Forum Mountainbike.be ligt al 2 weken stil!..

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
bassman
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 22 augustus 2008, 19:35
Mijn mountainbike: TREK 8500-'9-'11 CUBE analog '8

Ze hebben het veranderd om te veranderen en niet om te verbeteren.
Trekt op gene "orgel" :(( :(( :((
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Willem12 schreef:Er is een reden dat phpbb de meest gebruikte en succesvolle forum software is.....jammer dat de Belgen, net als de rakkers van Velozine, zich een rad voor de ogen hebben laten draaien door iemand die beloofde dat alles beter, mooier en sneller zou worden, inclusief Feesboek integratie en andere zooi.

En wat krijg je dan....traag onhandig en vaste breedte ter grootte van een 12" monitor, back to 1998.

Jammer. Mbt.nl wordt vanzelf de grootste van de Benelux door zelfmoord van alle concurrenten. :)
Ik begin te vrezen dat je gelijk hebt :(

Ik heb vernomen dat er nog aanpassingen gaan gebeuren. We moeten het een kans geven,al had ik het me toch ook anders voor gesteld. :-{ :-{
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Wat een misselijke ellende die nieuwe layout!
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Wat een drama dat nieuwe forum. Als het zo blijft zal ik er niet vaak meer komen....
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Ligt er weer uit momenteel...
Lekker vies is niet bah...
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ja merkte het ook....
npostma
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 3 augustus 2012, 07:36
Mijn mountainbike: Sensa sella Comp special 2012

wow .... dat is niet werkbaar :-s
Bike: Sensa Sella Comp 29er (Standaard)
Activiteiten: http://runkeeper.com/user/npostma/activity/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Ook op MTB.BE regent het klachten. Dit wordt op deze manier een klassieker voor boeken over management blunders. Communicatie fouten en perceptie problemen over de volle breedte.

Organisatie wil iets beters en/of nieuws en denkt daar alleen, in "splendid isolation" over te kunnen beslissen, want de site is immers gratis en hun "eigendom" dus gebruikers moeten zich maar voegen. Gebruikers mogen niet klagen want de organisatie doet dit in zijn vrije tijd en vraagt er geen geld voor. Soortgelijke onzin reactie staat hierboven ook ergens. Dat een forum een soort huwelijk is tussen gebruikers en organistie wil er nog niet helemaal in. Ze kunnen niet zonder elkaar en moeten dus heel goed naar elkaar luisteren. Zonder gebruikers geen sponsoring, geen volume en geen lezers, dus geen site, en omgekeerd. Kijk naar MTB-sport.nl, was een perfecte site, maar te grote belasting voor organisatie. Site wordt overgedragen aan ander management, maar publiek beslist anders en verdwijnt; site is nu dood en uit de lucht. Velozine idem dito. Ziet er fantastisch uit, maar is traag als dikke stront en het forum gedeelte dermate stompzinning in elkaar gezet dat het niet gebruikt wordt. Sta ja dan als afspliting van Dirty-Pages. Iedereen verliest.

Alles draait om communicatie. Drie weken niet de moeite nemen om je gebruikers te informeren dat je problemen hebt is gewoon onbeschoft. Excuses als "maar we werken zo hard voor jullie" geven blijk van verkeerde perceptie, ik wil helemaal niet dat je "hard voor me werkt" en er vervolgens zo'n zooitje van maakt.

Laten we hopen dat MTB.Be zich kan herstellen van deze blunder, een roll-back zou een goede optie zijn en dat MTB.NL goed van deze drama's kan leren. Ook hier zal men ooit weg willen van deze van phpBB en integratie willen met Vimeo en Youtube, foto-sites, en GPS/GPX inbedden in posts. Maar blijf weg van design blunders als vaste breedte, scherm versmalling en andere ellende. Niet alleen is de gebuiker geconfronteerd van een schermopbouw waarbij 40% van de dure pixels weggegooid wordt maar, om het nog erger te maken, het is ook nog eens dermate rigide dat foto's automatisch verkleint worden tot de vereiste breedte. Zit je dan met je 1800 pixels brede scherm te staren naar 400pix smurfen plaatjes. Vandaar deze post hier en niet op mtb.be :)

Alleen Steve Jobs kon het zich permiteren om net naar gebruikers te luisteren en een product te maken naar zijn eigen criteria. Wel twee/drie keer failliet en ontslagen, maar de derde keer was raak en extreem successvol. Wij stervelingen zullen gewoon moeten luisteren naar elkaar.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Mag je ginds gerust posten van mij hoor :wink:
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Dank voor de input. Uiteraard zien we verdomd goed in dat een community zonder zijn gebruikers nergens is, het is alleen goed om daar af en toe aan herinnerd te worden. Voor de nieuwe site was ik idd van plan om af te stappen van de variabele breedte van het forum, maar de reacties in dit topic zorgen er voor dat ik dat maar eens serieus ga heroverwegen.

En ja, ik zou graag ooit weg gaan van phpBB. Technisch is het geen geweldig systeem, en moeilijk om op een beheerbare manier uit te breiden. Er is echter qua functionaliteit weinig vergelijkbaars, en zolang dat niet het geval is zullen we niet snel naar iets anders gaan.
Eat, sleep, ride, repeat
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

op http://forum.mountainbike.be is het oude forum alweer terug hoor :wink:
alleen op http://www.mountainbike.be/forum heb je het nieuwe
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Gloster schreef:op http://forum.mountainbike.be is het oude forum alweer terug hoor :wink:
alleen op http://www.mountainbike.be/forum heb je het nieuwe
Bij mij niet. Ik hoop ook niet dat ze dat gaan doen, Daarmee creëer helemaal een bende die je nooit meer recht gaat kunnen trekken...
Eat, sleep, ride, repeat
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Bij mij wel.

Boven het oude forum staat dan ook
Op algemene aanvraag is het oude vertrouwde forum terug
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Gloster schreef:op http://forum.mountainbike.be is het oude forum alweer terug hoor :wink:
alleen op http://www.mountainbike.be/forum heb je het nieuwe

Bij mij ook,is dit echt of een grapje??
Niet twijfelen... Doen!!
bimbo33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 15:15

Willem12 schreef: Gebruikers mogen niet klagen want de organisatie doet dit in zijn vrije tijd en vraagt er geen geld voor. Soortgelijke onzin reactie staat hierboven ook ergens. Dat een forum een soort huwelijk is tussen gebruikers en organistie wil er nog niet helemaal in. Ze kunnen niet zonder elkaar en moeten dus heel goed naar elkaar luisteren. Zonder gebruikers geen sponsoring, geen volume en geen lezers, dus geen site, en omgekeerd.
+1 :-q
Plaats reactie