Einde MTB "loopbaan" Fredje.......

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Aan alles komt een einde, dus ook aan het mountainbiken voor Fredje. Vandaag mijn Scott Scale verkocht en komt geen nieuwe MTB meer.
Kon de laatste tijd geen motivatie meer vinden om hem te pakken en steeds meer lol in het gravelbiken. Dat net wat relaxter dan MTB'en en ook minder blessuregevoelig. Op de gravelbike toch in de natuur en lekker bezig zijn.
Het MTB avontuur begon in 1 december 1990 toen ik van Marga een Batavus Buster kreeg, want fietsen was goed voor Fredje volgens de huisarts. Dus met 3x7 speed en gewicht van een tank door de bossen van Soest. Toen geen "gezeik" dat je hier niet mag fietsen.
Al vrij vlot in aanraking met Bikeshop Amersfoort en lekker toeren met leuke groepjes op zondagmorgen.
Kwam al vlot een aluminium Trek en daarna de eerste wedstrijden in Nederland. Daarna aantal Trek OLV's "versleten". Verslijten was meer elke keer nieuw frame, want ik sloopte frames en kreeg de bijnaam "Fred garantie".
Overstap naar Rijwielpaleis Bilthoven en begin van lange en mooie periode waarbij ik op de mooiste custom build Cannondales mocht rijden.
Toen ook overstap van cross country wedstrijden in Nederland naar buitenlandse marathons.

Afbeelding

Veel samen met Marga met het wereldberoemde hotel Vivaro naar de wedstrijden tot aan 12 tot 14 per jaar in het buitenland.
Hoogtepunten 6x de Salzkammer 200 km , 24 uur races solo met overwinning "Rad am Ring", heel veel RWP marathoncup wedstrijden en nog een hoop maar ga ik niet allemaal opsommen.
In 2013 forse bovenbeenbreuk in Rhens, ook overleefd met comeback in 2014 inclusief enkele podiumplekken. Maar na gebroken sleutelbeen was ik klaar met marathons.
Toen weer toeren en op bepaald moment de Scott Scale Worldcup aangeschaft om vooral rondjes op de Utrechtse Heuvelrug te rijden.
Maar het MTB'en gaf steeds minder voldoening en het gravelen toch meer mijn ding.
Dus na iets meer dan 33 jaar het MTB'en met goed gevoel afsluiten en op naar mooie graveltochten.
Stil zitten kan altijd nog, maar daar nog even niet aan denken..........

Nog even de ulitme gewetensvraag: Mag ik hier nog blijven en ook exit hier want heb geen MTB meer :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Die Fred,

Ik ken je al heel lang. Van hier op het forum maar we hebben elkaar ook een keer gezien bij de Salzkammergut.

Ik snap je overstap wel.
Van mij mag je hier gerust actief blijven. De meeste hedendaagse mtb-parcours kun je best met een gravelbike doen.
Dus doe vooral waar je jezelf happy bij voelt. 👍
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

he zo'n Batavus Buster ben ik ook mee begonnen :D
wel een hoop lol mee gehad.

succes fred en forem is van iedereen dus altijd welkom :-q
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mountainbiken is een mindset.....
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ahhh.... :((
Maar zoals je zelf zegt :D aan alles komt een einde en in dit geval gelukkig een nieuw begin :-D :-q
Zie het als een carrière switch :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

tiny schreef: za 10 februari 2024, 19:46 he zo'n Batavus Buster ben ik ook mee begonnen :D
wel een hoop lol mee gehad.

succes fred en forem is van iedereen dus altijd welkom :-q
Je komt echt niet van Fredje af hoor ...... :-q https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=144902
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En dan is het ook gewoon prima :-q

Is gravel niet gewoon het oude mountainbiken ?
En volgens mij rijdt Fredje nog regelmatig een marathon alleen maakt ie zichzelf iets anders wijs ? :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

It has been a ride...

Begin jaren 2.000 altijd je avonturen op jouw eigen site zitten volgen en dat was voor mij altijd een mooie bron van inspiratie voor het opdoen van nieuwe wedstrijden :tong

Gravelrijden = mountainbiken 1.0, dus blijf vooral je avonturen, kennis en ervaring hier delen :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dit wordt toch geen in memoriam?
Je blijft gewoon fietsen en hambo's bakken voor de TrailCareCrew bij de BBQ. Wat maakt het uit op wat voor fiets je rijdt? Niks!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Stunning schreef: za 10 februari 2024, 21:45 Gravelrijden = mountainbiken 1.0, dus blijf vooral je avonturen, kennis en ervaring hier delen :-q
Dit dus. De oudere garde (no offence) heeft nooit kunnen wennen aan de 2.0 transitie. Op een enkeling na dan.

Blijven genieten, Fred. En gezond blijven. :-q
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Giant-E schreef: za 10 februari 2024, 22:03
Stunning schreef: za 10 februari 2024, 21:45 Gravelrijden = mountainbiken 1.0, dus blijf vooral je avonturen, kennis en ervaring hier delen :-q
Dit dus. De oudere garde (no offence) heeft nooit kunnen wennen aan de 2.0 transitie. Op een enkeling na dan.

Blijven genieten, Fred. En gezond blijven. :-q
Hoe moet dat dan met ons als de 3.0 komt? :o
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan maar even deze weer tevoorschijn toveren :lol: :-q
https://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=38008

Extra plaatje is nooit weg :-q
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 11 februari 2024, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Peelrijder schreef: za 10 februari 2024, 22:14
Giant-E schreef: za 10 februari 2024, 22:03

Dit dus. De oudere garde (no offence) heeft nooit kunnen wennen aan de 2.0 transitie. Op een enkeling na dan.

Blijven genieten, Fred. En gezond blijven. :-q
Hoe moet dat dan met ons als de 3.0 komt? :o
1.0 was niks...
2.0 is al helemaal niks
Maar 3.0 wordt juist top - laat maar komen !!! :bier:

En om on topic te blijven, dat moet die arme Fred juist gaan missen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: za 10 februari 2024, 22:03
Stunning schreef: za 10 februari 2024, 21:45 Gravelrijden = mountainbiken 1.0, dus blijf vooral je avonturen, kennis en ervaring hier delen :-q
Dit dus. De oudere garde (no offence) heeft nooit kunnen wennen aan de 2.0 transitie. Op een enkeling na dan.
En bedankt hè :bier:

Gelukkig ben je nog jong van geest, Fred :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Groot gelijk Fred, veel plezier op de gravel bike :-q
En op de Zoefzuki.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie