Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Post race interview VdP
https://www.facebook.com/corendoncircus ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

yo-eddy schreef:
vibemaker schreef:Puike race. Ben nog niet zo'n trouwe kijker maar heb er sinds vorig seizoen nu nu een paar gezien en het valt me wel op dat de regie echt dramatisch is. 40 seconden naar wandelend publiek kijken ipv de demarrage van Schurter te laten zien, etc. Het is bijna knap hoe vanmiddag alle cruciale momenten niet in beeld gebracht werden.
Het is niet de regie, op veel punten is gewoon nog geen camera :wink:
Het is logisch dat er niet zoveel camera’s staan als bij de F1, maar ik heb vandaag geen blind spot kunnen ontdekken. :-q
Laatst gewijzigd door vibemaker op zo 20 mei 2018, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Schurter gewoon als vanouds iedereen weer gesloopt
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

vibemaker schreef: Het is logisch dat er niet zoveel camera’s staan als bij de F1, maar ik heb vandaag geen blind spot kunnen ontdekken. :-q
3/4 vd Gonso klim was niet in beeld en van de andere klim ongeveer een 1/4 niet. Plek waar Schurter wegreed was geen camera.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De bocht met de wortels (180 graden bocht, steil) was maar 1x in beeld en dat was op het laatst pas.
Dat was toen Marotte en vd Poel de bocht doorgingen met bovenin even het achterwiel omzetten in de juiste richting.

Heb dit al bij meerdere wedstrijden gemerkt.
Vaak is dit per parcours verschillend.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:De bocht met de wortels (180 graden bocht, steil) was maar 1x in beeld en dat was op het laatst pas.
Dat was toen Marotte en vd Poel de bocht doorgingen met bovenin even het achterwiel omzetten in de juiste richting.

Heb dit al bij meerdere wedstrijden gemerkt.
Vaak is dit per parcours verschillend.
Ja, en helaas ook weinig progressie qua camerawerk en regie, vrijwel identiek aan voorgaande jaren. Komt Hopelijk in de toekomst verbetering in .... voor nu moeten we het ermee doen :cry:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

vibemaker schreef:Puike race. Ben nog niet zo'n trouwe kijker maar heb er sinds vorig seizoen nu nu een paar gezien en het valt me wel op dat de regie echt dramatisch is. 40 seconden naar wandelend publiek kijken ipv de demarrage van Schurter te laten zien, etc. Het is bijna knap hoe vanmiddag alle cruciale momenten niet in beeld gebracht werden.
Was storend ja, ineens was Nino meters weg terwijl hij daarvoor nog op een gaatje zat tov Mathieu.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

vibemaker schreef:Puike race. Ben nog niet zo'n trouwe kijker maar heb er sinds vorig seizoen nu nu een paar gezien en het valt me wel op dat de regie echt dramatisch is. 40 seconden naar wandelend publiek kijken ipv de demarrage van Schurter te laten zien, etc. Het is bijna knap hoe vanmiddag alle cruciale momenten niet in beeld gebracht werden.
Bij gebrek aan meer cameraposities, helaas. Wellicht als we massaal Red-Bull gaan drinken :bier:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Schakelen naar camera's die een lege track in beeld hebben, eindeloos hetzelfde shot laten staan, geen oog hebben voor de actie, etc. heeft toch echt met regie te maken.
Anyway, het is een fantastische sport en zou met dezelfde middelen veel beter tot z'n recht kunnen komen op beeld. Wat ik vreemd vind van iets dat als hoofdsponsors Red Bull en Mercedes heeft. Red Bull heeft andere evenementen over het algemeen wél goed voor elkaar.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Of ik heb niet goed opgelet of ben snel tevreden, maar vond de uitzending toch redelijk goed in beeld gebracht.
Neemt niet weg dat ik het idee had dat de camera's minder goed op hun plek stonden als normaal. Misschien door de omstandigheden in het bos niet goed bereikbaar. We mogen in ieder geval blij zijn dat RedBull deze wedstrijden wel gratis in hun geheel uitzenden. Als we afhankelijk waren van de zogenaamde "sport-"programma's dan zagen we er niks.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

deefdeef schreef:Of ik heb niet goed opgelet of ben snel tevreden, maar vond de uitzending toch redelijk goed in beeld gebracht.
...
Redelijk goed inderdaad...

Ik heb ook meermaals zitten schreeuwen dat ze de actie in beeld moesten brengen ipv de leider/leidster, het publiek, Rick (die interviewer) of wat boompjes... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk als je zo'n replay bekijkt met een hoofdtelefoon op zoals ik, dan let je veel meer op alles dan wanneer de televisie overdag staat te brullen ;)

Anyway, het moment dat Schurter weg reed was niet in beeld maar in het shot ervoor zag je wel dat Schurter al naast vd Poel zat op het laatste stukje klim dat in beeld was.
De regie faalt dus aan alle kanten en let gewoon niet op wat er gebeurd.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Toch zie je dat VDP nog wel tekort komt als Schurter het op zijn heupen krijgt. Ik denk dat VDP met een super dag nog altijd wel kan winnen van Schurter. Maar wanneer Schurter in orde is, is de kans niet groot dat hij hem verslaat momenteel.

Kwestie van tijd. Je ziet dat VDP de rest nu al bij kan benen en kan verslaan. Ik denk dat het echt en kwestie van tijd is voordat VDP veel gaat winnen.
#Skraleanjers
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

http://www.velozine.nl/2018/05/21/world ... -racetime/" onclick="window.open(this.href);return false;

.... dit is zoals Warner en Brentjens erbij zitten tijdens de race .... niet veel beter dan wij thuis :roll:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

vibemaker schreef:Schakelen naar camera's die een lege track in beeld hebben, eindeloos hetzelfde shot laten staan, geen oog hebben voor de actie, etc. heeft toch echt met regie te maken.
Anyway, het is een fantastische sport en zou met dezelfde middelen veel beter tot z'n recht kunnen komen op beeld. Wat ik vreemd vind van iets dat als hoofdsponsors Red Bull en Mercedes heeft. Red Bull heeft andere evenementen over het algemeen wél goed voor elkaar.
Ik denk dat het Red Bull vooral gaat om de World-cup DH en ze XC er als verplichting bij krijgen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie