Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Was zijn 1ste "mtb" een Batavus Snake? :D
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Erikje schreef:
jopieklep schreef: Als mijn jongens wat groter zijn ga ik trouwens nog eens even met Erikje praten, ik zie daar toch een erg leuke Kona ( en volgens mij heeft ie er ook een in het blauw :wink: )
Rose is nu te koop, blauwe is over 2 jaar is mijn inschatting... en nu maar deze kopen:
Afbeelding

Gaarne een pbtje tegen die tijd (is precies het juiste moment!!) :-q
Tyrese
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1117
Lid geworden op: wo 27 september 2006, 13:12
Mijn mountainbike: Yeti Kokopelli

kokopelli schreef: Afbeelding
bekend frame op die foto tegen die auto maar even afspraak maken bij je.
proud owner of a yeti kokopelli.

schil·der·ach·tig (bijvoeglijk naamwoord; schilderachtiger, schilderachtigst; schilderachtigheid)=> geschikt om het onderwerp van een schilder te vormen, bekoorlijk

mister dislecticus
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Pieterr,
Wat een mooie vraag. Maak van het fietsen een familiebelevenis. Het vraagt wat extra energie en tijd maar je krijgt er zoveel voor terug van je kinderen.

Ik heb hier twee fanaatjes; ze zijn nu 3 en 5. Fanatiek doen we niet, maar de jongens pakken het zelf actief op. De jongste rent de hele dag rond roepende dat hij SuperLarsBoom is (omdat hij een keer met papa is wezen kijken) en de oudste is 'dan maar' Sven Nijs....

Onze fietsgeschiedenis highlights van ons;
* Onze oudste zoon ging in de fietskar mee met ons toen hij nog heel klein was. We hadden zo'n Chariot Sheeta. Vooral achter de MTB is zo'n ding goed te monteren. Lekker relaxt uitstapjes maken.
* Toen onze jongste geboren is werd er wat extra plaats gemaakt in de fietskar. Later hebben we voor de oudste een bobike stoeltje gekocht. Deze kun je achterop de MTB monteren. Dat is nog eens stoer; bij papa op de echte crosser!
* De oudste heeft sinds enkele jaren zijn eerste 16" crossfiets; een BMX van Loekie. Ik kan 'm niet gelukkiger maken als vragen of ie mee gaat biken. We rijden dan echt de bossen in. Hij mag dan zo smerig worden als ie maar wil; man dat zijn de avonturen hoor!
De oudste vraagt ook regelmatig wanneer ie weer een keer echt ver met mij mag rijden. Dit doen we 's zomers wel eens. We gaan dan een lus maken rondom ons dorp (er zijn daar veel bossen). Als het niet meer lukt kunnen we zo naar huis.
* Soms monteer ik de bobike nog op mijn oude MTB. Helmpjes op en ze gaan dan even een stukje mee. Vinden ze geweldig. Zeker als papa veel alleen weggaat willen ze toch eens zien hoe dat werkt.
* De jongens zien het biken van papa echt als voorbeeld. Hier ga ik zorgvuldig mee om; de oudste wil op wielrennen; daar vind ik 'm te jong voor. Maar hij vroeg nu voor zijn verjaardag een nieuwe crossfiets. Die is dus toevallig vandaag gekocht. Een Trek MT20. Ik zag dat je vroeg hoeveel zo'n fiets kost; deze is 260,- Euro. Eigenlijk niet eens zo duur als je het vergelijkt met een gewone Gazelle; die zijn vaak nog duurder.

Afbeelding
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Haha, toevallig gisteren ook een nieuwe besteld, had wat wat mij betreft een 24" Gary Fisher mogen worden maar mevrouw vond de Cube :o mooier...

Afbeelding

Dus de rose Kona kan weg (...) Deze kost meen ik rond de 350 Eurie.

Erikje
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Erik,
Mooie Cube. Let maar op dat ze je niet inhaalt.
Bas
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Biken met je kid...

Junior rijdt vanaf zijn 5e op mountainbikes rond en is begonnen met zo'n Trek mt60 1x6 gripshift schakeling met 20" wielen. Perfecte startersfietsjes!
Binnen 2 jaar haalde hij de voorpagina van onderstaande vakantiefolder:
Afbeelding

Tegenwoordig iedere week in Bergschenhoek te vinden voor de wekelijkse groepstraining bij Dirty Hill of met moi in Dorst, Best, LDD... Leuk hoor!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Leuk topic. Ik heb afgelopen jaar een bike opgebouwd voor de zoon van mijn vriendin. Nu 11 jaar oud. Hij vindt het biken fantastisch. En wij rijden vaker in Bergschenhoek, toch niet het makkelijkste parcour voor een beginner.

Ik ben nu bezig om voor mijn eigen zoon een bike te kopen, zie topic onder bikeadvies.

De Marin kost 299,- en heeft mijn voorkeur, dubbel crankstel en 7 speed ipv 6 (Scott en ook Trek lees ik net hier).

Mijn woont btw in Oostenrijk, dus een goede voedingsbodem voor een echte biker (al zal hij echt nog niet de bergen in zal gaan). Lekker rond de meren bij Salzburg crossen kan iig wel.

Zal nog wel eens een actiefoto posten!
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Bikers met kids,
Weten jullie toevallig ook waar ik fietskleding voor kleine mannen kan kopen? Het gaat dan om kleine maten; 98, 116, 120. De meeste sets beginnen pas bij maat 140.
Ik hoor het graag.

Bas
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

In die maten hebben ze wel wat bij Rose, maar niet echt heel veel keus.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Ikkefietse,
Ik ken Rose niet. Heb je iets meer informatie hierover?
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Roseversand is de webshop van Rose Biketown in Bocholt:
http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=486

Ze hebben heel veel en zijn (zeker ook met onderdelen) 1 van de goedkopere.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Pieterrr
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 2 oktober 2008, 17:34
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Disc 3 (2009)

@BikerBas2: Strak verhaal betreft de bikergeschiedenis met je kids! Geweldig, the hell with Superman, we want "SuperLarsBoom"!
Momenteel ben ik zelf nog beginner. en de "echte" mountainbike komt binnenkort....
Maar als m'n kleintjes wat groter zijn ga ik zeker proberen ze te betrekken (als ze het leuk vinden).
Verder valt me de prijs van die kiddiebikes erg mee!
"..."
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Pieterr,
Prijs van kidsbikes valt mij ook altijd 100% mee. De 16inch Loekie voor de oudste kochten wij voor 180,-. Die bike die de oudste nu krijgt heeft redelijk materiaal van SRAM en die Cube ziet er ook strak uit. Sommigen roepen dat je kinderen niet op een MTB moet zetten omdat de trapas hoger zit. Ik heb daar nooit veel van gemerkt. En het natspetteren in de regen hoort er gewoon bij.

Oja; vooral het rondcrossen met de Bobike vinden de kids geweldig. Maar wel opletten; de fiets wordt helemaal topzwaar en je kunt niet snel je been over je kind heengooien als er iets mis is. Ik zet ze altijd een helm op en let dan extra goed op.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fietsen met de kids lijkt ook mij leuk. Wie weet. Onze zoon van 3 eerst maar eens leren waarvoor de trappers dienen op zijn driewieler 8) Zijn eerste fietsje staat al klaar maar die is niet van hem zegt ie. :winkie:
De buurkids van 2,5 fietsen al maar dat doet hem niks. Hij lijkt ook meer op zijn moeder die heeft ook weinig met fietsen :wink:
Dochterlief lijkt op haar vader, wie weet wat de kleine meid (10 maanden) er straks van vindt.

En ach als ze liever balletdansen, mijn zege hebben ze. Kids dwingen tot iets lukt (ook) mij niet :D

Als ik de foto's hier zie en de verhalen lees dan denk ik wat kunnen die kids zo jong al veel.

Vooralsnog gaan zoon en dochter zo mee op de fiets.
Afbeelding
Plaats reactie