Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik heb 1 keer een niet-TNT versie op mn RYDE velg gelegd en die knalde bij 2 bar rond mn oren dus voor mij alleen de TNT.
Maar ik ben volgens mij de enige want er rijden er heel veel tubeless met de gewone.....maar ik probeer het niet meer, ik heb er een gehoorbeschadiging aan over gehouden.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb juist de TNT omdat hij wat zwaarder is :roll: Daardoor ook wat sterker enzo...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Heb zelf ongeveer 1200km met de 29x2.25 TNT Mezcal G+ gereden afgelopen zomer.

Gewicht vond ik wel aan de zware kant, en of de rolweerstand effectief een stuk lager ligt dan bij de gewone versie, geen idee.

Slijtage zo goed als nihil, voorband nog als nieuw, achterband zie je dat de centrale noppen wat ruwer zijn, verder amper zichtbaar.

Band is vrij breed op de velg, karkas is vrij robuust : zelfs bij lage druk heeft de band niet de minste neiging om te 'rollen' op de velg tijdens het nemen van bochten.

Doordat de band zo zwaar is (loopvlak / flanken) is de 'eigendemping' vrij groot.

Waar de band absoluut niet van houd is de combinatie nat, groen en vochtig op stenen of beton.

Lekbestendigheid was prima, geen cuts in de zijflanken, wel een aantal prikjes die door de latex meteen afgedicht zijn.

Of ik hem nog opnieuw zou kopen? Denk het niet, eerder de gewone versie (ik vermoed dat die meer grip heeft en soepeler is), of de nieuwe Specialized Fast Trak Gripton 29x2.3 (die smaller is dan de Mezcal 29x2.25). Mijn vorige Fast Trak's liepen toch een stuk lichter.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

xt'ke schreef:Welke versie koop je nu het beste om tubeless te rijden op een ztr velg, de tnt versie of de gewone vouwversie?

Op een ryde trace trail velg een barzo voor en peyote achter.
Banden gaan er daar zeer strak op. Ik kon slechts met moeite de banden er op krijgen.

Zonder problemen tubeless overigens

Ik ben er zelf best wel over te spreken. Zeer fijne bandjes om mee te rijden
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Marke schreef:
xt'ke schreef:Welke versie koop je nu het beste om tubeless te rijden op een ztr velg, de tnt versie of de gewone vouwversie?

Op een ryde trace trail velg een barzo voor en peyote achter.
Banden gaan er daar zeer strak op. Ik kon slechts met moeite de banden er op krijgen.

Zonder problemen tubeless overigens

Ik ben er zelf best wel over te spreken. Zeer fijne bandjes om mee te rijden. Druk gaat inmiddels op voorwiel naar de 1.3 bar. Achter net wat hoger (87 kg rijder)
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Mijn eerdere review over de Peyote al gegeven (prima bandje, maar slijt snel) Nu ook ervaring met de Vittoria Saguaro (half jaartjes) In allerlei omstandigheden gefietst (Van kurkdroog tot zeer modderig) ook in diverse ondergronden/ritten (Wegritje t/m marathons in Duitsland). Persoonlijk vond ik dat Saguaro beter rijden dan de Peyote. Meer grip, rolweerstand gelijk, iets meer tractie in zeer natte omstandigheden ondanks het profiel van de Peyote hier beter voor zou lenen. Wel is de slijtage van de achterband wel erg hoog, maar bij de Peyote kwamen soms de halve nop van de het profiel af (Zowel voor als achter). Sterkte zijwangen zijn gelijk aan de Peyote, goed dus!

De prijs is zeer laag (31,- euro), maar de slijtage van het profiel is zeer hoog. Is net de afweging die je maakt :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik rijdt nu met roro-rara, en wil eerder naar wat sneller , dus eerder 2x Rara of zelfs Thunderbird achter.
Wil Vittoria gaan proberen, en dacht aan een peyote aan de voorkant, en een saguaro aan de achterkant.
Is dat wat ? En dan achter een tnt om dat verschil ook te ervaren ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Voor in het echt ruige terrein (alpen e.d) wil ik een betrouwbaar setje met grip en een redelijk lage rolweerstand.
Ik zelf denk aan een combi van Vittoria:
Morsa 2,3
Goma 2,25/2,4

Welke combi is het meest geschikt (v/a): Morsa 2,3/Goma 2,25 of Goma 2,4/Morsa 2,3?
Het is mij niet echt duidelijk welke van de twee banden nou het meest geschikt is als voorband ivm de grip.
Ik rij nu met een combi van Goma 2,25/Barzo 2,25.

De Morsa:

Afbeelding

De Goma:

Afbeelding
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

tiewrap schreef:Ik rijdt nu met roro-rara, en wil eerder naar wat sneller , dus eerder 2x Rara of zelfs Thunderbird achter.
Wil Vittoria gaan proberen, en dacht aan een peyote aan de voorkant, en een saguaro aan de achterkant.
Is dat wat ? En dan achter een tnt om dat verschil ook te ervaren ?
Wanneer je deze combi wilt rijden, dan de Saguaro voor en de Peyote achter en niet omgekeerd. Saguaro heeft mijns inziens meer rolweerstand dan een roro. Neem dan liever een Barzo voor en een Peyote achter.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Oei, zijn al besteld...
Barzo leek mij al te zwaar.
Peyote is de eerste indruk goed van, alleen een fractie smaller als een Rara.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als je zo het profiel en inzetbereik bekijk zou de saguaro toch sneller als de barzo moeten zijn ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Als je geloofd in wat Vittoria zegt, dan juist andersom.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Heb op mijn nieuwe fiets de barzo tnt liggen en tot nu heel tevreden
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Wat is jullie ervaring qua rolweerstand tussen saguaro en peyote?
Heb het idee dat de peyote zwaarder rolt. Maar kan ook komen, omdat ik rond de tijd dat ik switchte van saguaro naar peyote dagelijks oefeningen voor mijn knie moet doen van de fysiotherapeut. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kwa grip heeft de peyote me vandaag positief verrast tegenover een roro.
Heb wel het idee dat ie wat zwaar rolt.
De saguaro heb ik er weer af gegooid, bang dat ie te zwaar rolt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie