Ik vindt hem ideaal het maakt wel wat geluid (beetje als een aanlopend remblokje) maar je broek blijft schoon En je hebt minder werk aan je ketting eens in de 2 maanden smeren is meestal voldoende en dat kan dan lekker samen met het opspannen van de ketting. Montage was in mijn geval wat lastiger omdat er een beschermring aan de buitenkant zat van de cranck zat. Deze heb ik verwijdert en moest dus ook korte bladboutjes hebben om alles weer in elkaar te krijgen. Maar het ding functioneert gewoon goed voor bescherming van mijn broek en de ketting, bovendien ziet het er naar mijn mening ook vrij clean uit.stevo87 schreef:Werkt dat nou goed die Chainglider? Ik heb het meer gezien maar nooit aan iemand gevraagd of het luidruchtig oid is.
Verzamel topic trekking/werkfietsen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
- bernhard90
- Mountainbike Junk
- Berichten: 357
- Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
- Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90
Mooie fiets refr wel even je naaf poetsen
Mijn Giant Expedition is sinds zaterdag 19 dec. ook af
Alle bekabeling vernieuwd en véél onderdelen gepolijst voor zo ver mogelijk
Ketting heeft een bad gehad Alle spaken stuk voor stuk opgepoetst met staalwol en poetsolie
Resultaat mag er zijn!
Mijn Giant Expedition is sinds zaterdag 19 dec. ook af
Alle bekabeling vernieuwd en véél onderdelen gepolijst voor zo ver mogelijk
Ketting heeft een bad gehad Alle spaken stuk voor stuk opgepoetst met staalwol en poetsolie
Resultaat mag er zijn!
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 13 november 2007, 19:08
- Mijn mountainbike: niner EMD9 en een leuke singlespeed
- Contacteer:
Al jaren mijn steun en toeverlaat op vakantie! Hij heeft bijna 10.000 op de teller staan, maar hij heeft dan ook van Denemarken tot Frankrijk gefiets. op een paar kleine dingen na is hij nog redelijk orgineel.
Mijn giant expedition.
Frame Giant AluxX aluminium oversized frame
Versnellingen Shimano Deore LX met 27 versnellingen
Remmen Magura Firm Tech
Voorvork Rigid, Boxer type voorvork
Kleur Mat Zwart
Mijn giant expedition.
Frame Giant AluxX aluminium oversized frame
Versnellingen Shimano Deore LX met 27 versnellingen
Remmen Magura Firm Tech
Voorvork Rigid, Boxer type voorvork
Kleur Mat Zwart
Laatst gewijzigd door fré op di 22 december 2009, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.mtblelystad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
Ziet er goed uit en hij heeft ook al wat van de wereld gezien . Die van mij is vanuit Heythuysen niet verder als Ottersum geweest. Is toch wel leuk zo'n vergelijking 10.000km is ver en toch trap ik dat op 1,5 jaar weg met woonwerk. Niet zo intensief achter elkaar maar wel elke dag 30 km erbij, je merkt het niet zo goed omdat er geen epische reizen op worden ondernomen.fré schreef:Kleur Al jaren mijn steun en toeverlaat op vakantie! Hij heeft bijna 10.000 op de teller staan, maar hij heeft dan ook van Denemarken tot Frankrijk gefiets. op een paar kleine dingen na is hij nog redelijk orgineel.
In de lente mag ie weer dit is de winter bescherm coatingbernhard90 schreef:Mooie fiets refr wel even je naaf poetsen
Het is wat werk maar het wel waard zo te zien. Heb het ook wel vaker gedaan en je geeft de fiets er echt een 2e jeugd mee. Hoop dat mijn Souvereign het net zo lang uithoud.Mijn Giant Expedition is sinds zaterdag 19 dec. ook af
Alle bekabeling vernieuwd en véél onderdelen gepolijst voor zo ver mogelijk
Ketting heeft een bad gehad Alle spaken stuk voor stuk opgepoetst met staalwol en poetsolie
Wat gebruiken jullie trouwens als tassen. Zelf gebruik ik 1 enkele vaude frontroller. Ik wilde perse een goed waterdichte tas hebben zodat ik me geen zorgen hoef te maken over mijn netbook, gsm en andere dure gadgets die ik mee sleep naar het werk. Maar na een jaar of 3 (grofweg na 1200 open dicht maken) beginnen nu gaatjes te komen op plaatsen waar ie wordt dichtgerold en ook begint de bevestiging van de draagband uit te scheuren. Allemaal niet echt goed voor de waterdichtheid, maar gelukkig hebben we nog een tas (ze verkopen alleen sets )
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 13 november 2007, 19:08
- Mijn mountainbike: niner EMD9 en een leuke singlespeed
- Contacteer:
Het zijn ortlieb tassen, maar hoe ze het op lange termijn doen weet ik niet, want ik heb ze pas twee vakanties gebruikt. Dus dat wordt afwachten! Maar afgelopen zomer twee weken regen en alles was bij thuis komst nog droog .
En ik wil niet weten wat ik weg fiets op mijn kronan aan woon werk verkeer, ik gebruik mijn giant bijna alleen voor lange afstanden en vakantie.
En ik wil niet weten wat ik weg fiets op mijn kronan aan woon werk verkeer, ik gebruik mijn giant bijna alleen voor lange afstanden en vakantie.
http://www.mtblelystad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 672
- Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
- Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team
.
Laatst gewijzigd door Uncle Knobby op za 9 januari 2010, 12:13, 4 keer totaal gewijzigd.
- bernhard90
- Mountainbike Junk
- Berichten: 357
- Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
- Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90
wat is dat voor frame?
en waar is dat ziet er echt mooi uit, oostenrijk ofzo?
en waar is dat ziet er echt mooi uit, oostenrijk ofzo?
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Hoi,
Wellicht kunnen jullie me iets verder helpen.
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede trekking fiets voor 40 km. woon/werk-verkeer per dag.
De eisen:
- trekkingframe (dus rechtere zit dan race/crossframe)
- geen voorvorkvering (een zeer kleine veerweg kan evt. wel)
- goede duurzame groep (SL, SLX, XT...)
- goed stijf frame
- uiteraard spatborden, verlichting, bagagedrager
- geen opvallende kleur (liefst zwart/grijs) ivm diefstal
Voordat ik enkele fietsen kan uitproberen, wil ik een voorselectie maken van een aantal modellen.
Cube, Trek, Specialized en Thomson hebben niet de fiets die ik zoek.
Wel heb ik deze Cannondale Tesoro Ultra gevonden:
Volledig SLX / Magura-33
Prijs: 1399 euro (is het max. budget)
Specs: http://gb.cannondale.com/bikes/10/ce/mo ... 0TKSM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Stevens Randonneur mag niet ontbreken:
LX / Deore v-brakes
Prijs: 899 euro
Specs: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=132" onclick="window.open(this.href);return false;〈=de_DE
Deze Batavus (ja ik weet het...) lijkt prima te zijn voor het geld
Volledig XT / Tektro Auriga schijfremmen
Prijs: 999 euro (normaal 1299 euro)
Specs: http://www.batavus.nl/collectie/Recreat ... Royal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet dat het lastig is, maar weet iemand iets over de kwaliteit van de Batavus i.v.m. de Cannondale. De Batavus lijkt de betere koop te zijn, maar wellicht is het frame van de Cannondale vele malen beter? (lees: stijver)
Misschien hebben jullie nog andere suggesties??
Bedankt!!
Wellicht kunnen jullie me iets verder helpen.
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede trekking fiets voor 40 km. woon/werk-verkeer per dag.
De eisen:
- trekkingframe (dus rechtere zit dan race/crossframe)
- geen voorvorkvering (een zeer kleine veerweg kan evt. wel)
- goede duurzame groep (SL, SLX, XT...)
- goed stijf frame
- uiteraard spatborden, verlichting, bagagedrager
- geen opvallende kleur (liefst zwart/grijs) ivm diefstal
Voordat ik enkele fietsen kan uitproberen, wil ik een voorselectie maken van een aantal modellen.
Cube, Trek, Specialized en Thomson hebben niet de fiets die ik zoek.
Wel heb ik deze Cannondale Tesoro Ultra gevonden:
Volledig SLX / Magura-33
Prijs: 1399 euro (is het max. budget)
Specs: http://gb.cannondale.com/bikes/10/ce/mo ... 0TKSM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Stevens Randonneur mag niet ontbreken:
LX / Deore v-brakes
Prijs: 899 euro
Specs: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=132" onclick="window.open(this.href);return false;〈=de_DE
Deze Batavus (ja ik weet het...) lijkt prima te zijn voor het geld
Volledig XT / Tektro Auriga schijfremmen
Prijs: 999 euro (normaal 1299 euro)
Specs: http://www.batavus.nl/collectie/Recreat ... Royal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet dat het lastig is, maar weet iemand iets over de kwaliteit van de Batavus i.v.m. de Cannondale. De Batavus lijkt de betere koop te zijn, maar wellicht is het frame van de Cannondale vele malen beter? (lees: stijver)
Misschien hebben jullie nog andere suggesties??
Bedankt!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
- Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
- Contacteer:
Waarom een derailleur?Moody schreef:Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede trekking fiets voor 40 km. woon/werk-verkeer per dag.
Heb je na je werk nog zin in onderhoud denk je?
Ik rijd al jaren met derailleurs en mits goed gesmeerd valt het onderhoud wel mee.
Ik heb het niet zo op schakelsystemen als Nexus en Alfine, dat schakelt een stuk minder "massief" en voelt daarmee minder solide aan. Iets dat ik niet graag zie op een fiets van 1300 euro.
Ik heb het niet zo op schakelsystemen als Nexus en Alfine, dat schakelt een stuk minder "massief" en voelt daarmee minder solide aan. Iets dat ik niet graag zie op een fiets van 1300 euro.
Mijn twee werkpaarden op het moment, als het niet glad is:
En als het wel glad is een Surly Cross Check, maar ik zie net dat ik daar nog geen pics van heb, straks even maken
De Le Cadre is ook niet actueel zie ik nu. Zit in de winter een rode Son R20 dynamo in en een Son Edelux koplamp aan het stuur.
De Cross Check krijgt ook een naafdynamo, maar dat wiel moet iknog maken Naafdynamo is 1 van de mooiere uitvindingen voor de woon werk fietser!
JJ
En als het wel glad is een Surly Cross Check, maar ik zie net dat ik daar nog geen pics van heb, straks even maken
De Le Cadre is ook niet actueel zie ik nu. Zit in de winter een rode Son R20 dynamo in en een Son Edelux koplamp aan het stuur.
De Cross Check krijgt ook een naafdynamo, maar dat wiel moet iknog maken Naafdynamo is 1 van de mooiere uitvindingen voor de woon werk fietser!
JJ
-
- Extreme Biker
- Berichten: 672
- Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
- Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team
...jeeumig wat een hekwerk, maar wel een hele mooie... chapeau...
...en die Kojak's, daarmee kun je wreed door een bocht en van een stukje terrein worden die banden ook niet naar(zie iets hoger), goede keus
...en die Kojak's, daarmee kun je wreed door een bocht en van een stukje terrein worden die banden ook niet naar(zie iets hoger), goede keus
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
Ok ongeveer dezelfde eisen als ik had in vergelijk met mijn lijstje mis ik onderhoudsarm bij >7000km per jaar.Moody schreef:Hoi,
Wellicht kunnen jullie me iets verder helpen.
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede trekking fiets voor 40 km. woon/werk-verkeer per dag.
De eisen:
- trekkingframe (dus rechtere zit dan race/crossframe)
- geen voorvorkvering (een zeer kleine veerweg kan evt. wel)
- goede duurzame groep (SL, SLX, XT...)
- goed stijf frame
- uiteraard spatborden, verlichting, bagagedrager
- geen opvallende kleur (liefst zwart/grijs) ivm diefstal
Ziet er sowieso het mooiste van alledrie uit, maar dat design betaal je dan ook. Niet volledig slx zie naven ,shifters en mischien bottom bracket, gewoon een mengelmoesje wat iedereen ervan maakt. Wel HS33 remmen en de looks. Lijkt mij een mooie fiets die geen miskoop kan zijn.Wel heb ik deze Cannondale Tesoro Ultra gevonden:
Volledig SLX / Magura-33
Prijs: 1399 euro (is het max. budget)
Specs: http://gb.cannondale.com/bikes/10/ce/mo ... 0TKSM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
He mijn merk . Ook een mix van Deore, LX en SLX. Opzich allemaal niets mis mee. Remmen zou ik wel laten upgraden naar HS33 en er moet nog een slot op. Maar voor 500 euro minder kom je toch dicht in de buurt. En op punt van verlichting wat ik belangrijk vindt de beste uit de rij (degelijk BUMM spul met draadjes), batterijen zijn naar mijn ervaring altijd leeg op de foute momenten. Dit is trouwens wel een rare in het lijstje omdat hij een klasse lager zit je zou eigenlijk de avantgarde lite moeten pakken voor een eerlijker vergelijk (http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... lang=de_DE" onclick="window.open(this.href);return false;) en deze verslaat de andere genoemde fietsen op componenten met gemak. Qua frames kan ik alleen maar praten over mijn souvereign maar deze is erg stijf en stuurt lekker rustig. Ook met bagage ~30kg op achterdrager geeft hij geen krimp.Een Stevens Randonneur mag niet ontbreken:
LX / Deore v-brakes
Prijs: 899 euro
Specs: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=132" onclick="window.open(this.href);return false;〈=de_DE
Tektro schijfremmen doen die het een beetje? Ik vindt persoonlijk het frame lelijk maar het kan dat jij hem erg mooi vindt. De belangrijkste onderdelen zijn wel van bekende en goede kwaliteit maar de iets minder zichtbare dingen (velgen, spaken) zijn noname en van onbekende kwaliteit. Mijn ervaring van noname dingen is dat de kwaliteit onder de maat is.Deze Batavus (ja ik weet het...) lijkt prima te zijn voor het geld
Volledig XT / Tektro Auriga schijfremmen
Prijs: 999 euro (normaal 1299 euro)
Specs: http://www.batavus.nl/collectie/Recreat ... Royal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij vindt je de batuvus vooral prijstechnisch interessant? Als je 40 km per dag fiets (elke dag?) kunnen dat heel veel km's zijn is een rohloff naaf dan niet interessant ivm minder onderhoud? Je zou nog iets verder in de duitse hoek kunnen zoeken bijv. een VSF T400 of VSF T900 vergelijkbaar qua specs en prijs met stevens. Of een gutereit LC90 weer hetzelfde verhaal als met Stevens. Als het echt veel km's zijn zou ik iets dieper in de buidel tasten en voor een fiets rond de prijs van de cannondale gaan als je dan een duitse fiets pakt het je echt een mooi stukje vakwerk met stuk voor stuk top onderdelen. Success met je keuzeIk weet dat het lastig is, maar weet iemand iets over de kwaliteit van de Batavus i.v.m. de Cannondale. De Batavus lijkt de betere koop te zijn, maar wellicht is het frame van de Cannondale vele malen beter? (lees: stijver)
Misschien hebben jullie nog andere suggesties??
Bedankt!!
Een Gudereit LCR is eigenlijk de perfecte fiets, met Rohloff voor 1700 euro. Heel veel geld, maar ik heb nog geen fietsen met Rohloff voor onder de 2500 euro gezien. Misschien als ik mijn vriendin even lief aankijk.....
http://www.gudereit.de/newsite/images/c ... ne/lcr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gudereit.de/newsite/images/c ... ne/lcr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen heeft het over onderhoud arm, maar niemand praat over singlespeed. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Hoeveel bergen zitten in jullie traject? Als je elke dag fietst, heb je conditie, en bij de juiste keus van het verzet kun je bij elk weertype en elke windkracht met 1 verzet prima uitkomen.
Dan heb je pas een onderhouds arme fiets
Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je beter iets meer geld kunt uitgeven aan een fiets met betere draaiende delen (lees: betere afdichting lagering). Dit betaald zich echt terug. Zeker in de huidige omstandigheden krijgt een fiets flink wat te verduren. En de nafdynamo is verplicht, maar gelukkig zit die op bijna elke complete fiets tegenwoordig. Batterij verlichting is gewoon niet optimaal, zoals ook al eerder gezegd.
Wat ik doe is mijn fiets helemaal vet houden, dus inspuiten en niet afvegen. De troep blijft dan op het vet liggen en komt niet bij het frame en de onderdelen.
JJ
Dan heb je pas een onderhouds arme fiets
Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je beter iets meer geld kunt uitgeven aan een fiets met betere draaiende delen (lees: betere afdichting lagering). Dit betaald zich echt terug. Zeker in de huidige omstandigheden krijgt een fiets flink wat te verduren. En de nafdynamo is verplicht, maar gelukkig zit die op bijna elke complete fiets tegenwoordig. Batterij verlichting is gewoon niet optimaal, zoals ook al eerder gezegd.
Wat ik doe is mijn fiets helemaal vet houden, dus inspuiten en niet afvegen. De troep blijft dan op het vet liggen en komt niet bij het frame en de onderdelen.
JJ