worstkaas schreef:Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........
Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
De mijne (LUX CF SL 8.0 RACE TEAM) zou geleverd worden in juni 2019 toen ik hem bestelde, 3 dagen daarna kreeg ik een mail met als leverdatum eind september 2018
Ik heb nog geprobeerd hem tegen te houden, maar dat ging niet
worstkaas schreef:Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........
Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
De mijne (LUX CF SL 8.0 RACE TEAM) zou geleverd worden in juni 2019 toen ik hem bestelde, 3 dagen daarna kreeg ik een mail met als leverdatum eind september 2018
Ik heb nog geprobeerd hem tegen te houden, maar dat ging niet
Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Tactiek die Canyon al eerder toegepast heeft. Beperkt aantal frames bouwen, als die uitverkocht is de volgende zoveel laten maken. Scheelt overschot, zorgt voor cashflow en creëert schaarste. Zeker als een model goed getest en dus populair is zitten ze daarmee goed.
worstkaas schreef:Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Ik had contact gehad voordat ik hem bestelde, ik zou ongeveer 2 weken voordat hij geleverd zou worden moeten betalen. Anders had ik hem echt niet gekocht hoor.
worstkaas schreef:Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Ik had contact gehad voordat ik hem bestelde, ik zou ongeveer 2 weken voordat hij geleverd zou worden moeten betalen. Anders had ik hem echt niet gekocht hoor.
Toen hebben ze niet gezegd dat het waarschijnlijk veeeeeeel eerder zou worden?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan schreef:Tactiek die Canyon al eerder toegepast heeft. Beperkt aantal frames bouwen, als die uitverkocht is de volgende zoveel laten maken. Scheelt overschot, zorgt voor cashflow en creëert schaarste. Zeker als een model goed getest en dus populair is zitten ze daarmee goed.
Of dat nou de goede tactiek is.....je gaat maar kijken naar een ander merk.
Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Luc151 schreef:Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Dat was inderdaad toen het computersysteem niet werkte... .
Maar het lijkt er op of ze het nog steeds niet onder controle hebben
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Luc151 schreef:Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Dat was inderdaad toen het computersysteem niet werkte... .
Maar het lijkt er op of ze het nog steeds niet onder controle hebben
Dat zou je inderdaad wel denken ja, als je ziet wat er nu al uitverkocht is.
Denk dat ze het gewoon wat druk hebben met de wereld bestormen, momenteel bibbert de USA . Waar ik benieuwd naar ben: wat zou de invloed zijn van de prijzenoorlog tussen Trump en China op de fietsmarkt? Amerikaanse merken zullen hier wel duurder worden. Maar omgekeerd zullen Europese merken het misschien moeilijker krijgen op de Amerikaanse markt?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
In principe komen de meeste Amerikaanse fietsen rechtstreeks uit China naar Europa. Dus die hebben geen last van de prijsstijging! En de Europese fietsen richting de VS komen ook meestal uit China, dus die hebben hetzelfde probleem als de Amerikaanse merken in de VS: 25% prijsstijging. Lijkt me niet dat de Amerikanen opeens allemaal een Ellsworth of Moots gaan kopen, maar die merken zouden wel eens iets kunnen gaan profiteren.
De vraag is hoe de VS fietsen van Canyon ziet: als Europees. Of kijken ze daar doorheen en zien ze een 'made in China' frame?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Intense wordt tegenwoordig toch in de VS in elkaar geplakt? Dan heb je kans dat die meer voet aan de grond krijgen als ze onder de streep voor de consument goedkoper zijn.
Land van uitvoer naar de VS zal bepalend zijn? Dus komt een Canyon frame rechtstreeks uit China of via Duitsland?