Bijzondere voorvork van Lauf Forks

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

_Erik_ schreef:Is deze vork al ergens in Nederland te testen?
Mijn huidige vork is zo langzamerhand aan vervanging toe.
Een Lauf lijkt me wel wat, maar ik wil het toch eerst een keer proberen.
Neem eens contact op met Azzuri Breda :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Biker_Jesse schreef:
_Erik_ schreef:Is deze vork al ergens in Nederland te testen?
Mijn huidige vork is zo langzamerhand aan vervanging toe.
Een Lauf lijkt me wel wat, maar ik wil het toch eerst een keer proberen.
Neem eens contact op met Azzuri Breda :-q

Ik houd hem in gedachten. Maar omdat ik zelf op de grens van drenthe en overijsel woon houd ik mij aanbevolen voor een adres dichter bij huis.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Next level biking uit Coevorden, had dit weekend op het Bikefestival in Assen een Simplon met Lauf vork bij zich.
http://www.nextlevelbiking.nl
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Pollekes schreef:Next level biking uit Coevorden, had dit weekend op het Bikefestival in Assen een Simplon met Lauf vork bij zich.
http://www.nextlevelbiking.nl
Bedankt :-q
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Het valt mij inderdaad ook op dat de meesten erg negatief zijn, zonder er een meter mee gereden te hebben.
Ik rij nu bijna 1jaar met een Lauf Trailracer, (naast mijn BMC met RS1) en vind het echt perfect voor de lage landen, terwijl onze vaste route Zeddam, niet bepaald vlak is met 430hm in 24km.
Vooral perfect is ie voor iemand die star net iets te veel vh goede vindt op de polsen, natuurlijk is het geen softe 120mm vork, ook geen 100mm..dat merk je wel...iets minder comfort, met de 60mm, maar het klimwerk, en het ff sprinten is fenominaal, het deint en veert dan niet zoals een normale vork wel doet in de open stand.
Het demping verhaal zelf moet je echt ervaren, dat strookt niet met wat je denkt als je het concept bekijkt, want het dempt terdege..(eindstop ook nog nooit bereikt trouwens met mijn 82kg..)
Op de Utrechtse heuvelrug had ik er laatst overal mijn pr's mee, dat zegt natuurlijk niet alles (miss zelfs niets voor jullie) maar voor mij opnieuw een bevestiging dat het goed stuurt en vertrouwen geeft.
Als je er een overweegt, en twijfelt, eerst proefrijden... het concept moet je wel passen.
Ik ben erg enthousiast over de vork in ieder geval.
@Erik: als je op een Medium fiets past, mag je hem hier proberen.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Zien er erg mooi uit, en megalicht zijn ze!
Als ik genoeg gespaard heb, en ze geven hem vrij voor 29+ 3.0 Boost velgen wil ik hem graag!
Two wheels addicted
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Hoe rijdt zo'n vork op de weg? Is hij star genoeg? Ik rijd namelijk naast de Nederlandse Parcoursen veel woon- werk met mijn bike. Daar zit nu een starre vork in, maar voor mijn nieuwe (do-it-all) bike overweeg ik een lauf vork.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik rijdt nu een tijdje met een lauf vork.
Zelf vindt ik hem vrij slap, heb ook het idee dat ik er snel energie in verlies.
Voor de rustigere ritten is ie super, maar met name de wedstrijden dus te slap.

Hoe denken anderen hier over ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik en mn zoon rijden er nu een jaartje mee
Wij zijn zeer tevreden maar wat je zegt dat hij te slap is klopt wel ik weeg maar 67kg voor mij is die perfect maar voor iemand die bijv 85 kg weegt gaat het niet werken volgens mij.
Ik heb m al meerdere keren onderin gehad ik zit er ook aan te denken om een klein rubbertje op de begrensing te lijmen als die nu onderin klapt hoor je echt een klap
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hebben jullie dan niet de variant voor lichtere rijders ?

Trouwens, ik heb er dan dus 1 voor boost te koop, 3.0 past denk ik.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Nee gelukkig de gewone "regular"
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

bonzaiking schreef:Nee gelukkig de gewone "regular"
Ik rij al tijdje met een regular Carbonara van Lauf. Rij hier in NL en in de Ardennen zonder dat ie ook maar 1 keer is doorgeslagen.
En ik breng incl. Kleding toch 99kg op de schaal. Trouwens bij mijne zitten standaard al rubberen aanslag blokjes gemonteerd...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Geralt schreef:
bonzaiking schreef:Nee gelukkig de gewone "regular"
Ik rij al tijdje met een regular Carbonara van Lauf. Rij hier in NL en in de Ardennen zonder dat ie ook maar 1 keer is doorgeslagen.
En ik breng incl. Kleding toch 99kg op de schaal. Trouwens bij mijne zitten standaard al rubberen aanslag blokjes gemonteerd...
Je rijdt vast met een fatbike... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik rijd met een carbon superior team fiets totale gewicht vd fiets is nu 8.4 kg ik heb even terug gedacht ik heb hem 4x onderin gehad 2x bij een harde landing van een flinke drop off.

Maar niet dat jullie het te negatief opvatten ik zelf ben zeer tevreden met de vork op bijv dorst,zeist en westerschouwen ben ik echt sneller met deze vork leersum en amerongen daar rijd ik het lieft met mijn magura ts8 en vlaardingen dan pak ik een starre vork
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heb er een weekje mee gereden, mijn conclusie; De Lauf is een optie voor een lichtere rijder die een comfortabeler alternatief zoekt voor star. Niet voor mij dus :winkie:
Zeker geen alternatief voor een geveerde vork en zeker niet stijf genoeg voor mijn rijstijl.
Ieder zijn ding zeg maar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie