Verzamel topic trekking/werkfietsen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hier mijn nieuwe aanwinst. Een 2e Surly cross check. Snel on road maar ook heel leuk off..

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

maverick76 schreef:Chique ding. Is deze ook zoals het lijkt met de hele ratteplan afgemonteerd? Rohloff, SON etc ?
Dank je, ja klopt. Jij hebt een stoere Surly, altijd mooi. Welk zadel zit erop?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zadel is een "bewerkte" Brooks B17. Zeer fijn zadel maar dat schijnt heel persoonlijk te zijn. Het eerste zadel waar ik 150 km op kan touren (8 uur) en nauwelijks zadelpijn heb. Blijkbaar heb ik er een geschikte kont(je) voor want hij zat eigenlijk al fijn de eerste rit.

Zelf vind ik het zadel van oorsprong te lomp ogend dus heb ik wat van de "cheeks" afgesneden waardoor hij wat sportiever oogt. Geen enkel verschil in comfort of zit gelukkig.

Gebruik jij jou fiets puur als huis/werk/tour fiets of ook trektochten etc? Zo'n prijzige fiets koop je niet zo maar lijkt mij. (maar goed ik ben ook een man van een kleine beurs).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Herkende niet direct de B17, maar je hebt wat aangepast vandaar. Een zadel is uitermate belangrijk, dikwijls ondergeschoven kindje. De B17 is behoorlijk populair onder tourfietsers, niet voor niets. Ik gebruik deze fiets voornamelijk voor rondom huis en tourtochtjes. Heel plezierig, ik wil er ook brevetten mee gaan rijden (200km/ 300km enz).
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Brevetten zijn mij een beetje "te". Ik vind een klein beetje afzien niet erg 100 en af en toe 150 km vind ik net leuk. Ik fiets af en toe naar vrienden in Amsterdam vanaf Nijverdal (bij Almelo) dan blijf ik daar een nachte of soms 2 slapen en dan weer terug. Ook als ik op een weekje fietsvakantie ga dan maak ik nooit veel meer dan 100 km op een dag.

Maar het lijkt me wel heel tof als je lichamelijk fit genoeg bent om 300 km te rijden zonder al te veel pijn. Stel je voor dan zit je in 2 dagen in Parijs!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gasten bij de locale toervereniging hier rijden in 48 uur naar Parijs op en neer. Gekkenwerk als je het mij vraagt, maar er zijn mensen die dat leuk vinden...
Mijn woon-werk fiets maakt trouwens rondjes van hooguit een km of 50 :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Dat is inderdaad behoorlijk pittig, afgezien van de fysieke inspanning zal dit mentaal ook het nodige kosten. Een goede voorbereiding met een boel motivatie is het halve werk. Heb het zelf nooit gedaan maar ben het in de toekomst van plan. 48 uur op en neer naar Parijs is mij te gek (1000km). Als je dat kunt en leuk vindt, prima en vooral doen natuurlijk. Heb daar wel respect voor.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

maverick76 schreef:Hier mijn nieuwe aanwinst. Een 2e Surly cross check. Snel on road maar ook heel leuk off..

Afbeelding
Fraaie omgeving, waar is het?
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit is op de Sallandse heuvelrug 10 minuten van mijn huis :-).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Mijn woon-werk fiets:
Afbeelding

(Chris) Boardman Team Hybrid uit 2014. Nu met "gewone" schwalbe bandjes. Meestal liggen er cyclocross bandjes op, kan ik af en toe van de gebaande wegen af.
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

maverick76 schreef:Hier mijn nieuwe aanwinst. Een 2e Surly cross check. Snel on road maar ook heel leuk off..

Afbeelding
Mooie fiets. Wat voor stuurtje zit er op?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ha, je bent de 3e die om het stuur vraagt. Het is een goekoop Ergotech stuurtje van 8 euro.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Hahaha... Staat hem goed iig!
Bergfietsert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 20:13
Mijn mountainbike: 1990 Koga Miyata RidgeRunner

Sinds kort een nieuwe standplaats qua werk welke op fietsafstand (16 km enkele reis) ligt, dus voor de gelegenheid een fijne fiets aangeschaft. Nieuw hoefde voor mij niet en zo liep ik tegen een fijne Cannondale 2x2 aan:

Afbeelding

Voor zover ik weet is deze fiets van 1990, maar dat zie je er absoluut niet aan af. Is volledig Shimano Deore LX afgemonteerd en verkeert nog in zeer goede staat en is bovendien tamelijk snel te noemen. Wel had ik wat moeite om geschikte vervangende remblokjes voor de blijkbaar toch gedateerde br-m550 canti's te vinden... El cheapo raceblokjes van btwin bleken de oplossing :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk ding! Ook een foto van de fiets in real life?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie