Canyon Urban 7.0. (2016) kettingblad en tandriem poelie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
loweherz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 november 2023, 21:41

Hallo allemaal,

Ik zit in een lastige situatie met mijn Canyon Urban 7.0 uit 2016 (maat L) en hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn lokale fietsenmaker in Deventer, die geen Canyon dealer is, kon me niet verder helpen met specifieke onderdelen voor mijn fiets.

Onlangs is de belt van mijn fiets vervangen, maar nu blijkt dat ook het kettingblad en de tandriem poelie aan vervanging toe zijn. Canyon heeft aangegeven dat het om een Belt set van Gates gaat, maar kon geen specifiek merk of type voor de vervangende onderdelen noemen. Ze verwezen me naar jullie voor meer expertise.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze onderdelen op een Canyon Urban 7.0? Welk merk of type kettingblad en tandriem poelie zou geschikt zijn voor mijn fiets? Alle suggesties of adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bijzonder dat Canyon jou naar ons doorverwijst.
En ook bijzonder dat Canyon zelf niet weet welke onderdelen er op hun fiets zitten :roll:

Omdat dit een mountainbike forum is, en jouw Canyon een stadsfiets, heb ik 'm even naar de lounge verplaatst.
Maar ik sluit niet uit dat mijn collegas dit topic alsnog sluiten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ja dat is niet sterk van Canyon
Buitenste
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 2 oktober 2022, 13:49
Mijn mountainbike: Gerecycled Plastic

De hele aandrijving is toch van Gates? Tandwiel voor, achter en de riem?

Dus ik zou zeggen, nieuwe “gates” bladen bestellen.

Ga anders even naar Stapenbelt in Apeldoorn. Die doen bijna niets anders dan riem aandrijving.
Hoed u voor mensen die iets zeker weten… Jan Terlouw
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

loweherz schreef: za 25 november 2023, 21:42Ze verwezen me naar jullie voor meer expertise.
Dus Canyon, een internationale fietsfabrikant, verwijst je door naar een forum op internet? En dan ook echt dit specifieke forum? :lol: Sterk verhaal.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik neem aan dat het om deze fiets gaat?

1: Je moet even kijken of je aandrijflijn Gates CDN (Budget versie) of CDX (dure versie) is. Gezien de prijs van de fiets vermoed ik CDN.

2: Je moet kijken hoe het voorblad aan de crank zit: op de plaatjes lijkt het 4-bouts 104mm te zijn.

3: Je moet kijken hoeveel tandjes het voorblad heeft.

4: Je moet kijken wat voor achternaaf je hebt. Shimano Alfine?

5: Je moet tellen hoeveel tandjes het tandwiel achter heeft.

6: De juiste spullen bestellen en monteren.





7: Vind je een Gates aandrijflijn te duur, dan kun je ook de hele boel ombouwen naar ketting, dan kun je al voor € 30 aan materiaal klaar zijn. :bier: :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan een ketting er op en waxen met Squirt :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef: zo 26 november 2023, 00:03
loweherz schreef: za 25 november 2023, 21:42Ze verwezen me naar jullie voor meer expertise.
Dus Canyon, een internationale fietsfabrikant, verwijst je door naar een forum op internet? En dan ook echt dit specifieke forum? :lol: Sterk verhaal.
Nee hoor, niet echt. De helpdesk zit ook in Eindhoven en een keer raden wie er onder Eindhoven woont en zo nu en dan bij Canyon op de koffie gaat ;) Ik heb ze misschien wat goed geconditioneerd. Tevens zijn een aantal manager werknemers al 15 jaar lid van ons forum. :-q
Ze weten daar donders goed dat we hier een loei van een geschiedenis en helpdeskfunctie hebben :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gaan ze ons ook sponsoren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Pat. schreef: do 30 november 2023, 18:57 Nee hoor, niet echt. De helpdesk zit ook in Eindhoven en een keer raden wie er onder Eindhoven woont en zo nu en dan bij Canyon op de koffie gaat ;) Ik heb ze misschien wat goed geconditioneerd. Tevens zijn een aantal manager werknemers al 15 jaar lid van ons forum. :-q
Ze weten daar donders goed dat we hier een loei van een geschiedenis en helpdeskfunctie hebben :bier:
Dat is een mooie fun fact - dank! :D
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 november 2023, 19:51 Gaan ze ons ook sponsoren?
Pat. persoonlijk denk ik :bier:
Plaats reactie