Verzamel topic trekking/werkfietsen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lexus -> altijd vaag.
(waarom zou je een japanner kopen die op een Duitse auto lijkt, niets beter is, maar wel net zoveel kost ?)
Sterkte met de knie. rustig blijven bewegen lijkt mij.
Wel ff naar de dokter, just in case. Ook beter voor het dossier, mocht dat nodig blijken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Balen! Maar rotondes en fietsen gaat wel vaker lastig samen, ik moet vaker in de remmen voor automobilisten die mijn voorrang negeren dan andersom.
Overigens hoort af en toe een klapper op je woon-werkfiets er gewoon bij toch? Afgelopen jaar op mijn route R'dam centrum - Berkel en Rodenrijs meerdere malen op de motorkap gelegen. Combinatie van stalen racevelgen in de regen met een autoafslag naar rechts waar de fiets voorrang heeft. (Toch heeft het ergens wel iets prettigs om je stalen frame met uitsteeksels op snelheid tegen een opgepoetste nieuwe BMW 5 serie aan te vleien. :evil: Jammer dat je daarna alleen zo stram wordt.)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hier is mijn woon, werk, cross, trail, vakantie fiets.

Een surly Cross check.

Ik ben een fan van de oude Franse randonneurs dus heb deze stijl een beetje proberen aan te houden.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Naar de dokter ga ik echt niet voor dit. Puur een flinke blauwe plek. Vandaag al naar en van werk gereden, vanochtend al minder stijf dan gister, en nu nog weer minder. Maar dank voor de bezorgdheid!

Enne, ik ben niet van mening dat het "erbij hoort", maar erken wel dat er een zeker risico zit in deelname aan woon-werkverkeer op een fiets;). Meerdere malen per jaar echter? Dan zou ik aan m'n eigen kunnen twijfelen;).

Heb 'm vandaag nog gesproken, kwam een stuk helderderderder over. Heeft aangeboden schade te betalen, erg netjes - en enige correcte wijze in mijn optiek. Ben niet zo van de Amerikaanse " I'll sue your sorry ass" manier ;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik was deze :wink: vergeten zie ik nu. Maar het zal wel iets te maken hebben met Rotterdam in de spits door moeten. En het feit dat stalen velgen en remmen uit '77 minder goed remmen dan Saint met 200mm schijven. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik geloof je meteen ;)!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef:Hier is mijn woon, werk, cross, trail, vakantie fiets.

Een surly Cross check.

Ik ben een fan van de oude Franse randonneurs dus heb deze stijl een beetje proberen aan te houden.

Afbeelding
Echt helemaal SUPER MOOI :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Inderdaad zeer fraai! Is die foto geschoten op je woonwerkroute?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Dan ook maar een foto van mijn woon-werk fiets......., lang niet zo mooi als Maverick's Cross Check :(

Ontstaan uit klusprojectje met een 1996 Marin Redwoods "hybride" en 1999 Campa Veloce groepset; rijdt erg lekker!

Afbeelding
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Meolda schreef:Helaas voor mij niet te gebruiken voor woon-werk ivm verplichte auto vd zaak dus puur voor de leuk, maar wel erg verslavend.
Ik vind het een waanzinnige fiets waar ik lang naar kan kijken en iedere keer weer prachtige details in zie.
Na wat gepuzzel met de afstelling van het zadel deze nu wel wat meer met de punt naar beneden gekanteld :-D .
Zeer onderhoudsarm met de gemonteerde riemaandrijving, en toch poets en lik ik hem wekelijks helemaal af :lol:



Die Brooks fetisj ben ik overigens voor behandeld echter zonder resultaat :bier:
Wat mij betreft kandidaat voor 'fiets van het jaar'! :-q

Wat een prachtige klassieker, dit ding. Zelf heb ik een Sparta Leopard 7, al een jaar of 7 ook. Prima fiets, maar haalt het niet bij dit exemplaar qua absolute klasse en schoonheid, een klassieke herenfiets!!! Ook begrijp ik je frustratie over het niet kunnen gebruiken van dit prachtig stalen ros voor woon - werk verkeer ...dat zou ik ook graag willen, maar ook ik ben 'veroordeeld' tot een luxe leasebak :tong Ach wat waren dat een mooie tijden, met de fiets heerlijk zorgeloos naar het werk en zeker een kilo of tien lichter. En dan bedoel ik niet de fiets! :-{

Inderdaad nog een beetje bijpassende zadelpen monteren (Thomson?) en 'Bob's your Uncle' :winkie:
En met die Brooks - fetish komt het wel goed hoor ...vooral vasthouden want het zijn de mooiste en beste zadels die er zijn! Punt. Ik ben persoonlijk nog op zoek naar een mooie Brooks voor mijn Leopard 7.
Honi soit qui mal y pense!
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

OBOM schreef:
Meolda schreef:Helaas voor mij niet te gebruiken voor woon-werk ivm verplichte auto vd zaak dus puur voor de leuk, maar wel erg verslavend.
Ik vind het een waanzinnige fiets waar ik lang naar kan kijken en iedere keer weer prachtige details in zie.
Na wat gepuzzel met de afstelling van het zadel deze nu wel wat meer met de punt naar beneden gekanteld :-D .
Zeer onderhoudsarm met de gemonteerde riemaandrijving, en toch poets en lik ik hem wekelijks helemaal af :lol:



Die Brooks fetisj ben ik overigens voor behandeld echter zonder resultaat :bier:
Wat mij betreft kandidaat voor 'fiets van het jaar'! :-q

Wat een prachtige klassieker, dit ding. Zelf heb ik een Sparta Leopard 7, al een jaar of 7 ook. Prima fiets, maar haalt het niet bij dit exemplaar qua absolute klasse en schoonheid, een klassieke herenfiets in een übermodern jasje!!! Ook begrijp ik je frustratie over het niet kunnen gebruiken van dit prachtig stalen ros voor woon - werk verkeer ...dat zou ik ook graag willen, maar ook ik ben 'veroordeeld' tot een luxe leasebak :tong Ach wat waren dat een mooie tijden, met de fiets heerlijk zorgeloos naar het werk en zeker een kilo of tien lichter. En dan bedoel ik niet de fiets! :-{

Inderdaad nog een beetje bijpassende zadelpen monteren (Thomson?) en 'Bob's your Uncle' :winkie:
En met die Brooks - fetish komt het wel goed hoor ...vooral vasthouden want het zijn de mooiste en beste zadels die er zijn! Punt. Ik ben persoonlijk nog op zoek naar een mooie Brooks voor mijn Leopard 7.
Honi soit qui mal y pense!
MtbSteel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 15:28

.
Laatst gewijzigd door MtbSteel op ma 7 december 2015, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Wat een berg trekkingbikes.
Snel weer een mtb ertussen.
Zo hiermee kan je ook naar je werk.
En ja daar haal je ook gem 34 km/h mee.
Afbeelding
:D
Vind het zo fijn bollen dat ik minimaal 50km heen en weer kachel en meestal rond de 70km zit.
Woon maar 19km van mijn werk, maar dat is te weinig om op de bike te stijgen dus......
Was afgelopen maandag wel weer een leuk avontuur, na mijn late shift.
Dichte mist en brilletje op.
Bleef maar vegen om nog wat te kunnen zien in de Brabantse polders, met de modder van het bietenseizoen die om mijn oren vloog.
Moest nog flink doorstampen om voor 00:00 thuis te geraken anders zouden de witte wieven me te grazen nemen.
Net iets te dun gekleed dus @home effe tanden knarsen toen er weer leven in de vingers stroomde.
Heerlijk dat fietsen.
Laatst gewijzigd door hansdegebruiker op do 5 november 2015, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Speciaal voor Hans zal ik mijn commuters/mtb's ook maar even hier laten zien ;-)

Mijn huidige commuter is de Marin Bear Valley, die ik ook al heb ingezet tijdens retroritjes en als singlespeed testfiets. Foto is nog uit de SS dagen, tegenwoordig is hij afgemonteerd met onderdelen uit de restantenbak (1x8 met 2 verschillende crankarmen enzo :lol: ) en spatborden en Conti Travelcontacts. Ziet er niet uit, maar is functioneel en wordt niet zo snel gejat hier op straat. :winkie:

Afbeelding

Daarvoor had ik een Cannondale Killer V, die in meerdere gedaantes als mtb, woon/werk en reisfiets heeft dienstgedaan. Maar hier dus met bepakking in IJsland. 8)
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@ Hans: correctie: daar haal jíj 34km.h gemiddeld mee :lol: .

Maar ik moet ook ongeveer zo'n afstand, 17,5 km. Doe ik op een hele ouwe Giant ATX 850, denk uit 1996. 26", alu met stalen voorvork en V-brakes. Gaat als een malle, heb er Big Apples onder liggen en dat rijdt een stuk lekkerder dan mijn racer. Ik vermoed dat die de deur uit gaat, komend jaar.

Zal binnenkort eens een plaatje showen, ff uploaden. Old-skool baby!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie