Shimano sport camera CM-1000

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Tja de taart voor sportcamera's word steeds groter dus deze bekende naam kon niet achterblijven.
Beschikbaar vanaf mei 2014 voor tussen de 250 en 300 euro.
Met de mogelijkheid om snelheid en hf data mee in beeld te laten afspelen door middel van ANT/ANT+

Video word opgenomen in MPEG-4 AVC/H.264 formaat via 3 instelbare video formaten:
1920 x 1080 met 30 fps
1280 x 720 met 120 fps
640 x 360 met 240 fps
met een cmos sensor van 16 mp
met een lenshoek van 180 or 135 graden.
Foto's hebben een grootte van 6 mp in JPG formaat
diafragma is F 2.0



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ook-39793/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gizmag.com/shimano-action-cam/30723/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/news/Shimano-Jo ... ml?trk=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.damngeeky.com/2014/02/04/182 ... o-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rikjuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 juli 2009, 22:34
Mijn mountainbike: Specialized SJ Comp 2013

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen van mede mountainbikers.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ben al aan het sparen .. ik wacht de eerste reviews af maar ik denk dat dit em wel wordt !
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Afgezien van de beeldkwaliteit lijkt mij die platte vorm wat meer praktisch dan bijv de GoPro.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Nu nog even afwachten of Shimano deze ook in NL gaat voeren. Sofar nog niets bekend daar.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Als Shimano Benelux hem gaat voeren moet je de bovengenoemde prijs nog minimaal keer 2 doen.

Ik ben niet echt onder de indruk van de beeldkwaliteit van het filmpje.
Ligt dat aan mij?
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

..met ingebouwde 950mAh accu...
da's weinig.
De iON Air pro zit al veel hoger (ook ingebouwde accu),
de Virb van Garmin zit op 2.000 mAh (en is eenvoudig verwisselbaar).
Fotoresolutie lees ik zowel 6Mp als 16Mp... dus nog erg 'discutabel' ;)
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

accu capaciteit zegt weinig, de vraag is hoeveel stroom de opname chip nodig heeft en die opgave geeft niemand.
rand0man
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 oktober 2015, 18:16

Ik heb sinds kort deze camera. Werkt goed tot nu toe. Ik zet even de plus en min punten op een rijtje voor wie dat interesseert.

Plus:
- Compact
- Licht gewicht
- Makkelijk en snel te bedienen. Een druk op de record knop begint gelijk met opnamen met de laatste door jou ingestelde instellingen.
- Goed laag licht prestaties
- Goed beeld stabilisatie
- Waterdicht tot 10 meter zonder extra behuizing eromheen
- Nu met gratis software voor PC of MAC voor video bewerking en data overlays.
- ANT+ datalogging integratie

Min:
- Geen SDXC card ondersteuning. ook niet als deze eerst FAT32 geformatteerd werd. :(
- WiFi verbinding kan moeilijk doen met sommige toestellen: Na het instellen van een static IP werkte deze wel. Stel dan je toestel in op IP:192.168.0.128 Gateway:192.168.0.1 DNS servers:0.0.0.0
(Dit probleem heeft te maken met sommige wifi chipsets die niet mee willen spelen. oftewel de drivers ervan)
- Geen Bluetooth Smart/Low Energy ondersteuning
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Schorem schreef: Ik ben niet echt onder de indruk van de beeldkwaliteit van het filmpje.
Ligt dat aan mij?
Dat ligt waarschijnlijk aan Youtube. Ik vind dat Youtube de kwaliteit sowieso erg naar beneden haalt bij comprimeren en kies daarom zelf steeds vaker voor Vimeo waar de kwaliteit wel goed blijft.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ben ook beneiuwd naar deze, de TS heeft de garmin getest en laten we zeggen niet naar volle tevredenheid :-)
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Heb er sinds een jaar een en ben er erg tevreden over.Lekker klein,en steekt ook niet zover boven alles uit zoals een Go Pro.
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

Ik heb sinds kort via MP een CM-1000 gekocht. Nadat ik de app heb gedownload en probeer te verbinden met WiFi krijg ik de melding dat er een meer recentere firmware versie beschikbaar is. Gelijk daarna schakelt de WiFi van de CM-1000 uit en is de verbinding met de app verbroken.

Firmware upgrade via de app lukt niet dus heb ik op internet gezocht naar de laatste firmware versie. Alleen is dit helaas niet helemaal duidelijk. Voor zover ik het heb kunnen ontdekken is versie 1.2.0 de laatste voor de CM-1000. Deze kan ik echter niet downloaden. Ik kan wel de Firmware versie 1.0.1 downloaden, maar mijn CM-1000 reageert niet op deze versie (normaal gesproken als de CM-1000 en nieuwere firmware versie op de SD-card ziet, dan knippert het rechter lampje groen voor een bepaalde tijd om aan te geven dat deze met de upgrade bezig is).

Daarnaast heb ik de batterij volledig opgeladen, maar als ik de camera aanzet brand het linkerlampje rood. Volgens de handleiding geeft dit aan dat de batterij nog maar tussen 5 en 21% geladen is.

Zijn er andere gebruikers van de CM-1000 die dit bekend voorkomt? En heeft wellicht iemand de laatste Firmware versie (1.2.0?) in bezit en zou ik die dan kunnen ontvangen?

Alvast bedankt voor de reacties.
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

http://drivers.softpedia.com/get/SCANNE ... -121.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf deze site kon ik firmware downloaden. Geen idee of deze juist is en of deze gaat werken.
Plaats reactie