Wireless schakelen de toekomst

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Bergbike schreef:Zometeen elektronisch trappen? :roll:
Die was ik vergeten, de Ultimate-E-Bike; schakelt automatisch, vering wordt dmv GPS aangepast aan het terrein, vermogen wordt aangepast aan je hartslag. Het enige waar je je nog mee bezig moet houden is trappen en genieten...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

kiaris01 schreef:een aantal auto's rijden al met brake by wier, daarnaast in bijna alle premium auto's wordt throttle by wire and siommige al steering by wire toegepast...het gaat sneller dan je denken kan
Ik weet dat het mogelijk is. Tien jaar geleden al. Alleen de wetgeving staat dit niet toe. Remmen moeten hydraulisch zijn evenals een stuurinrichting die mechanisch moet zijn. Dat ze bij de handrem en stuurbekrachtiging elektronische trucjes uithalen is een ander verhaal.

Ik moet met dit Sram verhaal denken aan Mavic half jaren negentig. Het is eigenlijk allemaal al geprobeerd. 10 jaar geleden en net zo hard weer verdwenen. Maar goed zal wel dezelfde marketing machine achter zitten als het 29er verhaal.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Beemer schreef:wireless = niet batterijloos en dus wat mij betreft zinloos en kansloos, nog even los van de problemen door interferentie.
Eh zonnepanelen op je helm en een windmolen uit je camelbak?
Tadaa batterijloos.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Beemer schreef:wireless = niet batterijloos en dus wat mij betreft zinloos en kansloos, nog even los van de problemen door interferentie.
Ik heb een GPS op batterijen, ook draadloos :winkie: . Echter zeer zeker niet zinloos en kansloos. Ik denk ook dat interferentie echt geen problemen gaat opleveren.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:
Ik moet met dit Sram verhaal denken aan Mavic half jaren negentig. Het is eigenlijk allemaal al geprobeerd. 10 jaar geleden en net zo hard weer verdwenen. Maar goed zal wel dezelfde marketing machine achter zitten als het 29er verhaal.

Met dat verschil dat Mavic destijds het draadloze min of meer als 'after thought' toevoegde aan de groepset en de hele draadloze technologie nog niet zo gekend/geëvolueerd was als nu. Laat staan dat het een expertise was van de velgenfabrikant... Koppel dat aan de drang om het toch zo snel mogelijk op de markt te krijgen en je ziet even over het hoofd dat de radiosignalen van het systeem vrij gemakkelijk gestoord werden door de sterke radiosignalen bij bijvoorbeeld de finish van een Tour etappe...

Komt tijd, komt inzicht. SRAM's systeem is in principe ook nog te blokkeren. Er op inbreken en dus remote je tegenstander een paar verzetje zwaarder schakelen zou zo goed als onmogelijk moeten zijn dankzij slimmere protocollen.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Eh hallo folks dat met inbreken op iemand zijn frequenties was een grapje he.
Buiten dat het praktisch niet gaat doen eerlijke sporters zoiets niet.
:wink: :lol:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

hansdegebruiker schreef:Eh hallo folks dat met inbreken op iemand zijn frequenties was een grapje he.
Buiten dat het praktisch niet gaat doen eerlijke sporters zoiets niet.
:wink: :lol:
Zijn die er nog dan? :roll:
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Eh ja Nino
Ech wel
:D
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:Maar goed zal wel dezelfde marketing machine achter zitten als het 29er verhaal.
Dan gaat het een groot suc6 worden. :wink:

Zelf geloof ik er wel in, mits het bombproof gaat worden voor mtb.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Bombproof derailleurs bestaan niet.
Het is hier geen ponykamp!
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Qprs schreef:Bombproof derailleurs bestaan niet.
Het gaat natuurlijk om het schakelen :wink:
Een achter derrie echt verslijten, dat valt wel mee. Maar het moet niet kwetsbaarder zijn dan.. Zo goed.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Uiteraard word dit de toekomst. Dat is nou juist het mooie, dat bijna niemand het zich nu voor kan stellen. Uiteindelijk zal ook het remmen elektronisch gaan denk ik, en dan met 1 schermpje op het stuur waar zowel alles mee ingesteld kan worden en navigatie/tellerwerk in 1.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Psst.... Anti virusje kopen??
Shimano en SRAM compatible, up-date's voor Rotor en TRP volgen nog....


:-q
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Helemaal verdwijnen zal de bekabeling nooit denk ik. Het blijft een outdoorsport. Bij een valpartij oid ergens op een trail wil je toch wat zelf kunnen sleutelen zoder de laptop nodig te hebben...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

....... snap nog steeds niet dat werkelijk 99% van alle bikers het doodnormaal vindt dat je ingevette versnellingsbak open en bloot in de modder hangt tijdens een MTB ritje ....... elke variatie daarop is voor mij kansloos voor een offroad machine.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie