Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Herman de Biker schreef:Ah oke duidelijk, ja de kleuren zo over laten lopen is nogal old skool of was dat juist de bedoeling?
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
... Volgens mij was old-school wel de bedoeling... :lol: Maar mooi gedaan en gebouwd door suravida... :-q

Overigens is "mooi" blauw is niet lelijk... :winkie:
Dat groen was idd een beetje too much met die felle wielen erbij. Maar lekker fout had ook leuk kunnen uitpakken.

Zit er zelf ook aan te denken mijn Kuota racefietsframe volgend jaar over te laten spuiten. Ook omdat mijn frame niet zo netjes is gerepareerd na een scheur in het frame. Misschien wel hetzelfde blauw als mijn mtb...
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

suravida schreef: Ben er ook nog brood mee wezen halen in Cordes sur Ciel:
Afbeelding
Ha, ik heb daar een paar weken beleden nog pizza zitten eten rond dat pleintje :-D

Maar ben je serieus daar naar boven gereden :o denk dat sommige steegtjes een stijgingspercentage hebben van rond de 20 á 25%..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Old skool was niet persé de bedoeling, maar dat was pad zichtbaar geworden nadat ik hem had afgeplakt en afgelakt. Maar ik vindt het groen en blauw en goud teveel kermis, dus hij heeft alweer een andere kleur. Maandag krijg ik eindelijk de decals, en woensdag een goede leencamera, dus hopelijk is er dan meer duidelijk.
In Cordes ben via de parkeerroute omhoog gefietst en achterlangs via die idd steile winkelstraat naar het plein omhoog. Op de terugweg de bizar steile hobbelweg aan de voorkant naar beneden gereden. Redelijk angstaanjagend op die dunne bandjes en die losse stenen. Maar alles was daarna wel lekker ongeremd :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nog even een vraag over nieuwe buitenbanden.
Ik zie soms als maat staan 700x23c / 700x25c / 700x28c.
Nu staat er op mijn huidige banden 700x23c, dus de eerste optie zal wel gaan passen, maar heeft de 25 en 28 te maken met de breedte van de band? Zo ja, passen ze dan ook op mijn velgen? Er zitten de standaard Airline Vuelta velgen op.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Band zal zeker wel op de velg passen, je moet alleen opletten met je frame of vork. Carbon vorkje dat ik heb paste de 28 in ieder geval net niet in.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ga ik de ruimte in het frame en vork even opmeten, maar de 25 en 28 staat dus voor de breedte van de band.
Bedankt voor je antwoord :)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In millimeters! Kan je weer mooi aan zien dat de racefiets een Europese uitvinding was en de mtb een Amerikaanse.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

Volgens de moderator George moet ik onderstaande vraag hier stellen:


Ik fiets nu een jaar of 5 alleen op de MTB.
Voor wat lange afstanden en toertochten wil ik er misschien wel een weg fietsje bij.
Zat te denken aan een Cyclocros fiets (met schijf remmen).

Wat doen jullie? En hoe zit die markt in elkaar? (Of neem ik een 2de hands race fiets?)

SJ
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ik wou op een moment ook meer op de weg voor conditie .
ik deed dat eerst met mijn mtb , later had ik voor op het strand een extra set wielen , met een daarvoor bestemde cassette , met strandbandjes en meer druk in de banden kun je prima op de weg, nadeel rood asfalt een scherpe bocht en 30km/u auw!

dus toen ook maar eens gekeken naar een race .
eerst een vintage , maar na opknappen was frame te klein dus goed verkocht en een 2e hands modernere race met 105 schakelgroepje , dat gaat lekker .

nadeel van een race , asfalt lekker , stoeptegel niet zo lekker .
schelpen paadjes kun je vergeten .

dus kun je je zelf afvragen , wil ik asfalt rijden (en stoeptegels ) of ook wel eens op een schelpenpad of zo terecht komen .

en dan kies je je fiets .
maar mtb met strandbanden en de voorvork op slot kan ook . net hoeveel budget .
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Als mtb je "hoofdsport" blijft zou ik inderdaad op zoek gaan naar een leuk geprijsde 2de hands.
Heb ik ook gedaan, al was het wel even zoeken en speuren naar de juiste maat (ik ben klein).
Ik rij niet veel op de racefiets buiten. Ik denk dat ik inmiddels meer "km's" binnen heb gereden op de tacx met de racefiets dan echt buiten. Destijds de racefiets ook aangeschaft voor woon-werk, maar inmiddels werk ik niet meer op een fietsbare afstand.

Ik heb gewoon een simpele racer gekocht met velgrempjes en een sora-groep.
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

M.A.S schreef:ik wou op een moment ook meer op de weg voor conditie .
nadeel van een race , asfalt lekker , stoeptegel niet zo lekker .
schelpen paadjes kun je vergeten .

dus kun je je zelf afvragen , wil ik asfalt rijden (en stoeptegels ) of ook wel eens op een schelpenpad of zo terecht komen .

en dan kies je je fiets .
maar mtb met strandbanden en de voorvork op slot kan ook . net hoeveel budget .
Dit slaat natuurlijk nergens op, er zijn namelijk genoeg schelpenpaadjes waar je prima met de racefiets terecht kan komen. Zelf rijd ik voornamelijk racefiets met af en toe MTB, gewoon omdat ik er meer plezier in heb om niet altijd dezelfde routes te rijden vanuit huis.
Echter zijn er genoeg schelpenpaden en in de alpen ook stukken schotterpad die met de racefiets te doen zijn. Je moet het alleen willen, extra opletten geen grote gaten in de weg mee te pakken. Het niet kunnen of willen zit echt tussen de oren. Tegelijkertijd als je bedoelt dat je voornamelijk schelpenpaden wil rijden en af en toe asfalt is een racer minder, dan is een cyclocrosser ook een goede optie. Alleen voor veel trails is dan een mountainbike echt een voordeel in mijn opzicht.
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Dat het nergens opslaat. Is een beetje kort door de bocht .
Tuurlijk kan het maar is het comfortabel ? Ik vind van niet , jij vind van wel . Dat is iets heel anders .
Ik ben er wel eens op terecht gekomen , ik ben omgedraait vond het 3 x niks en dan heb ik het nog niet eens over een schelp die rechtop in mijn band stond ,nee niet lek .
Het is jouw mening .ik deel hem niet .

Er zijn fietsen die er beter mee overweg kunnen denk ik .
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Eerst goed bedenken wat je wilt, en dan daar een fiets voor kopen.
M'n Strandfiets vindt ik de beste allrounder, best snel op de weg (hoewel t boven de 30 hard minder wordt) super op t strand en schelpenpaden.
Ga je in groepjes op de weg fietsen zou ik een echt racefiets nemen.
Doe je dat niet kun je met wat anders ook goed uit de voeten.
Schijfremmen zou wel mijn laatste eis zijn, in nl rem je met een racefiets toch zowat niet.
Een nieuwe 105 is in mijn ogen altijd beter als iedere oude groep.

Ik pak zelf trouwens ook rustig schelpen, schotter of mtb paden met de racefiets.
Maar idd, je moet het willen.
Ik zou in jouw geval het beste kopen wat ik voor t geld kan vinden, ongeacht het type.
Wel de juiste maat.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

M.A.S schreef:Dat het nergens opslaat. Is een beetje kort door de bocht .
Tuurlijk kan het maar is het comfortabel ? Ik vind van niet , jij vind van wel . Dat is iets heel anders .
Ik ben er wel eens op terecht gekomen , ik ben omgedraait vond het 3 x niks en dan heb ik het nog niet eens over een schelp die rechtop in mijn band stond ,nee niet lek .
Het is jouw mening .ik deel hem niet .

Er zijn fietsen die er beter mee overweg kunnen denk ik .
Klopt. Ik zou het vooral hier bij de "gravelracers" zoeken http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3&t=115296" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rijd al weer een tijdje een Pinnacle Arkose; rond 10kg, schijfremmen, met 28mm racebanden kom je goed mee op de weg en met 35-40mm banden erop kun je ook offroad goed uit de voeten.....maar er zijn vele andere modellen op de markt.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bloed, zweet, tranen, maar hij is af!

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie