Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dat klinkt als een hoop werk. Bij mij gingen de Barzo's er een stuk makkelijker op. Beetje kracht zetten en toen oppompen en klaar. Ik voeg meestal de latex toe via het ventiel trouwens. Wel zo makkelijk. Door een naald luckt mij echter niet, dan verstopt de naald. Meestal gebruik ik een injectiespuit zonder plunjer als een soort 'trechter'. Ik heb ook wel eens een slangetje aan een trechter gebruikt.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bij het eerste tubeless kitje wat ik kocht zat een slangetje die je zo op je ventiel kunt draaien.
Daar past dan weer de bijgeleverde spuit op.
Makkelijker kan niet :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

De banden bevallen tot nu toe wel goed. Ben tot nu toe maar 1x goed gevallen. kwestie van een knipgat niet goed benaderen en tegen het opgaande gedeelte rijden waardoor je toch net even over de kop gaat. Maar alles is verder in orde, met de fiets.
Met mijzelf ook.
De naald en spuit die ik heb gebruikt worden bijgeleverd bij de inkt op cartridges na te vullen. Dus wel een redelijke naald.
Grip van de banden is goed. Zit alleen nog even te kijken naar de juiste bandenspanning. Met de Peyotes was 1,7 een niet te harde band en dempte goed en vervormde niet. (voelde niet zo). met de Barzo voelt 1,7 best wel hard. Gemeten met dezelfde drukmeter.
Dus nog even experimenteren.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Ik rij nu een klein jaar met de Barzo's. Fijne band, veel grip en haast onverwoestbaar maar rolt wel zwaar. Daarom twee keer een Mezcal besteld. Gisteren voor de MTB-rit, even snel de bandjes vervangen en rijden maar. Dacht ik. Allemachtig, wat een klerewerk. Nog nooit zoveel moeite gehad om een band eraf te halen en een andere erop te doen. Sterker nog, alleen het eraf halen van de Barzo duurde al een eeuwigheid, de Mezcal kreeg ik er niet eens om. Zit gewoon te strak. Fijne banden als ze er eenmaal op liggen, maar je moet onderweg niet lek rijden. Voor mij reden om toch maar naar een ander bandenmerk te kijken, tenzij iemand een gouden tip voor mij heeft
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bij een ander merk banden was dat strakke en haast onmogelijke monteren alleen de eerste keer op en af. De tweede keer monteren was een stuk makkelijker. Hier misschien ook?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het hangt ook een beetje van de band/velg combi af. De ene velg gaat een band nu eenmaal makkelijker op dan de andere.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

MacReal schreef:Het hangt ook een beetje van de band/velg combi af. De ene velg gaat een band nu eenmaal makkelijker op dan de andere.
Dan zijn Vittoria's en ZTR Crest MK3 wielen blijkbaar niet zo'n goede combi. Vreemd, want zo komen ze bij deze fiets standaard.
En wat KleinPalomino zegt, die ervaring heb ik inderdaad ook wel met andere banden. Heel moeilijk te monteren banden bij de eerste keer, en daarna gaat het beter. Maar dit heb ik nog niet eerder gehad, met twee man sterk kregen we de Mezcal er nog steeds niet op. Verslagen door een bandje :((
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Raar , ik heb hier de Vittoria's mezcal en barzo banden , gingen wel wat strakker op de velg als bv een Conti of een Schwalbe , maar niet veel meer moeite hoeven te doen .Zelfs de E-barzo was geen probleem ,ik heb ze zowel in 29" als 27,5 bij verschillende fietsen erop gelegd .(Trek,YT,Cube)
Maar idd de velg kan ook hoop schelen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Over welke versie gaat het hier? De TNT, of de gewone ... ? De TNT's liggen iets strakker dan de gewone om de velg.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Ik had geen enkel probleem met mijn mezcal 29*2.25 TNT. Deze ging er redelijk makkelijk en was meteen dicht met latex
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Het gaat hier inderdaad om TNT's.
Om welke velgen heb jij de banden gelegd dan R&DY?
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Wanneer ze nieuw zijn is het een gevecht om ze erop te krijgen idd, ik rij ze op Ryde velgen en die combi is ook strak, toch is het een handigheidje en ik gebruik er van dat zeepspul van Schwalbe bij en een stevige plastic bandafnemer.
Ik rijd overigens Peyote, Barzo en Mezcal op mn 650B en alleen Peyote op mn 29er, die laatste heeft "gewone" velgen dus die gaan er makkelijk op en af.. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Ik heb Roval Control velgen (specialized) 21mm interne breedte. Dit zijn de standaard wielen van mijn Epic Ht.
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Rij ook met de barzo 29 x 2.25 tnt versie en zeer tevreden over.
Gisteren mijn achterband vervangen door opnieuw een barzo tnt en dat heeft me zweet gekost.
Heel veel moeite moeten doen om deze op de velg(ZTR Rapid) te krijgen met bandenlichters.
Precies of de combinatie barzo tnt en ztr velg niet zo vlot wil gaan. Vroeger met mijn mavic crossmax en geax banden ging dit zeer vlot.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hier met ryde trace 25 en czero carbon 23 velgen geen grote problemen.
Het gaat misschien niet heel soepel nee, goed in t midden leggen.
In principe gebruik ik geen bandenlichters, zeker niet met monteren.
Liever wat strak en niet burpen dan andersom.

De peyote bevalt mij als voorband nog steeds super.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie