Vittoria brengt de MTB banden nu ook onder hun eigen naam (ipv Geax) op de markt.
Tevens zijn een aantal modellen toegevoegd zoals de Barzo en de Peyote.
Ik heb inmiddels een aantal sets mogen leveren met de Vittoria banden type Barzo en hoewel ik er zelf nog niet mee gefietst hebt zijn de meningen zeer positief.
De Barzo valt in de maat 2.25 zeer mooi om 25 mm velgen. De band staat in de vouwversie voor 600 gram en gewogen weegt de band precies jawel 600 gram. Wat opvalt zijn de zeer soepele zijwangen wat mede door het 120 TPI karkas komt. De band lijkt op het oog nog het meest op de Conti X-king.
Bij het tubeless maken valt op dat er maar zeer weinig sealant gebruikt hoeft te worden. Band is direct dicht. Je hoeft hier echt niet de TNT versie te nemen die hiervoor eigenlijk bedoelt is maar tegelijk ook weer wat zwaarder is. Passing om Ryde Trace Trial velg is perfect, niet te strak maar zeker ook niet te ruim
Morgen krijg ik de Peyote binnen, zo gauw ik daar meer over weet zal ik het hier posten.
De Mezcal blijft de wedstrijdband en is diengevolge ook een stukje lichter met 530 gram - gewogen!
Al met al een hele fraaie lijn en kun je weer eens wat anders kiezen voor op je MTB
Voor meer info zie
http://www.vittoria.com/tire/?tire-surface=off-road