Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Omdat het tijdens onze vakantie goed bevallen is wil ik aanstaande maandag ook eens in Nederland gaan fietsen met mijn kinderen. Ik dacht aan een rondje Austerlitz of Zeist (geschikt?). Ze hebben echter (nog) geen fietsen. Weet iemand een huuradres daar in de buurt voor kinderfietsjes? Ook hele kleintjes, mijn jongste is 4. Dank voor de suggesties vast!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik weet niet of ik een rondje Zeist met 4 jaar zou laten fietsen, maar dat kan verschillen per kind natuurlijk. Rondje Alitz geen probleem schat ik zo in. Verhuurders heb ik helaas geen zicht op, in Alitz zelf zit in ieder geval niks.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Het is allemaal op grote gedeelten mogelijk, denk ik. Maar toch ik zou met een vierjarige lekker bospaden zoeken. En dan een keer snel door een bocht of over een tak heenrijden.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 8 augustus 2023, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Apeldoorn is net ff te ver weg. Het gaat ze er vooral om een "echt" MTB rondje te doen (in de buurt). Van Leersum en Amerongen, waar ik zelf meestal fiets, lijken me de klimmetjes iets te heftig. Zeist en Austerlitz zij dacht ik vlakker. Plan is trouwens om op maandag te gaan, dus met achteropkomend verkeer zal het wel meevallen. :-)
De kleinste is overigens bovengemiddeld handig op een fiets, maar ik wil zeker niet de grens opzoeken.

Helaas lukt het me vooralsnog niet om ergens een 20" fietsje te vinden. Suggesties nog steeds welkom.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 8 augustus 2023, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Of hij goed kan MTB'en valt te bezien (hij is vooral heel handig op de fiets. Fietst vanaf 2 jaar zijwielloos). Hij vindt het vooral erg leuk. Hele vakantie in Zweden heeft hij aan m'n kop lopen zeuren dat hij ook mee wilde fietsen, en toen ik eindelijk een passend fietsje gevonden had fietste hij zo 20 km over bospaadjes met ons mee (zijn zus ook trouwens). Heel erg leuk om te doen.
Ik denk dat ik marktplaats maar af ga struinen inderdaad. Huren zal wel lastig worden.
Laatst gewijzigd door 38x10 op vr 25 augustus 2017, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Tuurlijk man. Zo'n fietsje kan je tweedehands nooit de kop kosten.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

38x10 schreef:Omdat het tijdens onze vakantie goed bevallen is wil ik aanstaande maandag ook eens in Nederland gaan fietsen met mijn kinderen. Ik dacht aan een rondje Austerlitz of Zeist (geschikt?). Ze hebben echter (nog) geen fietsen. Weet iemand een huuradres daar in de buurt voor kinderfietsjes? Ook hele kleintjes, mijn jongste is 4. Dank voor de suggesties vast!
Huuradres weet ik niet, maar de Noordlus van Austerlitz is goed te doen en niet te ver. Onze jongste is 5 en die vond het ook geweldig en het was ook precies ver genoeg voor hem.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

paar x met de jongens van 4 en 6 (bijna 5 en 7) over wat bospaadjes gereden, en van wat heuveltjes naar beneden :). Ik wil nu een keer met de oudste een "echt" rondje gaan doen. Ik denk dat ie Cadettekamp (bij Dorst) wel aan moet kunnen, dit is grotendeels vlak, met een enkel klimmetje, maar wel redelijk smalle paden, zou dat nog een probleem kunnen zijn (teveel tegen de kanten op rijden zeg maar).
Nog andere tips in de buurt van Breda voor een eenvoudig/kort rondje?

Qua fiets heb ik wel mazzel gehad, via MP een zo goed als nieuwe Cube 240 (2016) op de kop kunnen tikken
(http://2016.cube.eu/en/products/kids/ki ... hred-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Heeft iemand nog tips om de vork zachter te krijgen? Met 25KG load, voornamelijk op het achterwiel (omdat het zadel heel laag staat) zit er 0 beweging in de vork.
Het gaat om een SR Suntour SF11 vork (volgens de specs, maar op de vork sticker staat dit: SF15-M3010-P-24-50, dan kom ik bij dit uit:
http://www.srsuntour-cycling.com/nl/com ... -5390.html" onclick="window.open(this.href);return false;
maar op de fiets zijn beide dopjes zijn hetzelfde en niet 1 dopje om de coil aan te passen, zoals in deze manual: http://www.srsuntour-cycling.com/filead ... ary-EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Paar weken geleden met mijn zoon van 13 wezen downhillen in Les Orres.
Alleen de blauwe en groene tracks genomen, rood en zwart zijn voor ons plattelanders niet te doen.
Mijn zoon op mijn oude scalpel met flats, ik op de Nerve met klikkers (niet handig met downhillen)

Wij zijn 10x met de lift omhoog gegaan, het was erg leuk en genieten geblazen.,
Doucement...tot dat mijn zoon een bocht miste van een tafel die je zowat haaks moest nemen. 2x ging het goed en de 3e x zat hij naast de track.

Was ff goed schrikken en gelukkig alleen maar schaafwonden...niet mauwen maar fietsen vond hij. De bikkel!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 8 augustus 2023, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Cadettenkamp was goed te doen met mijn zoontje van 6, uiteraard niet snel, maar zonder kleerscheuren en frustratie. Maar wel met een hoop plezier :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 8 augustus 2023, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik wil hier ook even ons mooie begin van deze dag delen.

Ons oudste zoontje van 6 heeft gisteren zijn eerste echte mtb gekregen. Na een bmx waarmee hij eigenlijk niet goed uit de voeten kon toch maar besloten om de overstap naar de mtb te doen (wat papa natuurlijk te gek vind :-D )
Gezien zijn lengte van 1.20cm was het lastig kiezen voor de juiste wielmaat, en uiteindelijk is het toch een 24inch Orbea MX Dirt geworden.

Vanwege de vaste vork, een single voorblad en trigger shifter ipv een gripshift leek mij dit een kind vriendelijke fiets. Dit blijkt ook wel na zijn eerste ritje, want de remmen werken licht, de shifter is goed te bedienen en hij hoeft niet na te denken of hij nu voor of achter moet schakelen.

Het is geweldig om te zien hoe snel die gastjes gewend zijn aan de fiets. Op en afstappen gaat zonder problemen en het schakelen had hij na een paar keer ook al onder de knie. En ja..slippen uiteraard ook ja, want dat gaat op losse grond natuurlijk veel beter :winkie:
Dus vanmorgen een bidonnetje op de fiets, koekjes in de zak en gaan. We hebben 17km gefietst hier aan de Zeeuwse kust en hopelijk volgen er nog veel meer van dit soort dagen, want dit is wel echt heel erg leuk om te doen met je kinderen!


Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie