Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
prinsken
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 16:31

De mijne is onderweg, wordt maandag afgeleverd
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

aurelius schreef:sommige maten al uitverkocht!
Niet alleen maten. Er is zelf een compleet model uitverkocht... :((
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mike123 schreef:
Jurriaan schreef:5k? 2599 euro :bier:
Per ongeluk 2x in het mandje gegooid? :lol:
Ik kijk natuurlijk naar het duurste model.. die zwarte Stealth Carbon :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Op Bikeradar een erg interessant filmpje over hoe Canyon werkt en ontwikkelt, met een kijkje achter hun schermen in hun fabriek in Koblenz, met interviews met de developers, etc. etc.
(Ik vind het indrukwekkend om te zien hoe ze in een jaar of 10 als ‘internetter’ (te weinig eer!) hun stempel op de markt hebben gedrukt).
Filmpje: https://www.bikeradar.com/gear/article/ ... deo-52814/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plutonite
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 16:37
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber

Iemand een idee wanneer de nieuwe line-up van de Exceed range is te verwachten??
v_schultinge

Plutonite schreef:Iemand een idee wanneer de nieuwe line-up van de Exceed range is te verwachten??
Zal niet te spannend zijn denk ik. Wachten wordt het op een hardtail frame met boost standaard.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Op de website van Singletrack (over de Lux):
Destined to be pounded under one of our local race legends as it’s a little too steep of head tube to be featured in our XC bike test, yes that’s right, too steep for an XC test. The new Canyon Lux comes complete with a race stripe to make you go faster.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Linkje?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://singletrackworld.com/2018/08/tw ... riday-410/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Thnx :-q
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mmmhhh... staat eigenlijk niks in, behalve de aankondiging van een review ‘zodra de Lux verschijnt in juli’.

Hier het linkje naar die aangekondigde review van Singletrack: https://www.google.nl/amp/s/singletrack ... -race/amp/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wat die op het oog scherpe stuurhoek betreft:
“This bike is light, fast and highly efficient, but its superb suspension design gives it a much more steady feel on technical terrain than the geometry would lead you to believe”.
In de review wordt leuk uitgelegd ‘hoe dat kan’, met een scherpe stuurhoek: “Though the geometry looks angrier than comparable XC race bikes such as the Scott Spark and Giant Anthem, the Lux is surprisingly stable at speed and on rough, rocky singletrack” (de verklaring zit ’m in de combi met de vering en de cockpitafmetingen... lezen).

De Duitse Mountainbike had ook een leuke review over de beste racefully’s. De Lux kwam er als beste fiets uit, oa op trails downhill, vlak na de Spark, die hij bovenop de hielen zat samen met de Scalpel. Met name de Spark, Lux en Scalpel werden ook van harte aanbevolen voor mee op tour en uitdagende trails.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

69,5 graden is voor een 29er XC fully natuurlijk helemaal niet echt steil als je dat vergelijkt met de hoeken van de hardtails. Daar hebben de Exceed en de Scale hoeken van 69,5 graden, die dus bijna 70,5 graden worden als de fiets eenmaal ingesteld is en bereden wordt.

Maar in dat opzicht bekijken de Britten het anders, beter en realistischer dan de Duitsers. Het is niet de fiets die het vertrouwen geeft, maar de fiets die je de mogelijkheid geeft om er hard mee te gaan. De Duitsers zeggen dat al tussen de regels door (meestal het probleem bij Duitse testen...). Het is door de wendbaarheid dat je de boel kunt redden ALS je een beetje kunt sturen. Het is niet dat de vering je nu mega controle geeft (maar allicht beter dan een vorige generatie!). Maar een voor een goede rijder wordt het daarom dus leuk. De Britten kiezen er dus voor deze fietsen niet als XC-allrounders aan te raden en laten de fiets daarom blijkbaar achterwege. Ook omdat het gemiddelde terrein even wat anders is dan wat de gemiddelde Duitser als mountainbiken beschrijft... .

Niks mis met de Lux dus, de Britten plaatsen hem alleen duidelijker (eerlijker!) dan de Duitsers. En gezien wij hier geen Brits terrein hebben zou je de Lux zelfs als minder ervaren rijder dus ook prima kunnen gebruiken op de Nederlandse 'uitdagende trails'!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Idd, ideale mtb voor in NL of als je M vd P heet..
Schaf je dan geen Lux aan als je 2x per jaar in het buitenland bent? Ik zeg huur daar dan een mtb.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die review betrof dan ‘zelfs’ de 32mm 100mm ‘race’/(wedstrijd)versie met relatief scherpe stuurhoek.
Vanaf de 8.0 en lager komt de Lux met 34mm 110mm, daarmee iets minder scherpe stuurhoek, en standaard met dropper... dat maakt ‘m nog trailwaardiger.
Ik vind dat een prima ontwikkeling, bij alle merken zie je nu die meer trail-gerichte uitvoeringen komen, als variant op de race/topmodellen. Iets meer veerweg, iets slacker, dropper, banden met wat meer grip...
(waarbij de droppers nog wel het grootste effect hebben op trail- en funvaardigheid, wat mij betreft).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik weet niet of 0,2 graden de trail-waardigheid verhoogt... . Hooguit de 34 verhoogt de stabiliteit en functionaliteit... .
Jurriaan schreef:Idd, ideale mtb voor in NL of als je M vd P heet..
"Ideaal" is dan misschien weer een stapje te ver :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie