Sportieve kandidaten gezocht voor TV opnames

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Sportieve kandidaten gezocht voor TV opnames in o.a. Aruba, Bonaire, Curacao, St.Maarten, Saba en Statia. (XpEditionClub)

In de komende week kunnen sportieve en avontuurlijke kandidaten zich opgeven (tot uiterlijk 15 mei) voor de opnames deze zomer in de Nederlandse Antillen voor de XpEditionClub Challenge, een spannend item in XpEdition Paradise TV Magazine dat zal worden uitgezonden op 1 van de commerciele zenders.

In dit toeristisch sportieve programma zullen de kandidaten zich ook kunnen bekwamen en met elkaar wedijveren met kano zeevaren, duiken, roeien, zeilen, zwemmen, windsurfen, kitesurfen, wakeboarden, in o.a. Aruba, Bonaire, Curacao, St.Maarten, Saba en Statia. Alle details vind je op www.xpeditionclub.com. Verder heb ik de organisatie wat extra vragen gesteld zodat je iets beter weet waar het om gaat.

Rogier: Is het een soort Fear Factor?
Robert: Het is in de eerste plaats sportief en avontuurlijk, geenszins komt het in de buurt van het FearFactor idee, verre van dat zelfs.

We kijken naar 10 kandidaten die in de eerste plaats een sportieve (zonodig jeugdige) instelling hebben, met andere mensen kunnen omgaan, sociale vaardigheden hebben (een ander willen helpen, niet alleen aan zichzelf denken).

Rogier: Welke Sporten en opdrachten moet je doen?
Robert: Er passeren een aantal verschillende sporten de revue. Niemand kan die onmogelijk beheersen en dat is ook niet nodig. Wie behalve sportief is ingesteld, zelf ook al aan sport doet, hetzij een individuele of een teamsport heeft vanzelfsprekend een voordeel: conditie, fysiek, mentaliteit e.d.

Voor deze opnames zullen de kandidaten sommige opdrachten in kleine teams moeten uitvoeren zoals zeilen: denk aan catamarans en grotere yachts, of met een buddy zoals het duiken. Andere opdrachten zijn individueel gericht zoals windsurfen, kite surfen, wake boarden, golf, 4x4, zwemmen, mountain biken e.d.

De samenstelling van de kandidaten zal ook qua leeftijd uiteenlopen, van jonger tot wat ouder in een gelijke verdeling dames/heren.

Voor de meeste kandidaten zal de beoefening van veel van de sporten nieuw zijn. In korte tijd zullen de basis aspecten van een sport door een ervaren instructeur, onder het oog van de presentatrice en de camera worden bijgebracht en binnen korte tijd is de uitdaging om de basis van een sport eigen te maken. De een zal dat vlotter onder de knie hebben dan de ander afhankelijk van de activiteit en de soort persoon. Voor het duiken is het natuurlijk wat anders; daarvoor moet eerst theorie gehaald worden.

Dus wat de kandidaten gaan ervaren is van misschien nog nooit eerder gedaan, onder goede instructie, vrij vlot het te doen, en uiteraard dan ook wie het 't beste doet, het snelste is of er het meeste uithaalt, of het meest voor de totale prestatie kan betekenen. Voor mountainbiken moet je denken aan een mooi parcours door het ruige landschap van Aruba bijvoorbeeld, dat leent zich daar erg goed voor (denk aan het Nationale Park daar, erg mooi) Voor duiken geldt dat na behaling van de theorie en duiklessen, die al deel uitmaken van de Challenge uiteraard, er een slotopdracht in kan komen waarbij gedoken wordt naar een wrak waar een schat opgedoken moet worden.

Ook zullen we een paar avontuurlijke opdrachten inbrengen, gerelateerd aan de lokale omstandigheden zoals in kleine teams met een eigen cameraatje met beperkt budget met een vissersboot proberen mee te komen van Curacao naar Bonaire; (ook weer cameraatje mee)op het strand van Aruba een baantje vinden (zoals veel avonturiers dat al deden!); St.Maarten is verdeeld door een Fransman en een Hollander zo'n 300 jaar geleden. Ze zijn beiden een andere kant om het eiland heen gelopen en waar ze weer samen kwamen is een streep over de kaart getrokken en zo ontstond een Frans en een Nederlands stuk op het eiland. Er staat op de plaats van samenkomst nog altijd een monument op de 'grens'. We spelen dat nog eens na met kleine teams rondom het eiland, lopend, zwemmend, mountainbikend, ook weer eigen cameraatje mee.

Data:
De aanmeldingen mogen doorlopen tot uiterlijk 15 mei 2004 De voorselectie rondes zullen plaatsvinden tussen 15 mei en 15 juni 2004. De opnames zullen plaatsvinden tussen 15 juli en 15 augustus 2004. Deze data moeten nog exacter, maar eea hangt ook van uiteindeljke kandidaten af, waarmee ea nog verder afgestemd kan worden.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Rogier, check deze link eens: http://www.mtb-sport.nl/forum/forum_pos ... =1863&PN=1
In de komende weken kunnen sportieve en avontuurlijke kandidaten zich opgeven voor de opnames deze zomer in de Nederlandse Antillen voor de XpEditionClub Challenge, een spannend item in XpEdition Paradise TV Magazine dat volgend voorjaar zal worden uitgezonden op SBS6.
"Alléén als je wordt uitgekozen voor de voorselectie rondes en àls je
jezelf wilt kwalificeren voor een geweldig zomers avontuur in de
Caribbean, krijg je na betaling van een éénmalig
inschrijvingsbedrag van € 60 de locaties, data en verdere informatie
toegezonden."
Beste Jeroen,

Vriendelijk bedankt voor je mail.

Wij zijn inderdaad niet bekend met het door jou aangebrachte programma
waar oproepen onder onze naam voor zijn geplaatst op internet. Daarnaast
is het niet onze manier van kandidaten werven. Dat doen we middels spotjes
op tv met corresponderende oproepen op onze eigen sites. Bovendien hoeft
een kandidaat NOOIT geldelijk te investeren in de deelname aan een
programma!

We hebben je mail dan ook doorgestuurd naar Juridische Zaken om te kijken
wat voor stappen wij hiertegen kunnen ondernemen.

Hopende je voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

Marloes Smit
Communicatieafdeling SBS Broadcasting B.V.
Tel: +31 20 8007 394
Fax:+31 20 8007 554
Quintet Office Park
Rietlandpark 333
1019 DW Amsterdam
Don't just train... train right.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ja had het al gelezen, dat de helpdesk van SBS6 zelf niet op de hoogte is van het programma verrast mij eigenlijk niet. Het is wel een vervelende zaak dat er zo'n email wordt verstuurd vanuit SBS6. Zij had wellicht beter iets genuanceerder kunnen reageren. Het is immers niet een programma van SBS6 zelf, maar welke door een andere productiemaatschappij wordt gemaakt. SBS6 koopt of verkoopt namelijk ook zendtijd, daar had zij iets opener in mogen zijn.

Overigens ben ik redelijk op de hoogte van alles, maar vanwege concurrentie gedoe moet ik voorzichtig zijn met wat ik allemaal openbaar maak. Vaag wil ik in ieder geval niet over doen. Ook niet nodig. Zo’n zwaar geheim is het niet, maar het blijkt wel weer hoe voorzichtig je moet zijn met info op het web. Goede les voor Robert :D

Zelf heb ik Robert meerdere malen gesproken. Ook omdat ik zelf mijn bronnen check. Ook over de telefoon hebben we vrij lang van gedachten gewisseld. Zelf heb ik hem ook gezegt dat het wellicht niet even verstandig was om in forums oproepen te plaatsen. Dat is een beetje zijn eigen onervarenheid met internet, maar hij deelt deze mening zeker :wink: Robert heeft jaren lang de promotie van het Carribisch gebied gedaan, met name als redacteur van info boeken die veel werden gekocht door oa Amerkanen. Hij heeft daarvoor ook jaren op St. Maarten gewoont en woont weer enige tijd in Nederland. De orkanen (veel op het journaal geweest) hebben destijd ook zijn werkruimte meerdere malen plat geblazen. Zijn hele biografie ga ik hier niet oppennen, das me iets te veel werk :D Maar toen ik hem sprak bleek het wereldje aan bekenden weer erg klein te zijn. 8) .

Afijn, heel kort over het programma:
Het heeft als voornaamste doel het gehele gebied te promoten. Dit middels leuke TV met mooie opnames van de omgeving, de cultuur, de mensen en de activiteiten. Voor dit laatste zoeken ze dus leuke mensen die bereid zijn hier tijd voor te reserveren. Als ruil krijg je dus tickets en verblijf vergoed + je komt op de mooiste plaatsen (denk ook aan binnenlandse vluchten). Het is dus geen Fearfactor, maar het gaat er meer om dat mensen een leuke instelling hebben. En, tja, een beetje uitstraling want TV blijft TV. Bovendien zit er wat spanning in, zo wordt het door een dame gepresenteerd en kunnen kijkers wat mee leven met deelnemers. Met zoekt dus ook wat verschillende types. Zolang het maar leuke TV opleverd.

Dat er 60 eur voor de selectie betaald moet worden roept natuurlijk vraagtekens op. Had ik ook en de ideale situatie is gewoon niks. Echter, het programma zelf wordt gesponsord. Immers, het wordt niet op de KRO of NCRV etc uitgezonden. Dus denk daarbij aan duikkleding waar het merkje even in beeld komt. Of denk daarbij aan het merk mountainbike waarmee je rijdt, of het shirt wat je tijdens het mountainbike krijgt (en zal dragen). Of de hotels waar je verblijft, De clubs waar je mee golft etc. Iemand moet alle kosten immers betalen. Om niet iedereen die het “Idols” gevoel heeft aan te trekken en de voorselecties (die niemand sponsort) rendabel te maken, heeft men voor een eenmalige bijdrage gekozen. Ook ik vind deze best fors. Als je de kosten uit kristaliseert is het een begrijpelijk bedrag (het is niet alleen een voorstel rondje), maar toch is het helaas een drempel. Gratis moet namelijk altijd gratis zijn (althans voor veel mensen, niet iedereen zal het daarvan af laten hangen). Mocht je wel geselecteerd worden, dan ben je in ieder geval tijdens en na de opnames een hoop ervaringen rijker.

Goed, verder wil ik niet meer vertellen dan wellicht verstandig is of wellicht mag. Maar een uitleg leek mij toch noodzakelijk worden. Een ieder die zich niet kan vinden in alles heeft hier zeker het recht toe en zal zich ook niet aan melden. Wie wel de kans wil pakken kan zich dus aanmelden. Mocht je niet uit worden genodigd (niet iedereen die zich inschrijft wordt automatisch uitgenodigd, je selctie begint bij de email) of niet door gaan, volgende keer beter. Mocht je wel geselecteerd worden voor de voorselectie, dan wens ik je natuurlijk veel succes. En als je mee gaat naar de caribbean.... dan veel 8)

Grtz rogier
(ps, iedere uitleg zorgt soms voor weer nieuwe vragen, zelf wil ik het hier bij houden. Je kan altijd naar de organisatie mailen)
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Plaats reactie