Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

worstkaas schreef:Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........
Wat is daar raar aan?


worstkaas schreef:Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
Dat is op zich wel netjes. Geen valse verwachtingen kweken tot ze weer zeker weten dat ze kunnen leveren. Dan nu maar een jaar verder communiceren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

worstkaas schreef:Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........

Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
De mijne (LUX CF SL 8.0 RACE TEAM) zou geleverd worden in juni 2019 toen ik hem bestelde, 3 dagen daarna kreeg ik een mail met als leverdatum eind september 2018 :o :-q
Ik heb nog geprobeerd hem tegen te houden, maar dat ging niet :lol:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

i-toon schreef:
worstkaas schreef:Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........

Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
De mijne (LUX CF SL 8.0 RACE TEAM) zou geleverd worden in juni 2019 toen ik hem bestelde, 3 dagen daarna kreeg ik een mail met als leverdatum eind september 2018 :o :-q
Ik heb nog geprobeerd hem tegen te houden, maar dat ging niet :lol:
Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tactiek die Canyon al eerder toegepast heeft. Beperkt aantal frames bouwen, als die uitverkocht is de volgende zoveel laten maken. Scheelt overschot, zorgt voor cashflow en creëert schaarste. Zeker als een model goed getest en dus populair is zitten ze daarmee goed.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

worstkaas schreef:Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Ik had contact gehad voordat ik hem bestelde, ik zou ongeveer 2 weken voordat hij geleverd zou worden moeten betalen. Anders had ik hem echt niet gekocht hoor. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

i-toon schreef:
worstkaas schreef:Je had dus besteld en betaald met levering juni 2019?
Ik heb geen zin om eventueel zo lang te wachten en al hele tijd vooruit betalen......
Ik had contact gehad voordat ik hem bestelde, ik zou ongeveer 2 weken voordat hij geleverd zou worden moeten betalen. Anders had ik hem echt niet gekocht hoor. 8)
Toen hebben ze niet gezegd dat het waarschijnlijk veeeeeeel eerder zou worden?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Lars TB schreef:Toen hebben ze niet gezegd dat het waarschijnlijk veeeeeeel eerder zou worden?
Nee
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Jurriaan schreef:Tactiek die Canyon al eerder toegepast heeft. Beperkt aantal frames bouwen, als die uitverkocht is de volgende zoveel laten maken. Scheelt overschot, zorgt voor cashflow en creëert schaarste. Zeker als een model goed getest en dus populair is zitten ze daarmee goed.
Of dat nou de goede tactiek is.....je gaat maar kijken naar een ander merk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

i-toon schreef:
Lars TB schreef:Toen hebben ze niet gezegd dat het waarschijnlijk veeeeeeel eerder zou worden?
Nee
Dat is dan weer zeer raar :~


(alsof ze geen klanten willen...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Luc151 schreef:Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Dat was inderdaad toen het computersysteem niet werkte... .


Maar het lijkt er op of ze het nog steeds niet onder controle hebben :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Lars TB schreef:
Luc151 schreef:Zo werken ze daar. Ze stampen in Taiwan een container vol met frames en wanneer ze hier de container openen blijkt wel wat er in zit. Is geen grap, heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.
Dat was inderdaad toen het computersysteem niet werkte... .


Maar het lijkt er op of ze het nog steeds niet onder controle hebben :roll:
Dat zou je inderdaad wel denken ja, als je ziet wat er nu al uitverkocht is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Denk dat ze het gewoon wat druk hebben met de wereld bestormen, momenteel bibbert de USA :wink: . Waar ik benieuwd naar ben: wat zou de invloed zijn van de prijzenoorlog tussen Trump en China op de fietsmarkt? Amerikaanse merken zullen hier wel duurder worden. Maar omgekeerd zullen Europese merken het misschien moeilijker krijgen op de Amerikaanse markt?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In principe komen de meeste Amerikaanse fietsen rechtstreeks uit China naar Europa. Dus die hebben geen last van de prijsstijging! En de Europese fietsen richting de VS komen ook meestal uit China, dus die hebben hetzelfde probleem als de Amerikaanse merken in de VS: 25% prijsstijging. Lijkt me niet dat de Amerikanen opeens allemaal een Ellsworth of Moots gaan kopen, maar die merken zouden wel eens iets kunnen gaan profiteren.

De vraag is hoe de VS fietsen van Canyon ziet: als Europees. Of kijken ze daar doorheen en zien ze een 'made in China' frame?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Intense wordt tegenwoordig toch in de VS in elkaar geplakt? Dan heb je kans dat die meer voet aan de grond krijgen als ze onder de streep voor de consument goedkoper zijn.

Land van uitvoer naar de VS zal bepalend zijn? Dus komt een Canyon frame rechtstreeks uit China of via Duitsland?

Levert ons geen Neuron 2019 op..
Plaats reactie