Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ja vrees wel dat we kunnen beginnen.
Elke fietser(race/mtb) die voorbij komt begint ze te klappen en juichen.
Ze mag ook graag kijken bij wedstrijden, waar ik al dan niet aan mee doe.
Ook al sta ik naast haar, ze juicht iedere man aan als "PAPA..PAPA..PAPA......." :D
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

MadMax12 schreef:ze juicht iedere man aan als "PAPA..PAPA..PAPA......." :D
:~
Dan zou ik toch maar eens met mama gaan praten.... :tong :lol:
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Ik rij ook met mijn 2 zonen van 9 en 11. Elke zondag met de fietsclub vaar ik zelf begeleider ben bij de jeugd MTB afdeling

Met de oudste begonnen toen hij was dus inmiddels alweer 3 jaar en is echt heel fanatiek. Met hem rijden we nu ook s avonds na het eten even het parcours in Zoetermeer.
De Jongste vindt het ook leuk maar is meer een mooi weer fietser (hij snapte er niks van da wij vandaag met koude en sneeuw gingen fietsen.

Komend seizoen wilt de oudste ook wedstrijden gaan rijden en heeft afgelopen week zijn eerste cranckbrother clicks met schoenen gekregen en heeft wat MCC wedstrijdsjes gereden om te kijken of hij wedstrijd rijden ook leuk vindt, en ja hij vindt het leuk


Om t betaalbaar te houden koop ik een gebruikte MTB welk past bij zijn lengte (nu 16 inch) en dan een makkelijk verkrijgbare goed afgemonteerde MBT waarvan ik dan alles over zet op t frame wat bij hem past en scheelt echt een hoop geld (hij groeit zo hard)

Afbeelding
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik mag graag gaan biken met de mini-me (nu net 6). Komende zondag is er weer tijd voor een rondje. Ik heb met hem de "afspraak" dat we een "moeilijker" rondje gaan doen als hij het huidige rondje zonder vallen en zonder afstappen rond kan rijden. De volgende rondjes hebben we (in deze volgorde :-) ) inmiddels uitgespeeld:

Austerlitz
Zeist
Geestmerambacht
Hoge Vuursche
Lage Vuursche

Meneer vindt het tijd voor iets nieuws. Wie heeft er goede tips? Aan te rijden vanuit de Randstad, max 25 km lang, niet al te lang steil klimmen (de "klimmetjes" op HV komt hij prima op, maar die zijn allemaal vrij kort), gelegenheid voor appeltaart na afloop(!)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

38x10 schreef: do 28 februari 2019, 11:19 Ik mag graag gaan biken met de mini-me (nu net 6). Komende zondag is er weer tijd voor een rondje. Ik heb met hem de "afspraak" dat we een "moeilijker" rondje gaan doen als hij het huidige rondje zonder vallen en zonder afstappen rond kan rijden. De volgende rondjes hebben we (in deze volgorde :-) ) inmiddels uitgespeeld:

Austerlitz
Zeist
Geestmerambacht
Hoge Vuursche
Lage Vuursche

Meneer vindt het tijd voor iets nieuws. Wie heeft er goede tips? Aan te rijden vanuit de Randstad, max 25 km lang, niet al te lang steil klimmen (de "klimmetjes" op HV komt hij prima op, maar die zijn allemaal vrij kort), gelegenheid voor appeltaart na afloop(!)
Gewoon vanaf hier de rest van de UHR uitspelen
Eerst Rhenen, dan Leersum, dan Amerongen... heel wat kuitkramp later Kwintelooijen en daarna zul je naar Limburg moeten...
Waar woke is, is vuur
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Rhenen is goed te doen met kinderen.
Leersum en Amerongen kan wat te zwaar worden voor jonge kinderen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zat ook al aan Rhenen te denken inderdaad. Maar hoe zit het met de appeltaart daar? :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Waarom niet naar Dorst, met een heerlijke pannekoek achteraf? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Dorst is een beetje te zwaar voor de kleine mannen, dan moeten ze de heuvels steeds op lopen (althans, die van mij, ook 6)
Cadettenkamp is darentegen uitstekend te doen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Heel tof! :-q

Rhenen heeft vergeleken met Zeist wel langere klimmetjes, waarvan er één redelijk steil is.
Bedenk me nu hoe fantastisch de 'wokkel' voor een 6 jarige moet zijn :lol: In het ergste geval blijven jullie daar de hele middag hangen.
Als die kleine niet bang aangelegd is moet je hem denk ik wel even aan de ketting leggen op de afdaling t.h.v. het maïsveld, in ieder geval de eerste keer.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hier is mijn zoontje net vier, afgelopen zomer in The 417 project. Hij vond het pumptrack supermooi! Het heeft mijn vrouw een halve hartverzakking opgeleverd toen hij de startbult afreed en bij de eerste bult flink de lucht inging. MAMMA IK SPRONG IK SPRONG IK SPRONG :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Robertdj schreef: do 28 februari 2019, 15:33 (...)
Als die kleine niet bang aangelegd is moet je hem denk ik wel even aan de ketting leggen op de afdaling t.h.v. het maïsveld, in ieder geval de eerste keer.
Deze ging vorige week nog met een behoorlijke vaart de zwarte piste af op z'n ski-tjes, die is niet zo snel bang. Gelukkig is 'ie coordinatief redelijk handig en is 'ie inmiddels vaak genoeg op zijn plaat* gegaan om soms wat voorzichtiger te zijn. M.a.w.: ik maak me daar niet zo druk over. Het rondje Rhenen ken ik verder goed, dus ik kan op tijd waarschuwen. Blijft wel de vraag of er dichtbij genoeg appeltaart te vinden is!

*de andere MTB afspraak die we samen hebben is dat "als je valt je best een beetje mag huilen, maar het hoort er ook een beetje bij". Gevolg is dat hij als hij op een lastigere sectie hard onderuit gaat eerst drie tranen laat, vervolgens op zijn lip bijt, z'n fiets opraapt en het bewuste stuk nog een keer gaat doen. :D

@Bokmaaa: stoer!!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MTB track Geestmerambacht drop bij "de Slik" , Hidde (6)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gaaf! :-q
Het valt mij altijd weer op dat die kids eigenlijk geen gevaar kennen en daarom dit soort hindernissen ook vrij makkelijk nemen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Stoere pic! GMA is inderdaad een leuk rondje voor de kids, vol met leuke "hindernissen".
(Rhenen afgelopen zondag met de mini-me ging helaas niet door ivm k*tweer :-( )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie