Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
nlvoortman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 15:53
Mijn mountainbike: Canyon Inflite | Canyon Ultimate

Inmiddels is de Inflite 2019 ook geïntroduceerd! https://www.canyon.com/nl/road/inflite/" onclick="window.open(this.href);return false;
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Vette cyclocross fiets die Inflite! Afgelopen weekend was ik in Koblenz en heb ik een paar fietsen "getest" op het parkeerterrein. Lekker een rondje over het parkeerterrein op fietsen van 3 a 7000 euro. :) Een beetje kansloos eigenlijk maar wel leuk.

De Grail is trouwens een hele mooie, vette, strakke en veelzijdige fiets. Dat maffe stuur zag er toch niet zo maf uit als op online foto's. Een alleskunner waarvan ik denk, racefiets de deur en een Grail kopen waar je hetzelfde en nog veel meer mee kan!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Canyon is ook dit jaar weer hoofdsponsor vd roc d'Azur.
Aan de foto te zien zijn ze graag in Zuid Europa (wie niet...).
We zullen eens een blik gaan werpen.

(filmpje van 2015 vond ik leuker dan van 2017)
Met een beetje geduld in het najaar de 2018 versie ;)
Lijkt op het dorpje van ons "start van de vakantie eerste tosti terras ;) "

Naja, dit jaar in ieder geval weer op een Canyon naar de Roc.
Altijd leuk voor de foto's.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Lars TB schreef:Overkill, tractorband... .


Na de discussie ATB-MTB moeten we misschien ook even recht zetten wat een mountainbike is... .


En tja, als je maar 1 fiets hebt en je wilt wel de juiste fiets mee op vakantie, dan rijd je in Schoorl inderdaad een groot deel van het jaar op een Spectral. Kom je prima mee rond daar. Als je geen Strava hebt is er geen verschil met een racebak of fatbike!



Wil ik de term 'underkill' introduceren. Er schijnen mensen op een Lux in Limburg rond te rijden... . :winkie:

En zo is het maar net. De thuishaven is Schoorl maar met de weekendjes Ardennen, de week Alpen met de mannen, de bezoekjes aan m'n zus in Schotland en de twee weken Arco Italië is het voor mij toch belangrijker om een fiets met meer veerweg dan een gemiddelde XC bike te berijden. Ben dus best nieuwsgierig naar de nieuwe Trail bike die komen gaat. En even over Strava Lars, 42.11. :wink:
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Ik begreep van een medewerker van Canyon dat de uitverkochte modellen van de 2018 Strive (AL) niet meer worden bijgemaakt, en dat de geometrie van de 2019 Strive 'naar verwachting' niet wordt aangepast. Zou jammer zijn, aangezien de Strive imo wel een update kan gebruiken. Aan de andere kant heeft Canyon een hoop modellen in een niet al te breed spectrum (Spectral (150) -> Strive (170) -> Torque (175)), en ik kan me voorstellen dat als ze bij het ene model gaan schuiven met cijfertjes, het een ander model misschien minder aantrekkelijk of overbodig maakt. Ik rij zelf een Spectral EX, heb de Strive een maandje getest (superfijne fiets!) maar vond de verschillen niet groot genoeg om een upgrade te rechtvaardigen. Zou best eens een proefritje willen maken op de Torque...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Via via hoor ik dat de nieuwe Lux getest staat in de 'Fiets', die net op de mat is gevallen. Die zijn dan sneller dan de Canyon website :winkie: .
Zou prima traileigenschappen worden toegedicht, naast xc/marathoneigenschappen.
Zal dan nu toch echt bijna ook op de website moeten gaan verschijnen.

Artikel Fiets: Lux CF XLX Pro Race, 5499,-, 9,98kg, incl. (!) dropper (LEV).
Alles 1x uitvoering, meeste SRAM, Shimano (1x12 XTR?) is uitzondering.
De goedkopere uitvoeringen komen ook met 110 ipv 100mm, en met een wat slackere hoek.
Beetje dezelfde aanpak als Scott dus heeft met de 100mm 'race' Spark RC en 120mm 'trail' Spark.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

slanker hoek komt door de 110mm voorweg neem ik aan. Kan me niet voorstellen dat ze in carbon 2 verschillende modellen frames gaan bakken. Wordt het te kostbaar van.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

dekster schreef:Vette cyclocross fiets die Inflite! Afgelopen weekend was ik in Koblenz en heb ik een paar fietsen "getest" op het parkeerterrein. Lekker een rondje over het parkeerterrein op fietsen van 3 a 7000 euro. :) Een beetje kansloos eigenlijk maar wel leuk.

De Grail is trouwens een hele mooie, vette, strakke en veelzijdige fiets. Dat maffe stuur zag er toch niet zo maf uit als op online foto's. Een alleskunner waarvan ik denk, racefiets de deur en een Grail kopen waar je hetzelfde en nog veel meer mee kan!

Heb je de grail ook getest?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jurriaan schreef:slanker hoek komt door de 110mm voorweg neem ik aan. Kan me niet voorstellen dat ze in carbon 2 verschillende modellen frames gaan bakken. Wordt het te kostbaar van.
Klopt (volgens het stukkie in het blad fiets dan). Ik neem aan dat de geometrie van het frame voor alle lux modellen gelijk is. Ziet er heel interessant uit trouwens, klimmen als een hardtail, dalen als een trail bike (als je de review mag geloven). Wellicht een mooie opvolger voor mijn grand canyon in de toekomst..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
cram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 8 september 2012, 18:21

Dinsdag


dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Jazeker! En een gekocht....hij wordt vd week bezorgd! :)
henkjan29er schreef:
dekster schreef:Vette cyclocross fiets die Inflite! Afgelopen weekend was ik in Koblenz en heb ik een paar fietsen "getest" op het parkeerterrein. Lekker een rondje over het parkeerterrein op fietsen van 3 a 7000 euro. :) Een beetje kansloos eigenlijk maar wel leuk.

De Grail is trouwens een hele mooie, vette, strakke en veelzijdige fiets. Dat maffe stuur zag er toch niet zo maf uit als op online foto's. Een alleskunner waarvan ik denk, racefiets de deur en een Grail kopen waar je hetzelfde en nog veel meer mee kan!

Heb je de grail ook getest?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nieuwe Lux is op de site gelanceerd, https://www.canyon.com/en/mtb/lux/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mooie filmpjes, uitleg en beelden, kan alleen nog geen moddelletjes met prijzen zien.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

aurelius schreef:Nieuwe Lux is op de site gelanceerd, https://www.canyon.com/en/mtb/lux/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mooie filmpjes, uitleg en beelden, kan alleen nog geen moddelletjes met prijzen zien.
Helemaal onderaan!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

aurelius schreef:Nieuwe Lux is op de site gelanceerd, https://www.canyon.com/en/mtb/lux/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mooie filmpjes, uitleg en beelden, kan alleen nog geen moddelletjes met prijzen zien.
Kwijl.... :tong
Mijn handen jeuken om er 1 te bestellen
Plaats reactie