Forum Mountainbike.be ligt al 2 weken stil!..

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Ja hoor,het oude vertrouwde forum is terug. Van op de nieuwe site wordt je nu naar het oude forum geleid als je op forum klikt. Denk dat er toch net iets te veel mensen niet voor het nieuwe forum waren.
AfbeeldingAfbeelding
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

Dit is te lezen op http://www.facebook.com/Mountainbike.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mountainbike.be schreef:Op terecht verzoek van onze forumleden hebben we besloten om het oude forum opnieuw online te plaatsen. We zullen een audit uitvoeren op het aangepaste systeem welke zonet offline werd gehaald en tevens rekening houden met jullie terechte opmerkingen. Zodra deze audit is gebeurd zullen wij onze leden informeren vooraleer we iets aanpassen. Onze excuses voor het ongemak tijdens de voorbije dagen en weken.
Het mountainbike.be team.
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Bommie schreef:... Voor de nieuwe site was ik idd van plan om af te stappen van de variabele breedte van het forum, maar de reacties in dit topic zorgen er voor dat ik dat maar eens serieus ga heroverwegen.
Je ziet twee trends momenteel:
- De site eigenaar wil meer controle over de "user experience", en controle over "look en feel". Zo is de site consistenter en heb je meer controle over alle commerciele info. Er is geld nodig, want een site hosten kost bakken met geld.
- De gebruiker benaderd de site met Iphone/Android/Ipad/PC/Mac van allerlei merken en met allerlei verschillende pixel groottes en, nog erger, andere pixel verhoudingen.

Ik heb hier op het werk twee man die die bezig houden met dynamische templates. Wel een vaste indeling, maar met dynamisch HTML5 gescript zodat je volledig onafhankelijk van welk device dan ook een goede user experience hebt. Wil je het smal, dan smal, wil je het breed, dan breed. Alles past zich aan. Het kan dus wel.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Responsive design, daar doen we op het werk idd ook veel mee. Het kost echter wel wat moeite om het goed te implementeren. Zeker een forum responsive maken is lastig, en in veel situaties is een universele app als Forumrunner imho toch beter. Neemt niet weg dat een responsive design voor mtb.nl nog zeker een wens van mij is, alleen zal het iets zijn voor een latere fase.
Eat, sleep, ride, repeat
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Oh ja, de correcte vraag is natuurlijk: Beste Bommie, waarom ben je geinteresseerd in een fixed width forum ?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Omdat ik persoonlijk van mening ben dat vanaf een bepaalde schermgrootte het de leesbaarheid niet meer ten goede komt om het forum over de volle breedte uit te smeren. Een post die je op een groot scherm op één regel van de ene kant van scherm naar de andere kant moet lezen, vind ik niet prettig.

Fixed with is natuurlijk weer het andere uiterste. Ik zie meer in een breedte die mee schaalt met de schermgrootte, tot een bepaald maximum. Dat is een van de dingen die je in een responsive design natuurlijk ook vaak terug ziet komen.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Bij de gemiddelde browser hoef je natuurlijk niet persé full-width te lezen..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Je bedoelt je browser kleiner maken? Bij ndere toepassingen vind ik het dan weer prettig om wel de volle breedte van het scherm te gebruiken, bv. online database beheer pagina's enzo. Daarom heb ik mijn browser altijd gemaximaliseerd staan.
Eat, sleep, ride, repeat
Ninetech
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 481
Lid geworden op: do 18 augustus 2011, 12:34
Mijn mountainbike: Blauw Biggetje

Bommie schreef:Ik zie meer in een breedte die mee schaalt met de schermgrootte, tot een bepaald maximum. Dat is een van de dingen die je in een responsive design natuurlijk ook vaak terug ziet komen.
+1
"Dont be fat and ugly, just be ugly!"

Alpe d'HuZes 2014: 6x
Alpe d'HuZes 2015: 5x Team 'Lachend naar Boven'
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Wel, bij de huidige problemen hebben ze de beste oplossing gekozen: Een stapje terug doen,en verder gaan met het oude forum. Ik ben er heel blij mee!
En voor de toekomst, neem rustig de tijd en als je duidelijk verbeteren, verbeter het, maar gooi het oude zeker niet weg, voor alles optimaal kan draaien..
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Verdorie, Mountainbike.be werkt voor geen meter.
Vroeger ging alles vlotjes en snel. Nu meestal niet, je moet je handmatig inloggen, en dat lukt meestal niet.
Ik kan zelfs mijn opmerkingen niet kwijt op het forum van Mountainbike.be.
Als dat de vooruitgang is, dan hoeft het niet voor mij!.
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Dat is raar,ik heb geen enkel probleem. Gisteren avond is het wel even offline geweest.
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

TaurineR schreef:Verdorie, Mountainbike.be werkt voor geen meter.
Vroeger ging alles vlotjes en snel. Nu meestal niet, je moet je handmatig inloggen, en dat lukt meestal niet.
Ik kan zelfs mijn opmerkingen niet kwijt op het forum van Mountainbike.be.
Als dat de vooruitgang is, dan hoeft het niet voor mij!.
Leeg eerst de cache van je browser eens, en als dat niet lukt gooi dan alle cookies van mountainbike.be eens weg. Inlogproblemen hebben 9 van de 10 keer te maken met cookies.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Channel_Z_NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: za 10 april 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Wilier Cento Uno XC 2012

En sinds vandaag, BE forum vernieuwing 2.0 vernieuwing 1.0 was echt een kompleet drama

Moet zeggen dat het tot nu toe meteen goed werkt, en de layout weer met de tijd meekan.
100 en 1 XC
Let op: Upgraden kost geld
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Ziet er knap uit. Er is duidelijk geluisterd naar de gebruikers bij de vorige poging.
Niet twijfelen... Doen!!
Plaats reactie