Werken in de fietsbranche

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Hmm hmm ja echt waar, heb zelf 15 jaar in het vak gezeten waarvan 13 fulltime en het was echt geen vetpot hoor.
Dat neemt niet weg dat ik het het mooiste werk vind wat er is.
Op het moment ben ik een dag in de week voor mezelf aan de gang in m,n eigen werkplaats bij huis, zo hou ik het contact met de fietsenwereld wat wel net zo leuk is!!!
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Superior TeamRacingCarbon schreef:Maar ondanks het feit dat velen weten te vertellen dat het geen vetpot is, weet niemand blijkbaar te vertellen hoeveel je ongeveer verdient als je bijvoorbeeld 30 ben .... :)
Ti's zo simpel, in elk geval het minimumloon en daarbovenop alles wat JIJ in staat bent om uit te onderhandelen of aan diploma's kunt overleggen. (die worden in de meeste CAO's beloont.)


Ik wens je succes met de onderhandelingen.

Link naar wettelijk minimumloon
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... _id=188515" onclick="window.open(this.href);return false;
FerryFast
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 september 2007, 21:57
Mijn mountainbike: Cube Sting XTR + Cannondale Raven I XT/XTR + Klein Mantra + Cube LTD CC

Zo lang je niet werkt, verdien je helemaal niets.

http://www.mantel-tweewielers.nl/vacatures.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk team, heel divers, altijd in beweging en nooit saai. Groot voordeel van werken bij een grote LBS is de flexibiliteit in het kunnen vrijnemen om eens ergens te gaan fietsen. (niet geheel onbelangrijk).
I eat bikeparts for breakfast !!
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

Wie leest hier de "tweewieler" ? :D
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

bernhard90 schreef:Wie leest hier de "tweewieler" ? :D
Onder andere ik, maar denk er tevens het mijne van.
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

haha ik sta er ook in. Bij het bovag stukje, over de opleiding niveau 3 :D
In de editie van december/januarie/maart/april
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

bernhard90 schreef: In de editie van december/januarie/maart/april
Dat bedoel ik. :lol:
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Blijft een bijzonder verhaal. Er is een grote vraag naar (leerling) fietstechnici maar de jeugd van tegenwoordig gaat liever geen technisch vak meer doen ( liever ICT of commercie ) en al helemaal geen fietstechniek want dat is natuurlijk helemaal niet 'cool'. Ik ben met mijn collega's bezig om op diverse plekken in het land projecten op te zetten ism het UWV / ROC en onze klanten ( de fietsbedrijven ) om zij-instromers dit mooie vak in te krijgen. De eerste successen zijn geboekt. Zo zijn er in april 6 nieuwe leerling-fietstechnici gestart in Groningen.
''Only dead fish go with the flow''
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

Ik zou heel graag bij een MTB fietszaak willen werken op zaterdags (als bijbaantje dus), maar als ik vertel wat ik gestudeerd (HTS werktuigbouwkunde) heb lachen ze en zeggen ze dat ze al genoeg hulp hebben.
Ik zou het heel graag willen doen tegen een kleine vergoeding om de ervaring. Ik vind aan MTB's sleutelen nu eenmaal leuk en met de huidige ontwikkelingen in de techniek blijft het interessant!
Maar als ze meteen zeggen dat ze niemand nodig hebben en me zelfs lachend aankijken............. :~
Without biking no fun.
Without fun no biking.
kooz
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 januari 2005, 17:49
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper S-works 29"
Contacteer:

wittereus schreef:Ik zou heel graag bij een MTB fietszaak willen werken op zaterdags (als bijbaantje dus), maar als ik vertel wat ik gestudeerd (HTS werktuigbouwkunde) heb lachen ze en zeggen ze dat ze al genoeg hulp hebben.
Ik zou het heel graag willen doen tegen een kleine vergoeding om de ervaring. Ik vind aan MTB's sleutelen nu eenmaal leuk en met de huidige ontwikkelingen in de techniek blijft het interessant!
Maar als ze meteen zeggen dat ze niemand nodig hebben en me zelfs lachend aankijken............. :~
Kom je denk ik bij de verkeerde adressen, al is een beetje voorkennis natuurlijk nooit verkeerd!

Koos
--www.mplspecializedteam.com--
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

wittereus schreef:Ik zou heel graag bij een MTB fietszaak willen werken op zaterdags (als bijbaantje dus), maar als ik vertel wat ik gestudeerd (HTS werktuigbouwkunde) heb lachen ze en zeggen ze dat ze al genoeg hulp hebben.

Bij Bike2Build werken volgens mij ook 2 personen met een HTS autotechniek, en zelfs 1 met TU opleiding als ik me niet vergis. Een paar jaar terug stonden namelijk nog alle medewerkers met foto en opleiding info achtergrond op de site. En volgens mij werken die er nog steeds dus.... Beter op je niveau gaan werken, om daarna met een dikke portemonnee van een goed selaris te gaan shoppen bij bijvoorbeeld Bike2Build :wink:
wittereus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 520
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 09:07
Mijn mountainbike: Cube STEREO HYBRID 160 HPC SL 625 27.5 PACIFIC/RED 2021
Contacteer:

SnelleJonge schreef:
wittereus schreef:Ik zou heel graag bij een MTB fietszaak willen werken op zaterdags (als bijbaantje dus), maar als ik vertel wat ik gestudeerd (HTS werktuigbouwkunde) heb lachen ze en zeggen ze dat ze al genoeg hulp hebben.
Bij Bike2Build werken volgens mij ook 2 personen met een HTS autotechniek, en zelfs 1 met TU opleiding als ik me niet vergis. Een paar jaar terug stonden namelijk nog alle medewerkers met foto en opleiding info achtergrond op de site. En volgens mij werken die er nog steeds dus.... Beter op je niveau gaan werken, om daarna met een dikke portemonnee van een goed selaris te gaan shoppen bij bijvoorbeeld Bike2Build :wink:
Dat werk op niveau doe ik en die dikke beurs heb ik :winkie:
Maar ik zou graag aan MTB's sleutelen om de techniek nóg beter te leren en een extra centje verdienen daarbij is dan altijd meegenomen :wink:
Without biking no fun.
Without fun no biking.
mikstad
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: do 26 februari 2009, 22:42
Mijn mountainbike: Wil fietsen!

VACATURE: Fietsfanaat gezocht regio Venray


Ken je een fanatieke mountainbiker of wielrenner die het liefst de hele dag bezig is met alles wat met deze mooie sport te maken heeft? Stuur deze advertentie dan a.u.b. door naar hem of haar, en stel al je fietsvrienden hiervan op de hoogte!


Ben je zelf deze persoon? Heb je ook nog eens bijna dagelijks enkele uren tijd over om ons team hier te versterken? Lees dan snel verder!

Want Fietssportief groeit snel, we krijgen steeds meer en meer tevreden klanten. Onze medewerkers zijn sportieve fietsers die voor de sport gaan en die samen er voor zorgen dat de klant geholpen wordt zoals we dat van vroeger uit gewend zijn. De klant is bij ons koning en dat merkt hij. Om dat te kunnen blijven handhaven, onze bekende service, aandacht en interesse voor onze klanten zoeken wij nieuwe mensen die na een “opleiding” zelfstandig verschillende taken kunnen uitvoeren.

Het is erg gevarieerd werk, en denk dan bijvoorbeeld aan de volgende taken:

· Vooral het inpakken en verzendklaar maken van de pakketten die verkocht worden via fietssportiefonderdelen.nl, dit is één van de belangrijkste taken binnen ons bedrijf.

· Het verkopen van fietsen en onderdelen

· Het rijklaar maken van fietsen

· Gekochte accessoires monteren op de fiets

· Het verzendklaar maken van fietsen die via internet verkocht zijn

· Vragen van klanten via de mail beantwoorden

· Eenvoudige handelingen die nodig zijn om de site up to date te houden.

Enige bekendheid met een computer is wel vereist. Ben je handig met computers en weet je er meer van dan is dat mooi meegenomen en heel welkom.

We zoeken dus iemand met 2 rechter handen die na een tijdje op meerdere plaatsen inzetbaar is en die de meeste uren zal besteedden aan het met zorg verzamelen, inpakken en via een geautomatiseerd systeem versturen van de onderdelenpakketten. Een geringe tot middelmatige kennis van onderdelen van mountainbikes en racefietsen is een must. Of als je er echt affiniteit mee hebt en je bent een snelle leerling, dan moet het ook gaan lukken.

Ben je nieuwsgierig geworden?
Wil je meer informatie of denk je dat we jou zoeken? Stuur ons dan een mail ( infor@fietssportief.nl ) waarin staat waarom dat je interesse hebt, tevens graag je telefoonnummer vermelden en de momenten dat we jou kunnen bereiken. Dan nemen wij indien nodig ook telefonisch contact met je op.

Als de keus op jou valt kun je wat ons betreft meteen met je opleiding hier in de winkel in Maashees beginnen.


Team Fietssportief.
Grijp je kans zou ik zeggen! Van je hobby je werk maken :-q

Laat dit zo veel mogelijk mensen weten! Twijfel je, neem dan contact met hun op.
Laatst gewijzigd door jf op di 31 mei 2011, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van apart topic naar dit topic verhuisd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Even een post verplaatst, maar per ongeluk de post zelf verwijderd.

De inhoud dan maar even hieronder:

Franstalig Technical Service Representative gezocht!
In deze functie ben je het eerste aanspreekpunt voor (o.a. Franstalige) fietsdealers voor technische vragen over fietsen en onderdelen van fietsen. Je beantwoordt vragen van dealers via telefoon en email, onderhoudt goede contacten met dealers en verwerkt zonodig binnenkomende orders. Dit alles doe je op proactieve en zeer servicegerichte manier. Kortom; je zorgt er voor dat iedere dealer goed en snel wordt geholpen. Je komt te werken op een afdeling met sportieve collega's met een grote passie voor fietsen.

Je beschikt over MBO of HBO werk- en denkniveau en enkele jaren relevante werkervaring. Je hebt een uitgebreide kennis van fietsonderdelen (bij voorkeur ook van elektrische fietsen) en een grote interesse in fietsen. Bijvoorbeeld bijbaanervaring op een werkplaats is een pré. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse/Engelse en Franse taal in woord en geschrift en goede kennis van MS Office. Je bent vlot, pro-actief, accuraat, flexibel en stressbestendig. Bovendien beschik je over een probleemoplossend vermogen en ben je zeer klantgericht. Je kunt goed luisteren, uitleggen en zeer zelfstandig werken.

Interesse?
Neem contact op met Trend Office People Hilversum via Hilversum@trend.nl 035-6217273
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

En wat is de functie? Verkoop binnendienst?
Plaats reactie