Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bedankt voor je antwoord Zumpelvelder. Uit jouw reactie maak ik dus uit dat de Mezcal maar 1 officiele draairichting heeft?

Is de Mezcal aan te raden in de winter voor niet-wedstrijdrijders? Of zou je adviseren een andere band te kiezen met grover profiel voor de natte periode?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Ik rijd nu ook al een tijdje met de Peyote voor en Mezcal G+ achter.
Als het echt vochtig wordt in de bossen dan is dit niet meer de ideale combinatie,
dan zou ik voor wat meer grip kiezen op de achterkant.
We Are Basta
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

De Mezcal is dus het Vittoria equivalent van de Schwalbe RaRa en de Continental Race King?

Wat is eigenlijk een goed adresje voor Vittoria banden? De Duitsers lijken niet echt aan Vittoria te doen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn goma's komen bij mantel vandaan :-q

Zijn nog eens spotgoedkoop ook.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Dino: wat zou dan jou keuze zijn voor de winter?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Afhakelijk van het weer, maar dan zit ik te denken aan;
Peyote - Peyote
Barzo - Peyote
We Are Basta
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik ben inmiddels ca 500 km op de Barzo als achterband gereden (29", gewone vouwband versie, 29x2.25) en moet helaas constateren dat de slijtage heel hoog is. Op een deel van het loopvlak (ca 15 cm) zijn de noppen helemaal eraf ; de rest toont al behoorlijke slijtage. Op de voorband valt de slijtage mee, alhoewel ook groter dan bijv. met X-King of Racing Ralph. Wel zeer te spreken over de grip als voorband.
Als achterband ga ik de Barzo niet meer rijden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik heb de Barzo ook een keer achter gehad maar dat trapt te zwaar vind ik, als je na 500km de noppen dr helemaal af hebt dan ga je dr goed mee tekeer, ze slijten hard maar na 500km noppen eraf is extreem hoor.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Slip je veel als er op 15 cm geen noppen meer zitten? Bandenspanning ok? Remtechniek?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

ik rij ook met een Barzo achter maar ik heb er nu een kleine 1000 km opzitten en heb niet het idee dat de band echt hard slijt (rij er zelf veel onverhard mee maar ook wel stukken verhard). Voorheen een Peyote die vond ik wel vrij snel slijten maar was ook na 500 km nog niet kaal.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

BM'09 schreef:Slip je veel als er op 15 cm geen noppen meer zitten? Bandenspanning ok? Remtechniek?
Altijd moeilijk om je techniek zelf te beoordelen omdat er geen referentiekader is. Dus zeg ik met voorzicht dat de remtechniek in orde is. Ik rem altijd voor en achter, met name in afdalingen, en doe geen gekke remmaneuvers op grind en/of verharde ondergrond. Af een toe laat ik het achterwiel slippen om een bocht harder te kunnen nemen. Ik rij tubeless met achter 1.8 bar bij een rij-klaar gewicht van 79 kg.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

https://mountainbanden.be/vittoria-barzo-29" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zijn ze trouwens afgeprijsd.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Welke versie koop je nu het beste om tubeless te rijden op een ztr velg, de tnt versie of de gewone vouwversie?
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ik heb gebruik de gewone versie en heb geen problemen met tubeless maken. Ik heb ze om een ZTR Crest velg gehad (Peyote, Barzo en Goma) en nu om een Ryde velg (Barzo en Goma).
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik heb ook de vouwversie op een crest. Geen probleem met dichtheid. Moet wel eerst enkele keren met binnenband rijden voordat ik ze zonder compressor dicht kriig, maar dat moet ik ook doen voor schwalbe en conti.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie