Sticker op mijn fiets

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Foosho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 11 september 2009, 13:44

Marcel van Langen schreef:Nieuwe update: ik heb vandaag de sticker weten te verwijderen. Een warme strijkbout voorzichtig op de sticker tot de sticker smelt. Daarna met een doek met wasbenzine wegvegen. Klinkt verschrikkelijk en is het ook! Maar het is wel gelukt. Dat jullie het maar weten!
Haha :-q

Hopelijk heb je ook nog op de MTB gezeten vandaag.. :lol:
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Hai, zonder sticker ging ik beduidend sneller :D

En mijn fiets rook niet naar pindakaas...
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

maar niemand nog de pindakaas geprobeert? jammer. nog een uit mijn trucendoos... je huis witten met blauwsel. schilder je huis eerst blauw (weet je dat het goed dekkend is) en trekt wit uit... (wel heul off topic, maar goed :bier: :kiss: )
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Een gewone föhn, je weet wel, zo'n ding om je haar op te warmen, wordt eigenlijk niet echt warm genoeg. Beter is een verfstripper, op een niet al te hoge stand natuurlijk, het is immers niet de bedoeling om de lak ook van het frame te schroeien.

Vooral goedkope stickers zijn en blijven echter een teef om te verwijderen, de folie brokkelt meestal in kleine stukjes...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Hai JF,

Dat was dus precies wat er gebeurde: zo'n foliesticker die in stukjes uiteen viel. De oplossing van een verfstripper is dan ook een goede. Een strijkbout kan kennelijk ook (gezien mijn eigen ervaring), maar wel voorzichtig natuurlijk omdat je een vierkant iets op een (vaak) rond frame zet...

Marcel
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Hoi,

ik had ook van die vervelende stickers van mijn LBS erop zitten. Ik heb ze ingesmeerd met Commandant Cleaner en daarna met een hardplastic lepeltje (mijn dochtertje heeft er toch genoeg) eraf gehaald. Even gereinigd met terpentine en dat alles binnen 5 minuten (2 stickers dus). Voor mij werkte het perfect!

Groet, Marc
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

Even OFF-TOPIC
woeker schreef:nog een uit mijn trucendoos... je huis witten met blauwsel. schilder je huis eerst blauw (weet je dat het goed dekkend is) en trekt wit uit... (wel heul off topic, maar goed :bier: :kiss: )
Hoe oud is jouw trucendoos? Denk net zo oud als je overgrootmoeder :lol:
Vroeger deden ze in witsel(veegvaste muurverf) om plafonds en muren te witten een heel klein beetje blauwe mengkleur door de verf. Zo dekte hij beter en leek hij witter omdat ze niet van die superwitte verf hadden.
Net zo wat de huisvrouwen met de wittewas deden, een beetje blauwsel om de was witter te laten worden.
Tegenwoordig is dat met het witten van je huis niet meer nodig omdat de muurverfproducten sterk verbetert zijn.
Heel af en toe haal ik het trucje met blauwe mengkleur nog uit als ik van een donkere kleur naar wit moet om met minder lagen toch te dekken.
Zo!! en nu weer ON-TOPIC :bier:
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
tinus11
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 11 maart 2010, 16:44
Mijn mountainbike: Merida, volledig XT, Avid Elixir, Fox F-series

Nog 'n methode: water koken, erover heen gieten en krassen maar! Werkte bij mij top toen ik de moed met de fohn had opgegeven..
niels aben
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 11 december 2007, 16:00
Mijn mountainbike: epic, trek8500 project

woeker schreef:maar niemand nog de pindakaas geprobeert?
Ik had een jaar of 2 geleden een kauwgom op mijn laptop die er maar niet af ging. ik had de kappen eraf geschroefd en was met wasbenzine en de hoogdruk aan de slag gegaan. Toen ben ik ook een tip tegengekomen met pindakaas. en je raad het al de kauwgom ging er wel met de pindakaas vanaf.

Maar ik denk niet dat het bij stickers werk omdat de pindakaas niet in contact komt met de lijm.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

danija schreef:Föhnen, cleanen met wasbenzine of stickerverwijderaar en daarna een beetje poetsen.. Zou het moeten doen
Lucifertje erbij en dan is die sticker zeker weg :-D
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

Karamelschijf
(c)
modderpaul
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 00:36
Mijn mountainbike: saving & searching...

Guust schreef:Karamelschijf
Pas wel op voor lakbeschadigingen. Als het lukt met andere middelen zou ik die proberen. Mijn ervaring.
Groet,
Paulus de Crosskabouter

---------------------
Let's get dirty baby...
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

BikerBas2 schreef:Pindakaas is zo gek nog niet; dat spul is supervet. Net zoals lampenolie.
Ik zit ook nog met zo'n sticker op mijn carbonframe. Stickerverwijderaar zou ik niet gebruiken. Soms maakt dat de lak dof is mijn ervaring.
Hoi mensen,
met het gevaar dat ik een mod voor het hoofd stoot, omdat ik niet alles heb gelezen uit de zoekfunctie.

Is er iemand met ervaring inzake stickers en carbon frames? Ik heb er twee van de LBS op zitten en nog een paar beschermings gevallen. Die wil ik er allemaal afhebben en dan op de juiste posities transparante beschermfolie.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

als je dit helemaal hebt doorgelezen kun je toch wel vanalles proberen. kijk eerst even op een onopvallende plak of het je carbon frame aantast
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Axium schreef:als je dit helemaal hebt doorgelezen kun je toch wel vanalles proberen. kijk eerst even op een onopvallende plak of het je carbon frame aantast
Kan carbonschade op een onopvallende plek geen kwaad dan? Ik zou dat even niet gaan uitproberen, ook niet op een onopvallende plek. Misschien moet je gewoon eens aan je lbs vragen hoe je dat het beste eraf kan halen, kunnen zij dat evt aan de importeur vragen. Dan is de kans dat het verkeerd gaat volgens mij het kleinst.
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie