New RapidFire+

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

Afbeelding

"Only mentioned in passing by Shimano but clearly there in the line-up is a pleasant surprise for anyone who's fretting about Dual Control taking over the world. These are the new-for-2005 RapidFire+ shifters, Shimano having certainly not given up on them completely. They're called M751, which puts them at XT level, and they'll be available in silver or black. Happy now?"

Bron
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Yes! Survival of the fittest.

Gelukkig blijven ze erin. Zou toch zonde zijn zo'n geweldig schakelsysteem op te geven :-q .
Wat is er aan veranderd overigens? Ik zie geen verschil met de huidige XT :~ ?
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Sjase schreef:Wat is er aan veranderd overigens? Ik zie geen verschil met de huidige XT :~ ?
Aangezien ze schijnbaar alleen in de XT-lijn uitkomen heb je best kans dat ze de lagers op het niveau van de oude XTR Rapid Fires hebben gebracht. Maar dit is goed nieuws voor al die mensen die vielen over het "Take over the world" Dual Control concept :wink:
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

En misschien schakelen ze weer 'ouderwets' icm met een 2004 XT derailleur en dus niet zoals nu precies andersom.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Globe schreef:En misschien schakelen ze weer 'ouderwets' icm met een 2004 XT derailleur en dus niet zoals nu precies andersom.
Dat heeft niets met de shifters maar alles met de derailleur te maken...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

weet ik, maar misschien hebben ze het binnenwerk omgedraaid ofzo. Anders konden ze net zo goed de 2003 weer in het assortiment opnemen.

We wachten geduldig af.

EDIT: laat maar, zie nu het plaatje.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Wat is er precies + aan deze dingen? Of zijn die XTR-meukdingen die ik nu heb ook al + ?
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

ExarMCM schreef:Wat is er precies + aan deze dingen? Of zijn die XTR-meukdingen die ik nu heb ook al + ?
Ze hebben net als bij DVD's een + en een - versie gemaakt. Natuurlijk zijn deze niet onderling uitwisselbaar. De versie die zowel + als - ondersteunt is drie keer zo duur, aan jou de keus :tong .

En nee, jij hebt de min versie :wink: .
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik luister niet naar mensen met een Granite. Kwestie van onderscheid maken :-q
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

ExarMCM schreef:Ik luister niet naar mensen met een Granite. Kwestie van onderscheid maken :-q
:cry: :cry: :cry: :roll: Afbeelding :winkie:
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Na die opmerkelijk zwetende smiley met een uitlaat in zijn oog gaan we weer lekker on topic hè?
The freedom to ride where you want, when you want.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Sure, Castr8or man, sure thing.

Goede zaak dus, dat ik straks, als over 5 jaar de lagers van mijn shifters het begeven hebben, ook nog gewone-mensen-shifters kan kopen. Nu nog hopen dat die rapshid-rise niet de enige soort derailleur wordt die ze maken anders rijd ik over 5 jaar met een TY050 achterderailleur rond...
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

ExarMCM schreef:als over 5 jaar de lagers van mijn shifters het begeven hebben, ook nog gewone-mensen-shifters kan kopen.
Inderdaad. Bespaart ons ook weer wat hamsterwerk.
The freedom to ride where you want, when you want.
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

ik heb deore shifters uit amerika en ze verschillen niet echt veel met de XT shifters die ik had, schakelen even soepel en alles. wel zijn ze wat minder mooi (precisie met dat plastic) qua afwerking maar technisch echt goed. ook zijn ze de XT kleur, dus niet zoals normaal : zwart
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Dat zijn gewoon de Shimano shifters die voor een flatbar gemaakt zijn (voor een sporthybride dus), ik weet niet of die dezelfde lagering als XT hebben.
Plaats reactie