Sticker op mijn fiets

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

... en voortaan altijd effe zeggen dat er geen sticker op mag ....
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

ted schreef:... en voortaan altijd effe zeggen dat er geen sticker op mag ....
Ik vind dat een winkel moet vragen of er een stikcer op mag. Bij auto's net zo, stond die dealer mooi raar te kijken toen ik melde dat ik pas betaalde als die sticker er weer af was...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Hai Ted en JF. Vind ik ook. Ik was echt onaangenaam verrast, zo'n lelijke (want het was echt een lelijke!) sticker midden op mijn frame. Bij een volgende fiets zal ik dat absoluut vooraf melden. Ik begreep van iemand in de autobranche dat veel autohandelaren het echt als hun 'recht' zien om zo'n nummerplaathoes met hun naam erop te mogen schroeven. Ik vind van niet, maar ja.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Marcel van Langen schreef:Hai Ted en JF. Vind ik ook. Ik was echt onaangenaam verrast, zo'n lelijke (want het was echt een lelijke!) sticker midden op mijn frame. Bij een volgende fiets zal ik dat absoluut vooraf melden. Ik begreep van iemand in de autobranche dat veel autohandelaren het echt als hun 'recht' zien om zo'n nummerplaathoes met hun naam erop te mogen schroeven. Ik vind van niet, maar ja.
dat 'recht' hebben ze pas als jij ervoor getekend hebt. let op de kleine lettertjes
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat zei ik bij mijn LBS ook (bij mijn vorige fiets dan) :-D
Iedereen wil graag zo'n sticker van hem maar ikke niet.

Ik plak liever mijn eigen sticker erop :-q

Afbeelding
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Zomaar een (domme) vraag, maar gaan deze tips en trics niet enkel op als de sticker een drager heeft van papier? Als het 'plastic/kunststof drager heeft werken deze tips ook?
Een MTB schijt niet op een bospad
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Marcel van Langen schreef:Ik begreep van iemand in de autobranche dat veel autohandelaren het echt als hun 'recht' zien om zo'n nummerplaathoes met hun naam erop te mogen schroeven. Ik vind van niet, maar ja.
Haha, inderdaad, let maar eens op als je je auto bij een andere dealer brengt voor onderhoud. Je hebt kans dat er ook ineens een nieuwe nummerplaathouder op je auto zit. Wij hebben het zelfs meegemaakt in projecten waarbij auto's omgespoten werden. Het allersterkste was die spuiter die doodleuk "nieuwe nummerplaathouders" op de factuur zette à € 15,00 per stuk. Met zijn reclame erop.

Maar goed, een nummerplaathouder is nog tot daaraantoe. Een lelijke stikker op je plaatwerk, dat vind ik echt not done. Er zijn zat dealers die dat zelfs op nieuwe auto's doen... En dan dus ook nog die nummerplaathouders erop schroeven...
Tismilucas schreef:Zomaar een (domme) vraag, maar gaan deze tips en trics niet enkel op als de sticker een drager heeft van papier? Als het 'plastic/kunststof drager heeft werken deze tips ook?
De meeste tips gaan over het verwijderen van de lijm nadat je de sticker zelf hebt verwijderd. De drager maakt dan niet zoveel uit, hoewel de soort lijm wel kan verschillen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Als ik kijk naar die sticker op mijn fiets, die is er dus gewoon echt niet van af te krijgen. Ik weet niet wat voor soort sticker dat is, maar hij is zeker bestand tegen peuteren. Vandaar ook dat ik ervan uitging dat de tip met de fohn het beste zou werken, omdat je daarbij begint met het loskrijgen van de sticker...
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

En als je een doekje met wasbenzine nat maakt en die even op de sticker laat liggen ??? kan je dan nog steeds niet een randje lospeuteren ?

Verschrikkelijk al die stickers en al die leuzen op je fiets. Ik heb af en toe het gevoel dat ik een rijdende reclamezuil ben. De stickers die op m'n velgen zitten beginnen al los te laten dus moeten er ook maar af, maar op m'n frame staat ook veel en da's allemaal ingebakken. Ga ik bij m'n volgende bike op letten, zo min mogelijk stickers en tekst op de fiets.

Op m'n auto heeft nog nooit iemand een sticker geplakt gelukkig, is slecht voor de lak.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Wonky schreef:is slecht voor de lak.
Dat hoeft niet zo te zijn, mits het juiste materiaal is gebruikt. Wel kan het op lange termijn een lichte verkleuring veroorzaken, in de zin dat de rest van de laak verkleurd is onder invloed van UV, maar de lak onder de sticker niet.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

De pigmenten die in de huidige lakken worden gebruikt zijn gelukkig niet meer zo gevoelig voor verkleuren als 10-20 jaar geleden. Ik bedoelde meer dat er stoffen in de adhesielaag van de sticker kunnen zitten die de blanke lak aantasten en dus een dof effect geven en daarnaast moet je weer met allerlei middeltjes aan de gang om het er af te krijgen. In de praktijk valt het meestal wel mee denk ik, maar bij mij liever geen stickers sur le voiture.

Met de fiets let ik daar een stuk minder op, die glimt toch niet.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Het grootste probleem is wanneer er wel een stickertje op moet, maar er niet even 10 cent meer wordt besteed aan een kwalitatief goede sticker die zich ook eenvoudig weer laat verwijderen... maar inderdaad: ik wil gewoon géén stickers op m'n auto - ook al is mijn privé auto niet meer de nieuwste en is de zakelijke auto binnenkort toch niet meer 'van mij'.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ik had op mijn nieuwe fiets ook een sticker zitten... Was een normale damesfiets en de sticker zat op het
spatbord. Ik heb hem verwijderd met stickerverwijderaar... De sticker loste daar helemaal in op. Ik kreeg hem
met peuteren niet los...
Gr Roos
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Nou, ik heb het geprobeerd, maar hij gaat er met geen mogelijkheid af. Peuteren helpt sowieso helemaal niets. Het is niet een gewone sticker, ik weet niet wat voor sticker dit is. Word er helemaal chagrijnig van. Ben aan de slag geweest met fohn en ook nog wasbenzine, maar zonder resultaat. Er zit niks anders op - voordat ik mijn frame nog beschadig - om maar naar de winkel terug te gaan en te eisen dat ze die sticker verwijderen. Grmpfff.
Marcel van Langen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 00:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX
Contacteer:

Nieuwe update: ik heb vandaag de sticker weten te verwijderen. Een warme strijkbout voorzichtig op de sticker tot de sticker smelt. Daarna met een doek met wasbenzine wegvegen. Klinkt verschrikkelijk en is het ook! Maar het is wel gelukt. Dat jullie het maar weten!
Plaats reactie