Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:
yo-eddy schreef:Overal op een HT is mijn devies, volgeveerde hokken alleen voor Rampage of erger :winkie: :winkie:
Heb jij die drops op het gemiddelde NL parcours wel eens gezien? Rampage is er niets bij! (Kijk naar de angst in de ogen van de gemiddelde rijder als die bij zo een drop in NL aan komt, dat zie je echt niet bij die jongens bij Rampage!)

:bier:
Engelse slaan dan weer volledig door met hun drop.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Ik kom van een tour gerichte ghost ht
af en rij nu op de nieuwe Lux. Ik kan je wel vertellen dat deze fiets ondanks het een zogenaamde race/marathon fully is beduidend meer vertrouwen en plezier geeft. Hij is veel wendbaarder dan de Ghost Tacana pro. Op de Lux heb ik een sportieve diepe zit maar ook een actieve houding.
Ik ben van mening dat voor in NL een fiets als een Lux, Spark, of een Scalpel een meer dan prima fiets is. Zeker als je hobby ook je sport is ondanks je geen wedstrijden rijd.

Ik zou zelf geen echte trial bike willen hebben op de wekelijkse rondjes hier.

Mvg
Thijs
Canyon Neuron CF9 2022
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Gelukkig kan iedereen zelf nog kiezen wat voor fiets hij/zij kiest.. Niet iedereen heeft 5 fietsen in zijn garage staan. Een trailfiets kan overkill zijn op NL tracks maar misschien gaat die persoon 4x per jaar naar een bikepark in het buitenland. Zinloze discussie imho :)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

thijsgillijns schreef: Ik zou zelf geen echte trial bike willen hebben op de wekelijkse rondjes hier.

Mvg
Thijs
"
Nee, een Trial bike is inderdaad overkill ....... :wink:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

yo-eddy schreef:
thijsgillijns schreef: Ik zou zelf geen echte trial bike willen hebben op de wekelijkse rondjes hier.

Mvg
Thijs
"
Nee, een Trial bike is inderdaad overkill ....... :wink:

Afbeelding

Das wel heel letterlijk :lol:

Lees dus:
Trial gerichte geo met erg lui hoeken.
De Lux pro race heeft trouwens ook geen extreme hoeken, 69,5 balhoofd en 74 zitbuis. Een veerweg van 110 voor en 100(werkelijk 107) achter. Een vorkofset van 51

De Tacana was iets luier, 69 balhoofd en 73 zitbuis met een veerweg van 100. Ofset weet ik zo niet. Wielbasis was iets korter dan de Lux

Ondanks de langere wielbasis van de Lux is deze toch veel wendbaarder en plezieriger de bocht door te krijgen dan de Tacana.
Canyon Neuron CF9 2022
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

een nieuwe fiets geeft je altijd vleugel, ongeacht wat de balhoofdhoek e.d. zijn.
Be reasonable, do it my way!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

thijsgillijns schreef: Das wel heel letterlijk :lol:

Lees dus:
Trial gerichte geo met erg lui hoeken.
De Lux pro race heeft trouwens ook geen extreme hoeken, 69,5 balhoofd en 74 zitbuis. Een veerweg van 110 voor en 100(werkelijk 107) achter. Een vorkofset van 51

De Tacana was iets luier, 69 balhoofd en 73 zitbuis met een veerweg van 100. Ofset weet ik zo niet. Wielbasis was iets korter dan de Lux

Ondanks de langere wielbasis van de Lux is deze toch veel wendbaarder en plezieriger de bocht door te krijgen dan de Tacana.
Ging even om de (veel) gemaakte vergissing tussen "trail" en "trial" .... twee volstrekt andere disciplines (en fietsen) :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Nou phoe we typfout, lekker belangrijk :s
Canyon Neuron CF9 2022
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Lees net dat de Neuron modellen allemaal zijn uitverkocht en dat rond oktober de nieuwe modellen uit komen. Iemand al roddels, weetjes, linkjes of nieuws?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Die ‘lekken’ de komende weken via sociale media uit.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou vind ik dat er relatief weinig 'lekt' bij Canyon. Meestal kom je erachter doordat de site ineens is aangepast en er meteen een keur aan berichten verschijnt bij BikeRadar, BikeRumor, de Dts e-magazines, etc. De Lux zag je omdat er al wedstrijden op werden gereden, maar een Nerve of Spectral bv? Maar wat mij betreft graag natuurlijk, gelekte plaatjes!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

+1 voor gelekte plaatjes ;-)

Spectral was al in test bij enduro rijders. 'Spyshots' verschenen op Insta. Bij de Oosterburen is het nog stil omtrent de nieuwe Neuron. Er wordt zelfs gespeculeerd over 2020 ipv 2019 :kiss:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Volgens huize EHV wordt het 2019 wanneer de nieuwe Neuron wordt geïntroduceerd en
En die wordt een beetje veranderd met de huidige. Dus verwacht iets meer (tsja en ow...)
Verder weet ik dus ook helemaal niets. Kreeg niks losgepeuterd. ;)

Ik ben benieuwd wat er op de Canyon stand van de Roc staat. Dan is het immers al bijna half oktober.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Zondermeer zijn er nog modellen (ook de Exceed) die nog geen Boost standaard gebruiken. Dat lijkt mij de 1e stap...
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Toch raar dat sommige Lux modellen 2019 al op uitverkocht staan.
Dit model is net uit........

Sommige modellen pas leverbaar in juli 2019...heel raar
Plaats reactie