt.

Wat foto's van de banden moet ik je schuldig blijven, de fiets staat bij de LBS voor een frame ombouw dus komen misschien later. (Ik zal na meerdere ritten een wat uitgebreidere ervaring schrijven)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Net een lang weekend Ardennen achter de rug inclusief een natte glibberige Ardennen Trophy , met de bandenspanning niet hoger dan 2 doen de peyote's het overal heel goed, ik heb veel vertrouwen in de hoeveelheid grip en ze rollen (bijna :wink: )vanzelf.
Schwalbe is ook heel goed maar mijn voorkeur gaat naar de Vittoria's.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Kan iemand mij het voordeel uitleggen van TNT tov de Protection van Continental. Ik zit in dubio over een set X-king, raceking of barzo, peyote. Allebei in volgorde front rear.

Banden worden all round gebruikt en moeten mee op zomervakantie naar de bergen rondom Embrun (France). Gaan tubeless om een Trace Trail velg.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

De TNT versie is zowel tubeless ready (Tube No Tube) en met bescherming. Ongeveer zoals de Protection variant van Continental.
Om een Ryde Trace zal die aardig strak gaan, maar juiste techniek en even flink trekken en ze gaan er gewoon op, gaat dan prima tubeless en ze blijven ook liggen.

http://www.vittoria.com/technologies/of ... echnology/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik zou geen x-king voren monteren. Je leest overal op het web minder positieve berichten over de x-king. Kies dan liever de mountain king 2 in de racesport uitvoering.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Voor droge omstandigheden is de x-king als voorband een perfecte snelle band. Als het een beetje natter word komt ie wat grip te kort en kun zoals hierboven al aangeven word beter voor de mountain king II gaan .
Maar je zou ook voor een mooie vittoria combi kunnen gaan.
Ik wil zelf de vittoria's wel eens proberen (peyote/barzo)mits de prijs goed is ;).
Trek Procaliber SL 9.8
Plaats reactie