Och onder de 2500 zijn er wel meer:
bijv:
-Stevens souvereign E2399
-Trenga SLC 10 E1799
-Avaghon S28 E2199
-Diamant Saphir de Luxe Rohloff 2010 E1699
Wat is het gebruik eigenlijk en hoeveel km per jaar. Bij ons thuis is de rohloff fiets er gekomen in plaats van een 2e auto en dat is per saldo uiteraard goedkoper.
Verzamel topic trekking/werkfietsen
Wow, dat ziet er goed uit voor dat geld!Moody schreef:Een Gudereit LCR is eigenlijk de perfecte fiets, met Rohloff voor 1700 euro.
JJ
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
Heb zelf weinig ervaring met singlespeed (of zelfs doortrapper) ben er wel aan het denken om er nog eentje bij te pakken voor de zomer. Nadeel lijkt mij dat je alleen in je schuur kan schakelen en zeker in de herst heb je dan een te klein verzet op de heenweg (wind in de rug) of te zwaar op de terugweg (wind tegen). Maar het zou ook wel kunnen werken ik wil er nog eens mee experimenteren. Maar wat er niet op zit kan ook niet kapot, wat dat betreft zijn de duitse fietsen al een stuk beter zonder al dat nutteloze design plastic van de gazelles en batavussen.JJ schreef:Iedereen heeft het over onderhoud arm, maar niemand praat over singlespeed. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Hoeveel bergen zitten in jullie traject? Als je elke dag fietst, heb je conditie, en bij de juiste keus van het verzet kun je bij elk weertype en elke windkracht met 1 verzet prima uitkomen.
Dan heb je pas een onderhouds arme fiets
Op het moment heeft het idd veel te verduren schoonmaken doe ik nu ook niet komt wel weer in de lente. Ketting zit in de chainglider dus die is ook beschermt.Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je beter iets meer geld kunt uitgeven aan een fiets met betere draaiende delen (lees: betere afdichting lagering). Dit betaald zich echt terug. Zeker in de huidige omstandigheden krijgt een fiets flink wat te verduren. En de nafdynamo is verplicht, maar gelukkig zit die op bijna elke complete fiets tegenwoordig. Batterij verlichting is gewoon niet optimaal, zoals ook al eerder gezegd.
Wat ik doe is mijn fiets helemaal vet houden, dus inspuiten en niet afvegen. De troep blijft dan op het vet liggen en komt niet bij het frame en de onderdelen.
JJ
-
- Extreme Biker
- Berichten: 672
- Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
- Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team
...heren, heren, blijven we a.u.b. wel ''on topic'', dit is het Verzamel topic over trekking/werkfietsen en niet over woon/werkverkeer fietsen...
...sorry mods...
...sorry mods...
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
Volgens mij houden we het toch aardig on topic praktisch alle fietsen in dit topic zijn echte trekkingfietsen waarmee ik een stevige reis wel aan zou durven. Bovendien zijn de eisen aan een woonwerkfiets voor stevige afstanden bijna hetzelfde als aan een trekking fiets.Uncle Knobby schreef:...heren, heren, blijven we a.u.b. wel ''on topic'', dit is het Verzamel topic over trekking/werkfietsen en niet over woon/werkverkeer fietsen...
...sorry mods...
Wat versta jij trouwens over een werkfiets bij mij is dat een fiets die stevig gebruikt wordt, dit kan op een vakantie of dagelijks een stevige rit.
@moody: Wellicht kun je ook eens op het forum van de wereldfietser kijken daar staat ook veel informatie over woon werkfietsen voor het stevigere werk.
- bernhard90
- Mountainbike Junk
- Berichten: 357
- Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
- Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90
Wat refro zegtUncle Knobby schreef:...heren, heren, blijven we a.u.b. wel ''on topic'', dit is het Verzamel topic over trekking/werkfietsen en niet over woon/werkverkeer fietsen...
...sorry mods...
Ik vind dit aardig ontopic allemaal
@ JJ, wat een prachtfiets zeg alleen te groot voor mij
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
-
- Pro Biker
- Berichten: 933
- Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
- Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser
Mijn steun en toeverlaat sinds jaren. Een Koga Miyata 'Worldtraveller'.
Compleet xt afgemonteerd en fietst nog steeds als een tiet.
Compleet xt afgemonteerd en fietst nog steeds als een tiet.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 505
- Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise
Daar zou ik zo echt niets op weten aan te merken zeer mooie fiets met veel goed kwaliteits spul, tot en met de drager aan toe. Waar ga je hem kopen? Dat was het probleem wat ik er mee had is dat er geen dealer in de buurt zat en van Stevens wel (ook nog mijn mountainbike dealer). Oh ja en opletten met de koplamp niet te veel automobilisten verblinden kunnen ze niet waarderen .
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
- Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
- Contacteer:
Dan hebben ze in ieder geval gezien.Refro schreef:Oh ja en opletten met de koplamp niet te veel automobilisten verblinden kunnen ze niet waarderen .
(En ik durf te wedden dat ze met groot licht blijven rijden.)
Deze Koga's rollen idd super soepel Mooi ding!Sieb schreef:Mijn steun en toeverlaat sinds jaren. Een Koga Miyata 'Worldtraveller'.
Compleet xt afgemonteerd en fietst nog steeds als een tiet.
[img]foto...[/img]
Plan is veranderd. Het wordt de SX75. Volledig SLX. Ik laat de HS11 upgraden naar HS33 en tevens de lamp.
Totaalprijs 925 euro. (375 euro minder dan de LC95, terwijn het enige verschil eigenlijk XT -> SLX is - het SX frame is zelfs wat lichter.)
Lijkt me een bijna perfecte prijs/kwaliteit verhouding.
Totaalprijs 925 euro. (375 euro minder dan de LC95, terwijn het enige verschil eigenlijk XT -> SLX is - het SX frame is zelfs wat lichter.)
Lijkt me een bijna perfecte prijs/kwaliteit verhouding.
Vaste vork is ook een goede keus!
Mijn andere werkfiets hekwerk:
In de winter met spatborden en Winter Marathons, ijs, sneeuw, regen, allemaal geen probleem, heerlijk!
In de zomer gaat deze mee op vakantie, dan met brede tour banden. Off Road? Geen probleem. Toeren op de weg? No Prob. Altijd singlespeed, in Toscane met aangepast verzet. Alpen? Nee
JJ
Mijn andere werkfiets hekwerk:
In de winter met spatborden en Winter Marathons, ijs, sneeuw, regen, allemaal geen probleem, heerlijk!
In de zomer gaat deze mee op vakantie, dan met brede tour banden. Off Road? Geen probleem. Toeren op de weg? No Prob. Altijd singlespeed, in Toscane met aangepast verzet. Alpen? Nee
JJ
Die is mooi! Heb je er nog een speciaal doel mee (doelend op de keuze voor een Traveller's Check)? Ik zou overigens de stuurpen omdraaien en de vorkbuis wat inkorten, dat verkleind het 'dranghek effect' een beetje...
- bernhard90
- Mountainbike Junk
- Berichten: 357
- Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
- Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90
ik geloof dat ik jaloers word op jou fietsen!
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren