Manitou 2005: Nixon & Swinger

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Afbeelding

Hier een voorproefje van Manitou's 2005 aanbod, de Nixon vork.
Manitou verwacht dat de XC (trailride) rijders de stap naar 150mm veerweg gaan maken en introduceren daarvoor deze interessante vork.
Hoewel ik de XC rijders nog niet zie overstappen, zal het waarschijnlijk voor Euro-enduro rijders een interessant vorkje worden lijkt me.

(Als enkelen onder ons met een Bass CC toch de aandrijving vervangen door Hone, kunnen ze meteen deze vork erop gooien ;) )

Afbeelding

* single crown

* 1 1/8 standaard

* Luchtvering

* Gewicht tegen de 1.9 Kg

* SPV damping system (vergelijk Minute)

* Quickrelease én steekas.

* 150 mm veerweg

* Uitgebreid instelbaar, o.a. vanaf stuur te bedienen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgebreide info via Singletrack:klik hier

/update

De 2005 Swinger is een vernieuwd ontwerp en is over hele lijn aangepast op longtravel gebruik.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Castor op za 6 maart 2004, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
The freedom to ride where you want, when you want.
The_Black_Cobra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized P2
Contacteer:

Dat ziet er zeker goed uit :-q
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Afbeelding
Ook een artikel op Bikemagic
(Daar staat 145 mm veerweg)
The freedom to ride where you want, when you want.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

En mbaction

http://www.mbaction.com/detail.asp?id=903

staat ook de nieuwe 4-way swinger

Afbeelding

Gaat er inderdaad van komen dat XC ook long travel gaat.
jummy!
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Haha, zie mijn update in de eerste post... :-q
The freedom to ride where you want, when you want.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Castor schreef:Haha, zie mijn update in de eerste post... :-q
U bast*rd!

Dacht laat ik castor ff voor zijn. Sorry, voor mijn zinloze toevoeging aan dit topic :oops: . Ben in ieder geval benieuw wat de fietsenmakers zelf gaan doen met deze long travel XC en enduro trend die manitou wil gaan inzetten. En wat voor ontwerpen er van de tekentafel afkomen qua bikes en de concurrentie qua shox.

Misschien volgend jaar maar weer eens een andere bike overwegen. 5 tot 6 " XC. Zie het al helemaal voor me 8)
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Dit valt niet onder mijn (bijgestelde) definitie van onzinnig hier ! ;)
Maar idd je zult wel toe zijn aan iets nieuws! :o
The freedom to ride where you want, when you want.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Castor schreef:Dit valt niet onder mijn (bijgestelde) definitie van onzinnig hier ! ;)
Maar idd je zult wel toe zijn aan iets nieuws! :o
Mmm was als bang dat ie mijn post verwijderd zou worden. En dan krijg ik nooit een ander helmpje.
Maar ik ben (nog) niet toe aan iets anders; 2005 duurt nog wel even :D . Mijn element voldoet uitstekend maar ik hoop dit jaar mijn proefschrift af te ronden en daarna te gaan post-doc'en in Noord-Amerika (Portland OR, Seattle WA, Vancouver BC of wat anders). En men heeft daar toch net even een ander idee van XC dan men hier in Nederland heeft. Dus als het allemaal lukt verkoop ik mijn element hier en schaf daar iets nieuws aan. Ik begin steeds meer te neigen naar Enduro All-mountain (SC Heckler, Intense 5.5 Spider) of ander moois wat deze long travel SPV trend gaat brengen.
Ik zie Nederlands XC niet zo snel overgaan naar deze trend. Maar je weet nooit. Was zelf eerst ook niet echt overtuigd van fullies en schijfremmen. And look at my bike now.
Misschien dat staatsbosbeheer, natuurmomumenten en andere bosbeheerders advies over gaan nemen van een rapport over natuurbeheer dat hier in Wageningen net is uitgebracht. Stond als adviespunt in dat 'wildrijden' door mtb'ers deels voorkomen zou kunnen worden door vaste routes uitdagender te maken.
Voor je het weet rijden dan zelfs de boswielrenners in de winter met +5" front en rear travel. Ik zal eens kijken of ergens iets online kan vinden over dit rapport
The_Black_Cobra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized P2
Contacteer:

Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Afbeelding

Cleaning lady was in... prettige voortzetting.
The freedom to ride where you want, when you want.
Plaats reactie