Verzamel topic trekking/werkfietsen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

duhhh, woon werk fiets, weinig bergen in NL
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Duhhhh ik denk even verder. Neem me niet kwalijk.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Surly ogre....24" 61 cm zitbuis, geschikt voor vanallesennogwat (alleen voor belt moet je effe de ijzerzaag hanteren).
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Rustig blijven heren. Kalmte kan u redden. :D

Voor de bergen moet er geen rekening gehouden worden. Het zou echt enkel een woon-werk fiets worden en eventueel een ritje met het gezin lokaal dus ik vermoed dat die Alfine of zelfs Nexus wel voldoende gaat zijn.

Ik heb thuis nog een nieuwe mountainbike staan, nog een oudere mountainbike en ook nog een Canyon racefiets dus dat zit wel snor voor die bergen (als ik daar überhaupt ooit kom).

Die BMC is simpelweg PRACHTIG maar ik ben bang dat ie te klein gaat zijn.
Met een zitbuishoek van 73,5° heb ik een setback zadelpen nodig en de maximale lengte daarin is 400mm.
Ik heb een zithoogte van 905mm op de racer. Als we rekening houden met een zadelhoogte van 45mm en de zitbuis van de BMC 560mm, kom ik op een zadelpen die maar 100mm in het frame zit.
In principe voldoende, maar toch.

Waarom ben ik destijds toch zo uitzonderlijk gebouwd door mijn ouders. :evil:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik word nu wel heel benieuwd naar een foto van jouw persoontje:).

Zoiets, dan?

http://www.cube.eu/bikes/tour/hyde/hyde-race/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Afbeelding

Wel niet echt representatief gezien de stand waaruit de foto genomen is.
Laten we zeggen dat ik "maar" 1m91 ben met binnenbenen van over de 100cm.
Een ziekte in mijn jeugdjaren heeft ervoor gezorgd dat mijn tussenwervelschijven allemaal een stuk dunner zijn dan normaal waardoor mijn bovenlichaam in weze niet gegroeid is zoals het had moeten zijn.

Anway, gedane zaken nemen geen keer en we moeten werken met wat we hebben.

Qua framehoogte is dat al stukken beter maar om de een of andere reden is het niet dat maar ik kan er mijn vinger niet opleggen.

Ook die Surly spreekt me niet zo aan maar we houden alles in ons achterhoofd.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1815
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Die BMC Alpenchallenge is echt geweldig! :)

Sinds begin mei woon ik op 24 km van m'n werk en ik ga 2 a 3x per week op de fiets. Nou doe ik dat op een Specialized Crosstrail. Deze is wat veranderd sinds ik die in 2007 heb gekocht. Voor zit een 36t kettingblad en achter een 11-23 cassette. De voorvork is vervangen door een starre carbon vork. De banden zijn 37c slicks. Het stuur is ingekort naar 54 cm en daarop is een ligstuurtje gemonteerd.
Wat zou ik willen veranderen?
- als budget optie de voorvork, de axle-crown lengte mag wel 4 a 5 cm minder.
- als dure optie het frame, een kortere bovenbuis voor een optimale ligstuur houding.

Wbt naafversnelling. Ik heb ooit voor m'n Cannondale Bad Boy een wielset laten bouwen met een Alfine 11 naaf. De eenvoudig ogende aandrijving was prachtig. In modderige omstandigheden fietsen was lachen (tussen het gekraak van anderen) Als verzet voor op het vlakke zou ik hier niet voor kiezen ondanks de voordelen. Dan liever een, eventueel gebruikt, winteraandrijvingssetje monteren. Wat mee weegt is dat ik sinds de verhuizing een ruime garage heb met kraan en afvoer (verwarmde schoonmaakplaats zegmaar :) )

De Santos RaceLite heb ik laatst bij Xycletracx gezien. Prachtig ding maar een groot nadeel vind ik dat er geen brede banden in passen. Minimaal 35c moet er in passen. 25mm op 6/6 bar of 37mm op 2/3 bar scheelt nogal.

Kijk hier eens en laat je door (foto's van) anderen inspireren.
http://forums.mtbr.com/commuting/" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4131
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Is een willekeurige fiets met een bij je bovenlichaam en armen passende bovenbuis en een 500mm Shannon Hardcore zadelpen niets voor je?
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

De Koga LIGHTDELUXE lijkt mij een ideale woon-werk fiets.
Genoeg comfort om ook in de donkere/natte maanden te fietsen, prima afmontering voor een sportieve rit.
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

hoi MTB mannen :D

sorry dat geen echt MTB vraag is maar denk dat wel hier besten kan vraagen

heb nu met fietsplan op werk mooi new bike besteld voor werk en woon verkeer een Merida speeder T3 Disc 2014 :D aan die bike laat paar dingen verander zo als spatborden er op zetten en AXA slot en later nog ander set banden schwalbe marathon mondial 1.6 / 1.75 dezen zullen stuk meer grip geven heel jaar door dan semi slicks Continental Sport Contact 32m

maar mijn vraag is ik wil ook nog mooi zwart / goede Bagagedrager er op zetten dat heb ik zelf zo gedaan maar dezen bike heeft schijf remmen dat new voor mijn op woon/werk fiets maar alleen passen wel alle Bagagedrager op bike met schijf remmen ? moet geen zijn die op zadelpen komt vast te zitten

zat aan denken om hem hier ( link er onder van wep shop ) te kopen ivm daar ze ook banden hebben die ook wil kopen en zo makkelijker is dan bij 2 winkels en zo geen verzend kosten moet betalen
http://www.bikester.nl/bagagedrager-tot-28-inch.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dit word mijn new fiets en dan komen nog achter een Blackburn Mars 4.0 ( heb ik al ) en over tijdje misschien blackburn scorch 2.0 voor lamp er op
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Dit is mijn huidige 'gewone' fiets:
Afbeelding
Sinds 2 weken probeer ik em 1 dag per week te gebruiken voor woon-werk verkeer.
25 km enkele reis zonder douche mogelijkheid...
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Mijn huidige woon-werk (15 km enkel) fiets. Nog nooit zoveel plezier op asfalt gehad. Voor mij geen versnellingen meer voor op de weg!

Afbeelding
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

BYC toerfiets waarmee ik mijn vrouw aan het fietsen hoop te krijgen :-D
Frame is een 18'' Cadex, LX en XT afgemonteerd, Mavic ''crossride wielen
en magura HS11 remmen.
Afbeelding
Afbeelding
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

Speedy G. schreef:Rustig blijven heren. Kalmte kan u redden. :D

Die BMC is simpelweg PRACHTIG maar ik ben bang dat ie te klein gaat zijn.
Met een zitbuishoek van 73,5° heb ik een setback zadelpen nodig en de maximale lengte daarin is 400mm.
Ik heb een zithoogte van 905mm op de racer. Als we rekening houden met een zadelhoogte van 45mm en de zitbuis van de BMC 560mm, kom ik op een zadelpen die maar 100mm in het frame zit.
In principe voldoende, maar toch.

Waarom ben ik destijds toch zo uitzonderlijk gebouwd door mijn ouders. :evil:
Zelf rijdt ik nog steeds (inmiddels al dik 5 jaar) rond op een Stevens Sovereign r14. Het is een hele saaie fiets maar wel een oerdegelijke. Inmiddels heb ik er meer dan 40.000 km op gereden en het onderhoud blijft steken bij inmiddels het 4e setje banden, de 7e ketting, en het 2e setje tandwielen, remblokjes heb ik ook vervangen maar niet bijgehouden hoe vaak. Ook heb ik 1x de eccentric bracket moeten vervangen omdat ik de speciale schroef kapot had gedraaid.

Toen ik hem kocht had ie nog een adviesprijs van E2099 inmiddels meer als E2600 dus wellicht wat buiten je budget. Mijn ervaring met shimano nexus naven is zeer slecht daarom dat ik wat dieper in de buidel getast heb en daar heb ik zeker geen spijt van.
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Hans1966 schreef:BYC toerfiets waarmee ik mijn vrouw aan het fietsen hoop te krijgen :-D
Frame is een 18'' Cadex, LX en XT afgemonteerd, Mavic ''crossride wielen
en magura HS11 remmen.
Afbeelding
Afbeelding
Met zo'n mooie fiets moet het lukken
Plaats reactie