Het grote fietsvakantie en bikepacking topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb ook m'n eerste fietsvakantie gepland: uit-en-thuis volledig per fiets. Wij gaan de St. Columba doen, in augustus. Lekker eenvoudig beginnen in een land waarvan ik de taal goed spreek, met schitterende landschappen en een klein beetje kans op geen slecht weer:). En, gewoon omdat het kon, hebben we twee basic Santos Travelmasters 2.6 aangeschaft. Dat fietst geweldig. En het leuke is: je fietst naar de boot, hebt een relaxed overnachtinkje, en dan ben je er al! Hop, plezier gegarandeerd. Veel uitrusting heb ik niet nodig, meeste kunnen we gebruiken van het rugzakkamperen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Fanman schreef:Mooi magazine met veel foto's over bikepacking! 112 pagina's om mee weg te dromen. :-q
Ik heb hem even gedeeld op Facebook. Super mooie link!
I may not be good, but at least I'm slow.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ziet er erg goed uit inderdaad, Thx.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wat random plaatje van toen ik nog de tijd had voor wat langere tripjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Cool! Waar is dat allemaal. Overigens wel leuk om te zien dat je van een Koga naar een Groovy bent gegroeid :)
I may not be good, but at least I'm slow.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

casper937 schreef:Cool! Waar is dat allemaal. Overigens wel leuk om te zien dat je van een Koga naar een Groovy bent gegroeid :)
van boven naar beneden:

Kirgizie
Pakistan
NL start van trip naar Noordkaap
Oost Turkije
Noord India
Ijsland
ook Oost Turkije
Iran

Allemaal > 10 jaar geleden, nu wat meer korte tripjes vaak zonder bepakking (meer ruimte om te spelen :-D )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Fanman schreef:Mooi magazine met veel foto's over bikepacking! 112 pagina's om mee weg te dromen. :-q
Thnx, ik heb hem ook even op het WF forum gedeeld, die de link vervolgens ook weer op Facebook heeft gezet. Interesse genoeg dus.
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 20 april 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Kona Kahuna dl een oude s works FSR
Contacteer:

ja dat zou ik ook wel weer eens willen doen. is al weer 10 jaar geleden dat ik mijn laatste fietsvakantie heb gedaan. dat was ook met het boekje van benjaminse naar rome. absoluut een aanrader. grootste aanrader vind ik de bob yak fietskar. veel fijner dan die tassen en je kunt meer meenemen.
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Hier wat sfeerfoto´s van Verbier in Zwitserland, genomen in 2012:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Prachtige plaatjes. Maar heeft naar mijn idee niet zoveel met vakantiefietsen te maken.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij het eerste plaatje dacht "gaaf, iemand die met bepakking de onverharde paden in de Alpen heeft gedaan" totdat het gebrek aan bepakking me opviel....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Bruce Wayne schreef:ja dat zou ik ook wel weer eens willen doen. is al weer 10 jaar geleden dat ik mijn laatste fietsvakantie heb gedaan. dat was ook met het boekje van benjaminse naar rome. absoluut een aanrader. grootste aanrader vind ik de bob yak fietskar. veel fijner dan die tassen en je kunt meer meenemen.
Ben met de aanschaf van een (1-wielige) fietskar bezig, maar één dingetje baart me wat zorgen: hoe zit het met de rolweerstand van zo'n ding? Ligt natuurlijk aan de hoeveelheid zooi die je meeneemt, maar ga je bijvoorbeeld de helft zwaarder fietsen of zo? Snap dat dat niet zo makkelijk in cijfers te vangen is, maar iemand die dat een beetje kan bewoorden?
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als ik het mag geloven, is dat helemaal niet zoveel meer dan dezelfde hoeveelheid bagage op de fiets zelf...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Heb ook m'n eerste fietsvakantie gepland: uit-en-thuis volledig per fiets. Wij gaan de St. Columba doen, in augustus.
He Captian Iglo, das een mooi tochtje! Paar jaar geleden ook gedaan met m'n vriendin op de tandem (ferry IJmuiden --> Newcastle). Erg mooi allemaal! Op een kapot achterwiel na een erg leuke tocht!
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

JanW schreef:Prachtige plaatjes. Maar heeft naar mijn idee niet zoveel met vakantiefietsen te maken.
Nee je hebt gelijk. Ik ging er heen om zaken te doen... Volop kansen daar in de druk bevolkte Alpen!
Plaats reactie